هدایای نمایشگاهی بسته به نوع کسبوکار به انواع مختلفی تقسیمبندی میشوند. برای مثال غرفهای ممکن است محصولات آرایشی بهداشتی را درنظر بگیرد، در حالی که غرفه دیگر محصولات دکوراتیو را بهعنوان هدیه ارائه کند؛ پس توصیه میشود حتما برای بهتر شناخته شدنِ کسبوکارتان از این روش استفاده کنید.
هدیه نمایشگاهی به یک کالای تبلیغاتی یا به هدایایی گفته میشود که توسط یک شرکت یا سازمان در طول برگزاری نمایشگاه توزیع میشود. هدف از اهدای این وسایل، ایجاد آگاهی از برند و بهجا گذاشتن یک اثر ماندگار در ذهن افراد است که شامل مواردی مانند کالاهای مارکدار، محصولات تبلیغاتی، نمونههایی از محصولات یک شرکت یا حتی ارائه اطلاعاتی مانند بروشورها یا دفترچهها میشود. به بیان دیگر محصولات تبلیغاتی، اغلب هدایای استراتژیک و کاربردی هستند که برای بهتر دیده شدن برند طراحی شدهاند. این اقلام که به آرم یا پیام شرکت مزیناند، بهطور مداوم سبب تبلیغ برند یا کسبوکار میشوند.
از میان تنوع بالای بهترین هدایای تبلیغاتی نمایشگاهی میتوان به ماگ، خودکار، دفترچه یادداشت، تقویم و ماوس پد به عنوان نمونههای کلاسیک اشاره کرد که کاربرد روزانه دارند. در واقع افراد هر لحظه از این وسایل استفاده میکنند. بسیاری از افراد 8 ساعت یا بیشتر در حال کار هستند و ماگ قهوه یا چای همیشه در کنار میز کار آنها قرار دارد. این موضوع برای سایر هدایای تبلیغاتی مانند خودکار و تقویم هم مشترک است.
در این نوع از بهترین هدیه نمایشگاهی، نام برند در فعالیتهای روزانه گیرندگان، در ذهن باقی میماند. علاوهبر این، از آنجایی که این محصولات اغلب در محیطهای عمومی یا حرفهای استفاده میشوند، به دیده شدن در دامنه گستردهتری کمک میکنند و برند را در معرض مخاطبان بیشتری قرار میدهند. انتخاب محصولات تبلیغاتی با کیفیت بالا بسیار مهم است. اقلامی که بادوام، از نظر زیباییشناسی دلپذیر و کاربردی هستند، احتمالا تأثیر مثبتی بر جای میگذارند و ارزش برند را تقویت میکنند. محصولات تبلیغاتی چه در نمایشگاههای تجاری و چه بهعنوان بخشی از کمپینهای بازاریابی توزیع میشوند؛ در واقع بیان ملموس هویت یک شرکت هستند و بهعنوان سفیران ماندگار در بین مخاطبان تاثیر میگذارند.
برپایی نمایشگاهها، فرصتی برای کسبوکارها جهت برقراری ارتباط با مشتریان بالقوه، شرکا و متخصصان صنعت است. همچنین یکی از راههای موثر برای بهجا گذاشتن یک اثر ماندگار و جذابتر شدن فضای نمایشگاه، ارائه بهترین هدیه نمایشگاهی به میهمانان است. این کالاها بهعنوان ابزارهای تبلیغاتی، تقویت آگاهی از برند و ایجاد ارتباط مثبت با شرکت عمل میکنند. انواع مختلفی از هدایای نمایشگاهی که معمولا مورد پسند عموم هستند، عبارتاند از:
یکی از انواع هدیه نمایشگاهی بسیار پرکاربرد که طرفداران بسیار زیادی دارد، ابزارآلات رونیکس است. از میان مهمترین ابزار برقی این شرکت میتوان به فارسیبر، پروفیلبر، ابزارآلات نجاری، فرز، ابزارآلات باغبانی، ابزارآلات برقی عمومی و صنعتی، چکش تخریب، بتن کن و دریل رونیکس اشاره کرد.
همچنین یکی از بهترین ابزار باغبانی این برند اره زنجیری برقی، شاخه زن و چاقوی باغبانی نام دارد که در صورت تمایل، گزینه مناسبی جهت بهترین هدیه نمایشگاهی به شمار میرود. برخی از دیگر ابزارآلات رونیکس عبارتاند از:
پولیش
رنده برقی
سنباده لرزان و فرز
متر لیزری
تراز لیزری
دریل برقی
دریل شارژی
دریل چکشی
دریل ستونی
پیچ گوشتی رونیکس
ساک دستی تبلیغاتی، در ردیف هدایای ارزان قیمت تبلیغاتی قرار دارد که در نمایشگاهها بسیار کاربردی است. با کمی دقت متوجه خواهید شد که این هدیه، نوعی بیلبورد متحرک است و میتواند به راحتی نام برند و رنگ سازمانی شما را در دید تمام افرادی که در نمایشگاه حضور دارند، قرار دهد. علاوهبر این تا زمانی که خود فرد از ساک دستی استفاده میکند، همواره یاد و خاطره نمایشگاه و صاحب کسبوکار که این هدیه را به او داده، برایش متجلی میشود و این اقدام، نوعی تبلیغ کارآمد است.
همانطور که در سایت رونیکس هم آمده است:
ساکهای دستی چه به شکل پک تبلیغاتی نمایشگاه به همراه یکسری لوازم جانبی و چه بهصورت تکی، جزو متداولترین هدایای تبلیغاتی نمایشگاهی هستند.
این ساکها بسته به کاربردهای مختلف میتوانند از جنس پارچه، برزنت، کاغذ، مقوا و با طرحهای متفاوتی باشند.
شما میتوانید لوگو و نام تجاری خود را روی این ساکها چاپ کنید و کاتالوگ یا نمونه محصولات خود را داخل آن قرار دهید.
یکی دیگر از بهترین انواع هدیه نمایشگاهی که توسط شرکتها و سازمانها ارائه میشود، خودکار تبلیغاتی است. خودکار بهعنوان یک کالای کاربردی و مصرفی میتواند توسط هر کسبوکار به عموم شرکتکنندگان در نمایشگاه بهعنوان تبلیغات برند ارائه شود؛ زیرا علاوهبر قیمت مناسب از تنوع بینظیری برخوردار است. خودکار بهعنوان یکی از بهترین هدیه نمایشگاهی تبلیغاتی در شکل، طرح و جنس مختلف در بازار موجود است که باتوجه به میزان بودجه و سلیقه هر فرد انتخاب میشود.
لیوان یا ماگ نیز یکی از هدیههای بسیار تاثیرگذار و کاربردی برای بازاریابی در نمایشگاهها به شمار میرود که همه افراد میتوانند از آناستفاده کنند. لیوانها نیز انواع مختلفی دارند که باتوجه به سلیقه، بودجه، رنگ سازمانی و نوع چاپ، سفارش داده میشوند. لیوانهای تبلیغاتی عضو جدانشدنی تبلیغات در نمایشگاهها هستند که در طول مذاکره با مشتریان خود میتوانید با ماگ تبلیغاتی که شعار برند یا نام کسبوکار شما روی آن حک شده، از آن استفاده کنید.
علاوهبر این برخی ظروف نوشیدنی مثل لیوان، بطری آب یا لیوان سفر، از بهترین هدایای نمایشگاهی محبوب هستند. شرکتکنندگان روزانه از این اقلام استفاده میکنند و برند تبلیغ شده بهطور دائمی در معرض دید آنها قرار دارد که این عامل سبب ماندگاری در ذهن مخاطب خواهد شد.
بهترین هدیه تبلیغاتی دیگری که موسسات در نزدیک سال نو به مشتریان و بازدیدکنندگان خود میدهند، سالنامه یا سررسید است. این هدایا بخاطر قیمت مناسبی که دارند، برای شرکتها بهصرفه هستند و برای افرادی که در نمایشگاه شرکت میکنند، میتواند هدیه تبلیغاتی پرکاربردی باشد.
اغلب افرادی که این هدایا را میگیرند، درحال آشنایی با موسسات شرکتکننده در نمایشگاه و خدمات آنها هستند؛ چرا که حداقل یکسال این سررسید برای یادداشتهای روزمره او مورد استفاده قرار میگیرد. افراد پس از دریافت سررسید با مطالعه اطلاعات چاپ شده در آن سعی میکنند به سایت آن شرکت سر بزنند و در صورت نیاز از آنها خرید کنند. این هدیه بسیار کاربردی است؛ بهطوریکه اغلب کسبوکارها سررسیدهای زیبای تبلیغاتی را بهعنوان هدیه عید نوروز تهیه و به مخاطبان خود تقدیم میکنند.
در نمایشگاههایی که در روزهای پایانی سال برگزار میشود، مجموعهها به دنبال بهترین هدایای تبلیغاتی نمایشگاهی هستند که با آنها علاوهبر تبریک سال نو، بتوانند برند خود را به خوبی تبلیغ کنند. یکی از این هدایا که معمولا از قیمت بهصرفهای نیز برخوردار است، تقویم رومیزی است. این تقویمها دارای رنگها و طرحهای گوناگون هستند که میتوانند پیشنهاد ویژهای برای نشان دادن رنگ سازمانی شما و ارائه اطلاعات کاملی از برند شما در هر صفحه یا بر پایه تقویم باشند.
انتخاب یکی از هزاران مدل تقویم رومیزی تبلیغاتی به عهده صاحب کسبوکار باتوجه با توجه به سلیقه و بودجه او است. تقویم رومیزی بهعنوان بهترین هدیه نمایشگاهی برای مدت طولانی روی میز گیرنده قرار میگیرد و به تبلیغ آن کسبوکار میپردازد. کافیست از طریق کارشناسان شرکتهای چاپ، شعار یا لوگوی خود را روی ان حک کنید.
همانطور که در سایت گیفتو هم آمده است:
همه ما در طی روز چندین بار برای اطلاع از زمان به ساعت مراجعه می کنیم و این موضوع علاوه بر این که اشاره به نیاز گسترده به ساعت دارد، متعاقب آن دلالت بر وجود مخاطبان بسیار هم دارد ضمن اینکه به تعدد مراجعه به ساعت هم اشاره می کند.
ساعت نیز یکی از انواع هدیه نمایشگاهی تبلیغاتی پرطرفدار است که دارای انواع گوناگون از جمله ساعت دیواری، رومیزی و مچی است که مورد پسند عموم افراد قرار میگیرد.
ساعت دیواری در امر تبلیغ نقش پررنگی دارد؛ چرا که این هدیه در بالاترین قسمت اتاق قرار گرفته و بهطور غیرمستقیم برند یا کسبوکار مربوطه را تبلیغ میکند. به بیان دیگر ساعت دیواری تبلیغاتی در هر محلی که قرار بگیرد، نام برند را برای سالهای طولانی در هر ثانیه تبلیغ میکند؛ به همین علت تاثیر بهسزایی در ذهن مخاطب و برندینگ کسبوکارها خواهد گذاشت. این وسیله کاربردی تنوع بسیار زیادی دارد. انتخاب طرح، مدل و حتی جنس آن بهعنوان بهترین هدیه نمایشگاهی تبلیغاتی بر عهده سفارشدهنده است.
یکی دیگر از بهترین هدایای نمایشگاهی، اقلام پوشاکی مثل پیراهن، کلاه یا روسری با لوگوی شرکت است که به ایجاد یک تصویر منسجم و حرفهای از کسبوکار کمک میکنند.
استفاده از بهترین هدیه نمایشگاهی ذکر شده در مطالب فوق، میتواند تاثیرات مثبت و متعددی بر برند در طول نمایشگاه داشته باشد و بر درک برند و فروش بعد از آن نیز تاثیر گذار باشد. در ادامه برخی از تأثیرات کلیدی استفاده از این هدایا را ارائه خواهیم کرد.
هدایای نمایشگاهی، بهویژه آنهایی که لوگوی شرکت را دارند، سبب هرچه بهتر و بیشتر دیده شدن برند میشوند. مادامی که شرکتکنندگان از این اقلام استفاده میکنند، آنها به نمونه تبلیغاتی تبدیل شده و دامنه برند را فراتر از محدوده نمایشگاه گسترش میدهند.
هدایای متفکرانه و کاربردی نمایشگاه، تجربیات به یاد ماندنی را برای کلیه هدیه گیرندگان ایجاد میکند. هرچه این تجربه به یاد ماندنیتر باشد، احتمال یادآوری نام تجاری در هنگام تصمیمگیری برای خرید بیشتر است. شرکتکنندگان احتمالا برندی را که تأثیر مثبت و ماندگاری از خود بر جای گذاشته است را به یاد میآورند و برای خریدهای آینده در نظر میگیرند.
هدایایی که با حساسیت و در نظر گرفتن علایق عمومی انتخاب شدهاند، میتوانند برای همیشه برای کاربر تداعی خاطرات خوب باشند. پس وقتی کاربران در سوشال مدیاها یا فرومها یا مکانهای فیزیکی قرار میگیرند و نام شما را میبینند یا میشنوند، از خوبیهای شما بازگو میکنند و این نظرات مثبت در اجتماع منتشر میشود که میتواند منجر به افزایش اعتماد و درک مطلوب از شرکت و کسبوکار شود.
ارائه بهترین هدیه نمایشگاهی تبلیغاتی میتواند راهی پربازده و مؤثر برای جذب بازدیدکنندگانِ غرفه باشد. از آنجایی که شرکتکنندگان برای دریافت یک هدیه توقف میکنند، کسبوکارها این شانس را دارند که آنها را در گفتگوها مشارکت دهند، سرنخ ها را واجد شرایط کنند و بهطور بالقوه این تعاملات را به فرصتهای فروش تبدیل کنند. وقتی غرفه شما اقدام به دادن هدایای نمایشگاهی میکند، بهطور خودکار بازدیدکنندگان جذب آن میشوند تا هدایای نمایشگاهی را دریافت کنند. چنانچه این هدایا جذاب باشند، صاحب کسبوکار یک مشتری بالقوه جذب کرده است، اینجاست که میتوان گفت دادن هدیه تبلیغاتی یک ایده تعاملی در نمایشگاه محسوب میشود.
یک تجربه مثبت از هدایای نمایشگاهی میتواند تأثیر بهسزایی بر تصمیم شرکتکنندگان برای خرید کالا و محصول شما داشته باشد. تقدیم هدیه، از طریق استفاده از یک کالای تبلیغاتی، تداعیهای مثبت ایجاد میکند که در طول نمایشگاه میتواند به فروش واقعی پس از رویداد تبدیل شود.
در خاتمه، هدایای نمایشگاهی به اشکال مختلف ارائه میشوند که مطابق با اولویتها و نیازهای مختلف است. نکته کلیدی این است که مواردی را انتخاب کنید که با برند، مخاطبان هدف و اهداف بازاریابی شرکت هماهنگ باشد؛ خواه یک کالای کاربردی برای استفاده روزانه باشد، یک اکسسوری شیک یا یک خوراکی خوش طعم. یک هدیه نمایشگاهی که به خوبی انتخاب شده باشد، میتواند کمک قابلتوجهی به حضور موفق در نمایشگاه کرده و تأثیری ماندگار بر شرکتکنندگان بگذارد. در این مقاله سعی بر آن بود که به معرفی بهترین هدیه نمایشگاهی بپردازیم تا در مواقع نیاز از این مطالب بهره بگیرید.