تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۱
کد خبر: ۲۹۲۵۱۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون وزارت کار و رفاه اجتماعی مطرح کرد
تمرکز ویژه بر کاهش بیکاری در خوزستان

  معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر لزوم تمرکز بر رفع و کاهش نرخ بیکاری، گفت: باید در استان تدبیری اندیشیده شود. ما هم در وزارت رفاه پیگیری می‌کنیم. مدیران عاملی که اینجا حضور پیدا می‌کنند حق ندارند در املاک بالاشهر اهواز مستقر شوند.

سیدمحمدرضا حسینی امروز (۱۲ اردیبهشت ماه) در آیین گرامیداشت روز کارگر که در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: ما در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در موضوع خوزستان جدیت ویژه داریم و روی نرخ بیکاری به‌صورت ویژه متمرکزیم و تلاش می‌کنیم این مسأله امسال متفاوت با سال‌های قبل باشد و شاهد کاهش نرخ بیکاری بیشتری نسبت به قبل باشیم و به میانگین کشوری نزدیک شویم.

وی ادامه داد: کاهش بیکاری حداقل از سه راه پیگیری می‌شود؛ یکی از راه‌ها متناسب با شعار سال و تقویت فرهنگ تعاون است. از کارآفرینان دعوت می‌کنیم در شکل‌گیری تعاونی‌ها و جذب سرمایه‌های خرد در سال ۱۴۰۳ پیشگام باشند. ما هم کمک می‌کنیم و تسهیلات ویژه در نظر می‌گیریم.

معاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: دومین راه، تقویت فرهنگ کار است و آماده‌ایم تا در خوزستان کار ویژه انجام دهیم. سومین راه، تقویت مهارت‌آموزی است. حتماً در استان خوزستان شهرهایی وجود دارند که ممکن است مراکز فنی و حرفه‌ای آن‌ها ضعف داشته باشد و با تدبیر استاندار تلاش شود از طریق قانون مولدسازی مراکز تجهیز شوند تا مهارت‌آموزی در استان افزایش پیدا کند و از سه مسیر به بی‌کاری حمله کنیم. 

حسینی تاکید کرد: شرکت‌های مختلف فولادی و پتروشیمی در خوزستان داریم که وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هستند و به نوعی صاحب این‌ها بازنشستگان و کارگران هستند.

وی با تاکید بر اینکه مدیران ما اجازه ندارند در املاکی بالاشهر اهواز مستقر باشند، افزود: چه معنی دارد که مدیرعامل یک شرکت که متعلق به بازنشستگان و کارگران است و خود کارگر هنوز خانه ندارد، در ملکی مستقر شود که ارزش آن ۲۰ تا ۳۰ میلیارد تومان است؟ اگر لازم است در استان ملکی داشته باشید، باید به پایین شهر بروید.

حسینی گفت: شما مدیرعامل هستید و ماهی ۵۰ تا ۶۰ میلیون تومان حقوق دارید، لازم نیست اصلاً ملک داشته باشید، رهن کنید و مثل بقیه اجاره دهید. باید در استان تدبیری اندیشیده شود و ما نیز در وزارت رفاه پیگیری می‌کنیم. مدیران عاملی که اینجا حضور پیدا می‌کنند حق ندارند در املاک بالاشهر اهواز مستقر شوند.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار