تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۴
کد خبر: ۲۹۲۱۷۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تکمیل دیوار حائل در منبع آب اهواز از بروز حوادث احتمالی جلوگیری می‌کند
 

معاون بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی خوزستان از پیشرفت ۸۰ درصدی ساخت دیوار حائل در خیابان چهار شهید خالدی اهواز (منبع آب) خبر داد و گفت: تکمیل این طرح از بروز حوادث احتمالی جلوگیری می کند.

محمد جامع  بیان کرد: ساخت این دیوار حائل از آبان ماه سال گذشته با هدف رفاه حال شهروندان و جلوگیری از بروز حوادث احتمالی به ویژه ریزش سنگ هنگام باران آغاز و در آینده نزدیک به پایان خواهد رسید.

وی با بیان اینکه ساخت دیوار حائل خیابان چهار شهید خالدی به روش سنگچین به ارتفاع ۲ متر انجام خواهد شد ابراز امیدواری کرد: با ساخت پارک محله ای توسط شهرداری در امتداد دیوار حائل، این طرح هر چه سریع‌تر تکمیل شود.

معاون بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی خوزستان در خصوص جابه جایی ساکنین این منطقه (منبع آب اهواز) برای جلوگیری از خطرات احتمالی گفت: ساخت واحد مسکونی برای بخشی از ساکنین این منطقه بر عهده راه و شهرسازی است.

ساخت ۲۳۰ واحد برای جا به جایی ساکنین

وی افزود: در این راستا کار ساخت حدود ۲۳۰ واحد برای جابه جایی ساکنین منطقه منبع آب در دست اجرا قرار گرفت و اکنون پیشرفت فیزیکی این واحدها بیش از ۷۰ درصد است.

بر اساس این گزارش محله "منبع آب" یکی از مناطق حاشیه نشین در شهر اهواز است؛ این منطقه هرچند در حاشیه شهر قرار ندارد اما با توجه به ساختار منازل مسکونی و معضلات آن به عنوان یکی از مناطق حاشیه‌نشین اهواز به شمار می‌آید.

بیش از ۴۰۰ هزار نفر از جمعیت یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفری کلانشهر اهواز در حاشیه‌های شهر زندگی می‌کنند که برخی مناطق با وجود قرار گرفتن در محدوده شهری، جزو سکونتگاه‌های غیر رسمی محسوب می‌شوند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار