تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۱
کد خبر: ۲۹۰۶۲۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معدوم سازی بیش از ۱۹ تن فرآورده خام دامی در دزفول
 

رئیس اداره دامپزشکی دزفول گفت: بیش از ۱۹ تن فرآورده خامی دامی غیرقابل مصرف انسانی در سال ۱۴۰۲ در این شهرستان کشف و معدوم شد.

 محسن ورجاوند روز سه شنبه بیان کرد: نظارت‌های بهداشتی مستمر بر عرضه فرآورده‌های خام دامی در راستای ارتقای سلامت و بهداشت جامعه، توسط کارشناسان اداره دامپزشکی در قالب بازدیدهای مشترک با سایر دستگاه‌های متولی به صورت روزانه انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه بیش از چهار هزار و ۴۰۰ مورد بازرسی بهداشتی از مراکز تولید و عرصه فرآورده‌های خامی دامی در سال ۱۴۰۲ انجام شده است، افزود: بیش از ۱۹ تن فرآورده خام دامی غیرقابل مصرف انسانی در بازرسی‌های انجام شده جمع آوری و براساس شیوه نامه‌های سازمان دامپزشکی با حکم مقام قضایی نسبت به معدوم سازی آن اقدام شد.

ورجاوند گفت: شهروندان هنگام خرید به تاریخ تولید و انقضای فرآورده‌های خام دامی توجه داشته باشند و فرآورده‌های خود را از مراکز مجاز زیر نظارت اداره دامپزشکی خریداری کنند.

وی با توصیه به اجتناب اکید از خرید گوشت و لاشه‌هایی که در کنار معابر و جاده‌ها به صورت غیرمجاز کشتار می‌شوند، ادامه داد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در این خصوص می‌توانند مراتب را به شماره تلفن ۴۲۴۲۰۹۱۱-۰۶۱ اطلاع دهند تا برخورد قانونی انجام شود.

 حدود ۳۸۰ هزار راس دام سبک و حدود ۳۵ هزار راس دام سنگین شامل گاو و گاومیش در دزفول وجود دارد و این موجب شده تا دزفول، قطب تولید دام سبک و سنگین در خوزستان باشد.

گوشت قرمز باید بعد از ۲۴ ساعت نگهداری در یخچال مصرف شود زیرا برخی بیماری‌های دامی تنها ۲۴ ساعت پس از کشتار از بین می‌روند و مصرف گرم آن می‌تواند موجب بیماری در انسان شود.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار