تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۸
کد خبر: ۲۹۰۶۰۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نصیرشلال: اگر یک برنز هم در المپیک بگیریم اتفاق خوبی است/ باید به کم قانع باشیم!

 سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری با تاکید بر این که شرایط المپیک پاریس از پیش تعیین شده است، گفت: شرایط به‌گونه‌ای است که باید به کم قانع باشیم و فکر می‌کنم اگر وزنه‌برداری ایران در المپیک پاریس یک برنز هم بگیرد، اتفاق خوبی باشد.

نواب نصیرشلال سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری ایران در گفت‌وگو با ایرنا ضمن تبریک سال نو به مردم ایران اظهار داشت: ابتدا سال نو را به مردم عزیزم کشورم تبریک می‌گویم. اتفاق مهم سال ۱۴۰۳ حضور کاروان ایران در المپیک پاریس است. آرزوی قبلی من این است که همه ورزشکاران کشورمان بتوانند با دست پر برگردند؛ اما رنگ مدال مهم نیست.

وی در ارزیابی از عملکرد تیم ملی و در مجموع وزنه‌برداری ایران در سال ۱۴۰۲ عنوان داشت: در مجموع شرایط وزنه‌برداری ایران در سال ۱۴۰۲ شرایط سختی بود. فدراسیون جدیدی در راس کار قرار گرفت و قبل از آن هم به دلیل شیوع ویروس کرونا اوضاع سختی را سپری کردیم؛ اما از ابتدای سال ۱۴۰۲ سعی کردیم طبق سیاست ورزش کشور و فدراسیون وزنه‌برداری پیش برویم. ۲ سیاست کلی را در سال گذشته دنبال کردیم یکی حمایت از المپیکی‌ها و دیگری آماده‌سازی یک تیم خوب برای سال جدید که بتواند در مسابقات جهانی حضور خوبی داشته باشد. فکر می‌کنم تا بخش زیادی به اهداف سال گذشته نزدیک شدیم و امیدواریم در سال ۱۴۰۳ از اهداف‌مان بهره‌برداری کنیم.

نصیرشلال در واکنش به این‌که شاید انتظار جامعه ورزش و مردم از بهره‌برداری از اهداف وزنه‌برداری، به‌ معنی نتیجه گرفتن در المپیک پاریس باشد، گفت: شرایط المپیک از پیش تعیین شده است. ۲ سال است که ورزشکاران ما برای کسب سهمیه درحال تلاش هستند و دیگر مثل قبل نیست که یک نفر سهمیه بگیرد و فرد دیگری اعزام شود. ضمن این که نفرات ما محدود است. اما برای مسابقات جهانی بعد از المپیک از حالا می‌توانیم این قول را بدهیم که ۲ الی ۳ وزنه‌بردار ما صاحب عنوان جهانی شوند.

با توجه به کوچک بودن کاروان ایران در المپیک باز هم بار کاروان روی دوش رشته‌هایی است که همواره در المپیک‌ها آبروداری کرده‌اند. این که آیا وزنه‌برداری ایران می‌تواند در پاریس ۲۰۲۴ نیز بار کاروان را به دوش بکشد، سوالی است که سرمربی تیم ملی در پاسخ به آن عنوان داشت: متاسفانه وزنه‌برداری ایران در سال‌های گذشته دچار افت شده و درحال حاضر شرایط به‌گونه‌ای است که باید به کم قانع باشیم. زمان می‌برد تا دوباره یک تیم طلایی دیگر در وزنه‌برداری ایران رشد کند و شکل بگیرد. باید در المپیک پاریس حداقل‌ها را برای وزنه‌برداری در نظر گرفت و فکر می‌کنم اگر وزنه‌برداری ایران در المپیک پاریس یک برنز هم بگیرد، اتفاق خوبی باشد.

وی درحالی کسب یک برنز برای وزنه‌برداری ایران در المپیک را اتفاق خوبی می‌داند که برخی معتقدند علی داودی می‌تواند در پاریس طلایی شود. سرمربی تیم ملی در این خصوص اظهار داشت: ما هم امیدواریم و در تلاشیم و برای علی مدال طلا را آرزو داریم. البته طلای المپیک برای او دور از دسترس نیست. داودی ۴، ۵ حریف خوب دارد و روز مسابقه هرکسی که بهتر باشد، به نتیجه می‌رسد ولی این‌که از الان بخواهیم روی علی داودی و میرمصطفی جوادی که امید اول کسب مدال طلای المپیک هستند، فشار بیاوریم، اصلا درست نیست. 

نصیرشلال افزود: علی داودی، رضا دهدار و میرمصطفی جوادی هر سه شانس کسب مدال و سکو هستند اما هیچ‌یک از بچه‌ها هم آنقدر فاصله رکوردی با رقبایشان ندارند که بخواهیم از الان مدال طلای المپیک‌ را برایشان کنار بگذاریم.

سرمربی تیم ملی در تشریح حضور جوانان در اردوی تیم ملی وزنه‌برداری بزرگسالان هم عنوان کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۲ تقریبا با یک میانگین سنی ۲۷ سال اردوها را شروع کردیم و به مرور ورزشکاران عنوان‌دار و با تجربه از تیم جدا شدند. در حال حاضر میانگین سنی ما شاید زیر ۲۲ سال باشد. در ترکیب تیم از وزنه‌برداران کم تجربه‌تر و از رده سنی جوانان استفاده می‌کنیم. این یک عرف در وزنه‌برداری است. موضوع مهم این است که ورزشکاران جوان و کم تجربه‌تر نیاز به توجه و سرمایه‌گذاری دارند تا بتوانند در سال‌های آینده بدنه اصلی تیم ملی وزنه‌برداری را تشکیل دهند.

:
:
:
آخرین اخبار