تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۵
کد خبر: ۲۹۲۹۴۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آسفالت کل شهر دزفول لکه گیری می‌شود
 

 رییس شورای اسلامی شهر دزفول با اشاره به توافق میان شهرداری دزفول و قرارگاه محرومیت زدایی سپاه خوزستان گفت: لکه‌گیری آسفالت کل دزفول بر اساس این توافق نامه انجام و در زمان کمی تمام چاله‌های آسفالت این شهر لکه‌گیری می‌شود.

 سیدباقر موسوی فخر روز چهارشنبه در دویست و چهل و سومین نشست رسمی شورای اسلامی شهر دزفول در صحن علنی این شورا بیان کرد: اصلاح آسفالت معابر دزفول یکی از مطالبه های مهم مردم و اولویت‌های شورای اسلامی شهر دزفول است.

وی با اشاره به لایحه صدور مجوز احداث و خرید کارخانه آسفالت جدید، دستگاه سنگ شکن و تجهیزات مورد نیاز سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری گفت: احداث کارخانه آسفالت جدید به دلیل مستهلک بودن کارخانه ضرورت دارد.

رییس شورای اسلامی شهر دزفول افزود: واگذاری زمین جدید به صورت جدی در حال پیگیری است که با واگذاری این زمین، احداث کارخانه آسفالت، دستگاه سنگ شکن و کارگاه تولید قطعات بتنی با اعتبار ۶ هزار میلیارد ریال خریداری و نصب می‌شود.

وی بیان کرد: با توجه به مستهلک بودن کارخانه موجود، خرید کارخانه جدید برای شهرداری دزفول ضرورت دارد که در این راستا خرید کارخانه جدید همواره مورد تاکید شورای اسلامی شهر دزفول بوده است.

موسوی فخر با بیان اینکه شورای اسلامی شهر دزفول بررسی عملکرد سال گذشته شهرداری های مناطق و سازمان های مختلف شهرداری را در دستور کار قرار داده است و در این راستا عملکرد این مناطق و سازمان ها با حضور مدیران و کارشناسان آن ارزیابی می شود.

 

هوشمندسازی شهرداری دزفول اولویت دارد

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر دزفول نیز در این نشست با اشاره به لایحه صدور مجوز انعقاد قرارداد مشاروه هوشمندسازی شهرداری دزفول گفت: هوشمندسازی این شهرداری به عنوان اولویت طی سه سال اخیر دنبال کرده ام که خوشبختانه در این راستا شهرداری اقدام به تعیین پیمانکار دارای صلاحیت کرده است.

با بیان اینکه طی یک دهه گذشته شهرداری زمین های معوض زیادی را به چند نفر واگذار کرده است که تمام این پرونده ها امروز باز شده و گریبان شورای ششم را گرفته است که باید موضوع به طور دقیق بررسی شود.

واگذاری یک قطعه زمین معوض به چند نفر موجب گرفتار شدن شهروندان شده است

رییس کمیسیون املاک شورای اسلامی شهر دزفول نیز در این نشست با تاکید بر همراه بودن این شورا برای خرید کارخانه آسفالت جدید گفت: با توجه به اصرار مسکن و شهرسازی و محیط زیست برای تخلیه کارخانه فعلی آسفالت، اخذ استعلام های مورد نیاز زمین جدید به صورت فوری در دستور کار قرار گرفته است.

علیرضا زمانی راد گفت: خرید کارخانه آسفالت بارها توسط شورای اسلامی شهر دزفول طرح و مورد تاکید قرار گرفته است که با توجه به تغییر مداوم قیمت ها، سرعت بخشی به تصویب لایحه خرید و احداث کارخانه آسفالت جدید ضرورت دارد.

وی با بیان اینکه متاسفانه طی یک دهه گذشته برخی زمین های معوض به مردم همراه با معارض بوده است افزود: شهرداری برخی قطعات را به ۲ تا ۳ نفر واگذار و یا بدون مصالحه به افراد داده شده است.

وی گفت: اقدام شهرداری دزفول برای واگذاری یک قطعه زمین معوض به چند نفر موجب گرفتار شدن شهروندان شده است که گره گشایی از این مشکل ضروری است.

شهردار از اختیارات داده شده قانونی به صورت گزینشی استفاده نکند

نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر دزفول نیز در این نشست با تاکید بر لزوم خرید و احداث کارخانه آسفالت جدید شهرداری دزفول گفت: کارخانه آسفالت موجود شهرداری در سال ۶۵ و به صورت رایگان به دزفول داده شد که امروز به دلیل مستهلک بودن از رده خارج کردن این کارخانه و خرید کارخانه جدید آسفالت شهرداری دزفول ضروری است.

محمدحسن پرآور با اشاره به واگذاری اختیارات به شهردار توسط این شورا گفت: انتظار از شهردار این است که از اختیارات داده شده قانونی به صورت گزینشی استفاده نکند بلکه رویه ای واحد را در دستور کار قرار دهد.

وی ادامه داد: چرایی واگذاری زمین های معوض به چند نفر توسط شهرداری دزفول طی یک دهه اخیر و تعیین تکلیف مردم در این پرونده ها باید به طور جدی در دستور کار کمیسیون تخصصی شورا و شهرداری قرار دهد.

وی گفت: پس از بارندگی های اخیر، خسارت هایی به آسفالت معابر دزفول وارد شد که لکه گیری آسفالت‌های معابر، شست و شوی معابر و همچنین تلاش برای رفع موانع فنی مناطقی که دچار آبگرفتگی شده اند، باید به عنوان اولویت در دستور کار باشد.

اشتباه در برخی قراردادهای شهرداری ریشه یابی شود

نایب رییس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر دزفول با اشاره به لایحه صدور مجوز احداث و خرید کارخانه آسفالت جدید، دستگاه سنگ شکن و تجهیزات مورد نیاز سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری گفت: طرح شهرداری ایجاد یک مجموعه کامل از جمله کارخانه آسفالت، مخازن قیر، دستگاه سنگ شکن و کارگاه و ابنیه های مختلف است که می تواند بخشی از مسایل مبتلا به این شهرداری را رفع کند.

عادل دوایی فرادامه داد: کارخانه آسفالت علاوه بر مستهلک بودن، مشکلات محیط زیستی مختلفی دارد به همین دلیل احداث کارخانه آسفالت جدید و جا به جایی آن به مکان دیگر در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به وجود اشتباه در برخی قراردادهای شهرداری و لوایح این شهرداری برای اخذ مجوز و اصلاح این قراردادها گفت: بازنگری و بررسی قراردادهای شهرداری به منظور ریشه یابی دلایل شکل گیری اشتباهات و جلوگیری از تکرار آن ضرورت دارد.

دوایی با اشاره به گره گشایی از احداث کمربندی میدان قیصر امین پور تا خیابان قاضی گفت: اجرای این کمربند به منظور تسهیل در تردد و رفع مشکل بار ترافیکی میدان فتح المبین و کمربندی شوشتر به عنوان اولویت در دستور کار قرار گرفته است که کمک به سرعت بخشی به مصالحه املاک واقع در این طرح ضروری است.

آسفالت کل شهر دزفول لکه گیری می‌شود

اجرای ۱۴ هزار و ۵۵۰ مترمربع آسفالت در سطح منطقه یک شهرداری دزفول

شهردار منطقه یک دزفول نیز در این نشست با بیان اینکه بودجه سال گذشته منطقه یک شهرداری به طور کامل تحقق و از سقف اعلام شده نیز بیشتر بود گفت: درآمد پیش بینی شده شهرداری منطقه در سال گذشته یک هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال بود که یک هزار و ۸۵۰ میلیارد ریال محقق شد.

عباس یوسفی نژاد ادامه داد: خیابان های نوبهار ۲ و ۳، ملک مصالحه نشده وجود دارد که با وجود مذاکرات فراوان، این موضوع تا کنون حل نشده و کار در این ۲ خیابان متوقف شده است.

وی ادامه داد: زیرسازی خیابان کوی آیت الله مدرس با مساحت ۱۶ هزار مترمربع، رنگ آمیزی جداول، زیرسازی معابر، نصب نیمکت و المان های شهری در بوستان‌های منطقه یک، اجرای طرح های لوله گذاری دفع آب‌های سطحی، احیای ایگوهای فرسوده، جدول بندی و بتن ریزی و تعمیر کفپوش در سطح منطقه از جمله اقدام های این شهرداری در سال گذشته بوده است.

شهردار منطقه یک دزفول افزود: ۵۲ بوستان در محدوده منطقه یک شهرداری دزفول وجود دارد که از این تعداد تنها ۲۰ بوستان دارای نام است که ضروری است برای نامگذاری این بوستان‌ها اقدام شود.

وی گفت: بازسازی درپوش منهول ها، بتن ریزی و احداث دستگاه‌های بازی کودکان، آسفالت ۱۴ هزار و۵۵۰ مترمربع از خیابان های سطح منطقه، نورپردازی دیوارنگاره ها و همچنین تامین روشنایی تعدادی از بوستان‌ها، میدان‌ها، خیابان‌ها و گذرهای غیرهمسطح از دیگر اقدامات شهرداری منطقه یک در سال ۱۴۰۲ است.

یوسفی نژاد ادامه داد: خرید آسفالت تراش به منظور تعمیر و لکه گیری اساسی آسفالت با وجود پیگیری های فراوان در سال گذشته محقق نشد که با توجه به تاکید قراردادهای امسال، پیمانکاران جدید آسفالت مکلف به استفاده از آسفالت تراش هستند که این موضوع می تواند در اصلاح اصولی آسفالت کمک کار باشد.

وی افزود: حفاری و لوله گذاری های برخی خیابان ها، بازسازی و ترمیم کفپوش پیاده روها، رنگ آمیزی المان های موجود در منطقه، اجرای فرش گل، تعمیر و تعویض دستگاه‌های بازی کودکان در بوستان ها، اصلاح روشنایی میدان ها و بوستان ها، اهتمام به توسعه فضای سبز، کاشت درخت و نهال در سطح منطقه از دیگر اقدامات شهرداری منطقه یک دزفول در سال گذشته بود.

به گزارش ایرنا، با توجه به وجود برخی ابهامات در ردیف های اعتباری خرید کارخانه آسفالت در لایحه شهرداری دزفول، مقر شد این لایحه با اولویت در دستور کار کمیسیون های عمران و برنامه و بودجه قرار گیرد و پس از بررسی این لایحه مجدد با حضور مدیران شهرداری در صحن شورا مطرح و بررسی شود.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار