تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۶
کد خبر: ۲۹۰۶۱۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون استاندارخوزستان: آبگرفتگی در عمده مناطق اهواز رفع شده است

 معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خوزستان گفت: دفع آب‌های سطحی در بخش‌های مختلف شهر اهواز به اتمام رسیده و عملیات تخلیه آبگرفتگی در اندک مناطق باقی مانده نیز به زودی انجام می‌شود.

 محمد خانچی روز سه شنبه بیان کرد: نشست هماهنگی و تقسیم کار با حضور استاندار در شهرداری اهواز برگزار شد و بر اساس ارزیابی نیازها، امکانات، نیروی انسانی و دستگاه‌های خدمات‌رسان در حال فعالیت و یا آماده باش هستند.

وی گفت: در سایر نقاط استان مشکل خاصی نبود فقط به دلیل وزش شدید باد و رعد برق قطع درختان و افتادن تیره برق در ایذه، برق و آب بخشی مناطق قطع شد که به سرعت مورد پیگیری قرار گرفت.

خانچی با اشاره به تلاش جهادی نیروها گفت: در حال حاضر آب در بیشتر مناطق جمع شده و فقط برخی مناطق پایین دست اهواز همچنان درگیر آب‌های سطحی هستند که به زودی آب در این مناطق نیز جمع‌آوری می‌شود.

معاون عمرانی استاندار خوزستان گفت: ماندگاری آب در مناطق مختلف اهواز نسبت به گذشته با توجه به شدت بارش قابل قیاس نیست.

وی درباره وضعیت راه‌های بین شهری استان گفت: در برخی مناطق آواربرداری ریزش مقطعی جاده صورت گرفته و همچنین بازگشایی جاده برخی روستاهای اندیکا و ایذه و سردشت دزفول در بخش‌های کوهستانی در حال انجام است.

خانچی اظهار کرد: طی ۲ روز اخیر بیش از ۵۱۰ خانوار توسط هلال احمر امداد رسانی شدند و در جبهه‌های مختلف نیروها پای کار هستند تا تمام آبگرفتگی به سرعت رفع شود.

در پی بارش باران شدید در ۲ روز گذشته در اهواز و برخی مناطق استان شاهد آبگرفتگی در برخی مناطق بودیم.

بسیج امکانات و دستگاه‌های خدمات‌رسان به دستور استاندار خوزستان برای رفع آبگرفتگی باعث شد تا دفع آب‌های سطحی سرعت بگیرد.

بر اساس اعلام جمعیت هلال احمر خوزستان ۱۰ شهرستان خوزستان در بارندگی اخیر درگیر آبگرفتگی شدند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار