تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۹
کد خبر: ۲۹۲۵۱۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
احداث چای خانه امام رضا(ع) در دزفول تصویب شد

  اعضای شورای اسلامی شهر دزفول در نشست رسمی این شورا احداث چای خانه امام رضا(ع) در بوستان ملت دزفول را به تصویب رساندند.

 نائب رییس شورای اسلامی شهر دزفول روز چهارشنبه در دویست و چهل و یکمین نشست رسمی شورای اسلامی شهر دزفول در صحن علنی این شورا، با اشاره به فعالیت کانون خدمت رضوی ذیل آستان قدس رضوی در دزفول گفت: فعالبت این کانون از سال ۱۳۹۷ در دزفول آغاز شده و تا کنون خدمات گسترده ای در محرومیت زدایی به شهروندان ارایه کرده است.

غلامعلی پوررضایی افزود: آستان قدس رضوی شیوه نامه ای برای احداث چای خانه امام رضا(ع) در شهرهایی که دارای کانون خدمت رضوی هستند به وزارت کشور و متعاقب آن به استانداری ها و فرمانداری ها ارسال کرده است که بر این اساس احداث چای خانه رضوی در دزفول در دستور کار قرار گرفت و لایحه ای برای عملیاتی کردن آن به شورا تقدیم شد.

وی با اشاره به تصویب لایحه احداث چای خانه امام رضا(ع) در دزفول افزود: پس از بررسی مکان های مختلف مقرر شد این چایخانه که ابعاد، نقشه و ظاهر آن به صورت واحد در کل کشور یکسان است در پارک ملت دزفول احداث شود.

نائب رییس شورای اسلامی شهر دزفول بیان کرد: این چای خانه روزهای چهارشنبه ها در روز زیارتی امام رضا(ع) در طول سال در اختیار مساجد، هیات ها، محلات و شهرهای اقماری برای توزیع چای و ارایه خدمت به شهروندان قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه دزفول دارای زیرساخت های بهداشتی و درمانی بسیار مطلوبی است که توسعه این زیرساخت ها به سرعت در حال انجام است، افزود: دزفول به قطب گردشگری سلامت در خوزستان و استان های همجوار تبدیل شده است.

پوررضایی با بیان اینکه دزفول دارای پزشکان متعهد و متخصص فراوانی است، گفت: دانشگاه علوم پزشکی یکی از دستگاه های موفق دزفول است که گام های بلندی در توسعه زیرساخت های بهداشتی و درمانی طی سال های اخیر برداشته است.

شورای شهر تمام قامت در کنار دانشگاه علوم پزشکی دزفول است

رییس شورای اسلامی شهر دزفول نیزدر این نشست با تجلیل از اهتمام جدی دانشگاه علوم پزشکی دزفول در توسعه زیرساخت های بهداشتی و درمانی این شهرستان گفت: توسعه زیرساخت های بهداشتی و درمانی دزفول طی سال های اخیر روند رو به رشدی داشته است.

سیدباقر موسوی فخر با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی با سرعت مطلوب در حل توسعه است، گفت: بهره برداری از طرح های متعدد دانشگاه علوم پزشکی دزفول در طول سال نشان دهنده روند مطلوب توسعه زیرساخت های بهداشتی و درمانی این دانشگاه است.

وی دانشگاه علوم پزشکی دزفول را یکی از پرکارترین دستگاه های این شهرستان دانست و افزود: گام های بلندی برای توسعه زیرساخت های بهداشت و درمانی در دزفول برداشته شده که نتیجه آن بهبود شاخص هایی بهداشتی در این شهرستان است.

رییس شورای اسلامی شهر دزفول اظهارکرد: شورای اسلامی شهر دزفول از هر اقدام دانشگاه علوم پزشکی برای ارتقای سلامت و کاهش هزینه های درمانی مردم تمام قامت حمایت می کند.

وی تاکید کرد: شورای اسلامی شهر دزفول در همکاری و گره گشایی از طرح های عمرانی دانشگاه علوم پزشکی در این شهر التزام دارند که ثمره این همراهی توسعه زیرساخت های این دانشگاه در دزفول است.

موسوی فخر با تبریک روز معلم به همه فرهنگیان دزفول گفت: شغل شریف معلمی مسوولیتی بزرگ و امانتی مهم است که مدیریت شهری ضمن قدردانی از زحمات فرهنگیان در این شهر، آمادگی کامل برای کمک به آموزش و پرروش را دارد.

وی روز کارگر را فرصتی برای گرامیداشت فعالان کار و کارگری دانست و افزود: با اهتمام اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی دزفول اقدام های مهمی در صیانت از حقوق کارگران و حمایت از کارفرمایان در این شهرستان انجام شده است.

احداث چای خانه امام رضا(ع) در دزفول تصویب شد

جذب نیروی انسانی بیمارستان یازهرا دزفول تنها از طریق آزمون استخدامی انجام می شود

رییس دانشگاه علوم پزشکی دزفول نیز با حضور در این نشست ضمن تبریک روز شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: شورای اسلامی شهر دزفول و شهردار این شهر در کمک به دانشگاه علوم پزشکی در توسعه زیرساخت ها نقش کلیدی داشت.

علیرضا خسروپناه با بیان اینکه توسعه دانشگاه علوم پزشکی دزفول با سرعت در حال انجام است، ادامه داد: خدمات این دانشگاه محدود به دزفول نیست بلکه پذیرای بیمارانی از کل خوزستان و استان های مجاور است.

وی با بیان اینکه حمایت های مالی ملی و استانی مناسبی به دانشگاه علوم پزشکی دزفول جذب شده است، افزود: بخش مهمی از توسعه ساختمانی و عمرانی طرح های دانشگاه علوم پزشکی دزفول با حمایت کامل شورای اسلامی شهر دزفول و شهرداری در حال انجام است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی دزفول با اشاره به آخرین روند تکمیل و تجهیز بیمارستان بزرگ یازهرا(س) گفت: این بیمارستان به عنوان بزرگترین طرح درمانی خوزستان به طور خاص مورد توجه وزارت بهداشت قرار دارد.

وی ادامه داد: وزیر بهداشت بهمن سال گذشته در بازدید از آخرین روند تکمیل بیمارستان یازهرا(س) دزفول نسبت به تجهیز سریع این بیمارستان دستور لازم را صادر کرد که در پی آن نخستین محموله تجهیزات پزشکی این بیمارستان با ارزش ۳۰۰ میلیارد ریال وارد دزفول شد و این روند تا شهریور ماه به طور مستمر ادامه خواهد داشت.

خسروپناه با بیان اینکه بیمارستان یازهرا(س) دارای ۵۰۱ تخت مصوب است، گفت: چارت ساختار این بیمارستان در وزارت بهداشت تصویب و تا یک هفته آینده با تایید نهایی، جذب نیروی انسانی مورد نیاز این بیمارستان وارد پروسه آزمون استخدامی سراسری می شود.

وی افزود: تکمیل و تجهیز بیمارستان یازهرا(س) دزفول نیازمند هفت هزار میلیارد ریال اعتبار است که تا کنون پنج هزار میلیارد ریال از این اعتبار با پیگیری های انجام شده تثبیت شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی دزفول بیان کرد: اجرای ۵۰ طرح محرومیت زدایی، افزایش تعداد رشته های دانشگاهی و برنامه ریزی برای احداث سه پایگاه اورژانس از دیگر اقدام های در دستور کار این دانشگاه در سال جاری است.

طرح بزرگ ارتقای سواد سلامت در دزفول اجرا می شود

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی دزفول نیز با تبریک روز شورا گفت: مردمی سازی سلامت و بهداشت از جمله اولویت هایی است که تحقق آن مشارکت همه دستگاه را طلب می کند.

مهشیدعصار با بیان اینکه جایگاه دزفول در بسیاری از شاخص های بهداشتی و درمانی با سرعت در حال بهبود است، افزود: سلامت مردم خط قرمز دانشگاه علوم پزشکی دزفول است و در این زمینه اقدام های گسترده و شبانه روزی طی سال های اخیر انجام شده است.

وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی دزفول اگر چه جزو دانشگاه های تیپ سه دسته بندی می شود ولی سطح خدمات و ارتقای شاخص ها در این دانشگاه هم اکنون همتراز دانشگاه های تیپ یک کشور است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی دزفول با بیان اینکه بسیاری از شاخص های بهداشت در این شهرستان از میانگین کشور بهتر است گفت: حمایت و کمک شورای اسلامی شهر و شهرداری دزفول از دانشگاه علوم پزشکی در سال گذشته دستاوردهای مهمی در پی داشت که انتظار است این حمایت نیز امسال در سطح گسترده تر ادامه یابد.

وی با بیان اینکه طرح بزرگ سواد و فرهنگ سلامت به عنوان یکی از اولویت های مهم امسال در دستور کار است گفت: ارتقای سواد سلامت نقش موثری در کاهش بیمای ها و ارتقای سلامت ک جامعه دارد به همین دلیل اجرای این طرح مهم نیاز به کار فرهنگی و همراهی همه دستگاه های شهرستان دارد.

دزفول با افتتاح بیمارستان یازهرا(س) به قطب توریست درمانی کشور تبدیل می شود

نایب رییس کمیبیون برنامه و بودجه شورای شهر دزفول نیز در این نشست با تجلیل از عملکرد دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: رییس این دانشگاه یکی از مدیران موفق و پر تلاش دزفول است که توانسته این دانشگاه را در سطح ملی شاخص و زبانزد کند.

محمدحسن پرآور افزود: اگر پیگیری های فراوان مجموعه دانشگاه علوم پزشکی در سطح ملی نبود با شرایط کنونی کشور، تخصیص اعتبار برای تکمیل و بهره برداری از بیمارستان یازهرا(س) با مشکل جدی مواجه می شد.

وی ادامه داد: طرح بزرگ بیمارستان یازهرا(س) یکی از نادرترین طرح هایی بهداشتی خوزستان است که در صورت تحقق و بهره برداری، دزفول به قطب گردشگری درمانی در کشور تبدیل می شود.

اداره کار به تضعیف حقوق رانندگان خودروهای استیجاری دزفول ورود کند

رییس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر دزفول با بیان اینکه شوری اسلامی شهر دزفول نماینده مردم است نه شورای شهرداری گفت: الگوی تحمیلی پیمانکاری به اقتصاد کشور مدلی غربی و در حمایت از سرمایه داران بوده که جز آسیب های متعدد دستاوردی نداشته است.

علیرضا زمانی راد افزود: بهره گیری از پیمانکاری در اجرای طرح‌های مستمر در حالی که پیمانکار سالانه عوض می شود و با وجود توافق نانوشته برای استمرار فعالیت کارگران در صورت تغییر پیمانکار موجب شده تا امنیت شغلی برای کارگران وجود نداشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه باید به موضوع پیمانکاری در کشور با ورود نمایندگان مجلس شورای ساسلامی پایان داده شود، ادامه داد: نوع قرارداد دستگاه های دزفول با رانندگان خودروهای استجیاری ناعادلانه و تضعیف حقوق اولیه آنها است که ورود اداره کار به این موضوع ضرورت دارد.

رییس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر دزفول با اشاره به پیگیری های انجام شده این کمیسیون برای پاسخگو کردن دستگاه های دزفول گفت: مبلغی که به عنوان حقوق به رانندگان خودروهای استیجاری که با خودروی شخصی در اختیار دستگاه ها هستند بسیار ناچیز و ظالمانه است.

وی با تاکید بر لزوم جلوی از تضییع حقوق کارگران گفت: قانون ناعادلانه به کارگیری نیروها با واسطه پیمانکار که به اسم کوچک سازی دولت در کشور اجرایی شد نه تنها موجب کوچک سازی دولت نشد بلکه آسیب های فراوانی نیز به همراه داشت.

  لایحه مجوز برگزاری مناقصه تجمیعی برای ساماندهی ۱۰۰ خودروی استیجاری شهرداری دزفول در این نشست به تصویب اعضای شورای اسلامی شهر دزفول رسید. همچنین لایحه احداث چای خانه امام رضا(ع) نیز در بوستان ملت دزفول نیز از دیگر مصوبه های این نشست بود.

همچنین به مناسب روز معلم از غلامعلی پوررضایی و غلامعلی رسالت از فرهنگیان عضو شورای اسلامی شهر دزفول با اهدای لوحی تجلیل شد.

همچنین لایحه افزایش بهای ورودی بوستان علی کله دزفول نیز در این نشست طرح شد که با توجه به ایرادات اعضای شورای اسلامی، از دستور کار خارج و برای بررسی بیشتر به کمیسیون تخصیص ارسال شد.

:
:
:
آخرین اخبار