تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰
کد خبر: ۲۸۵۹۳۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فولاد - نساجی؛ تقابل اندیشه‌های لالیگایی برای پایان خوشِ نیم‌فصل
 تیم فوتبال نساجی مازندران امروز -چهارشنبه- در آخرین مسابقه نیم‌فصل نخست لیگ برتر فوتبال ایران و در تقابل سرمربیان لالیگایی لیگ برتر، فرصت دارد تا پس از هفته‌ها قعرنشینی صعودی سه پله‌ای در جدول را تجربه کند و نیم‌فصل پرحاشیه‌اش را با کسب سومین برد به پایان برساند.

 نیم‌فصل نخست لیگ بیست‌وسوم فوتبال ایران که ۱۸ مرداد با مسابقه نساجی مازندران و پیکان تهران در قائمشهر آغاز شده بود، امروز با انجام مسابقه نساجی مازندران و فولاد خوزستان در اهواز به پایان می‌رسد و تکلیف جدول لیگ در پایان نیم‌فصل مشخص خواهد شد.

آخرین مسابقه نیم‌فصل نخست بیست‌وسومین دوره لیگ برتر فوتبال عصر امروز و از ساعت ۱۷ و ۴۵ دقیقه در ورزشگاه شهدای فولاد خوزستان برگزار می‌شود و ۲ تیم نساجی مازندران و فولاد خوزستان برای ثبت پایانی خوش بر نیم‌فصلی که عملکردی بسیار ضعیف داشتند به مصاف هم می‌روند.

نساجی‌چی‌ها که لیگ را با کسب یک تساوی خانگی به سرمربیگری سید مهدی رحمتی آغاز کرده بودند پس از هفته‌ها ناکامی و حاشیه و بحران، امروز در دومین مسابقه زیر نظر سرمربی اسپانیایی‌شان به دنبال پایان دادن نیم‌فصل با کسب یک برد خارج از خانه هستند.

تقابل امروز فولاد خوزستان و نساجی با توجه به شرایطی که هر ۲ تیم در جدول دارند از حساسیت زیادی برخوردار است. به ویژه برای نساجی که هفته‌هاست قعرنشینی را تجربه می‌کند و امروز می‌تواند با کسب برد سه پله در جدول صعود کند.

نساجی با ۱۰ امتیاز از ۱۴ مسابقه در رتبه پانزدهم جدول قرار دارد و فولاد نیز با ۲ امتیاز بیشتر از همین تعداد مسابقه ۱۲ امتیازی است و در رتبه دوازدهم ایستاده است.

نساجی طی هفته‌های اخیر بارها فرصت فرار از قعر جدول را از دست داد و امروز یک بار دیگر فرصت دارد تا از قعرنشینی فاصله بگیرد و به نیم‌فصل کابوس‌واری که داشت پایانی خوش بدهد.

شرایط نیمه پایینی جدول به گونه‌ای است که برد اهوازی‌ها در این مسابقه منجر به صعود یک پله‌ای فولاد می‌شود و آن‌ها را از رتبه دوازدهم به رتبه یازدهم می‌رساند. اما برد برای نساجی جهش بلندتری را نسبت به تیم میزبان رقم می‌زند. پیروزی نساجی در این مسابقه حکم فرصتی برای خروج از بحران و فرار از قعر جدول را دارد. نساجی با کسب سه امتیاز این مسابقه ۱۳ امتیازی می‌شود و با سبقت گرفتن از صنعت نفت آبادان، پیکان تهران و فولاد خوزستان پس از هفته‌ها قعرنشینی از رتبه پانزدهم به رتبه دوازدهم صعود می‌کند.


نساجی که از هفته گذشته و دیدار با پرسپولیس لوکاس آلکاراس اسپانیایی را روی صندلی سرمربیگری‌اش در اختیار دارد، امروز دومین مسابقه‌اش با این سرمربی لالیگایی را قرار است تجربه کند و هواداران این تیم نیز امیدوارند با توجه به تغییراتی که در بازی نساجی مقابل پرسپولیس دیدند امروز سومین برد تیم محبوب‌شان رقم بخورد. نساجی در مقابل پرپسولیس نمایش خوبی داشت و همین نکته نیز سبب شد که هواداران نسبت به حضور آلکاراس در تیم‌شان خوشبین باشند و دلگرم شوند.

آلکاراس در نشست خبری پیش از مسابقه خود با فولاد نیز تاکید کرد که نساجی در مسابقه مقابل فولاد بهتر از دیدار با پرسپولیس ظاهر می‌شود و تلاش بر این است تا نخستین پیروزی‌اش در لیگ برتر ایران را مقابل فولاد خوزستان کسب کند. البته وحید محمدزاده، محمدرضا عباسی، سید محمداحسان حسینی و محمدرضا مهدی‌زاده و محمدرضا آزادی به دلیل مصدومیت غایبان نساجی در مسابقه امروز هستند و همین موضوع نیز ممکن است آلکاراس را با مشکل مواجه کند.

تقابل لوکاس آلکاراس و ایگناسیو مارتینز سرمربیان اسپانیایی لیگ برتر که پیش‌تر در لالیگا به هم رسیده بودند و مقابل هم قرار گرفته بودند نیز می‌تواند جذابیت این مسابقه را بیشتر کند.

 
مارتینز و آلکاراس سرمربیان اسپانیایی فولاد و نساجی در نشست خبری پیش از مسابقه ۲ تیم

۲ تیم تا کنون ۱۰ بار در لیگ برتر به مصاف هم رفتند که حاصل این تقابل‌ها پنج برد برای فولاد، چهار برد برای نساجی و یک تساوی بود. هر چهار برد نساجی مقابل فولاد خوزستان در قائمشهر رقم خورد. به عبارتی دیگر نساجی تا کنون در اهواز موفق به برد مقابل فولاد خوزستان نشد.

نساجی از پنج مسابقه‌ای که در اهواز مقابل فولاد خوزستان برگزار کرد چهار بار نتیجه را واگذار کرد و فقط در یک مسابقه شکست نخورد. در هفته نهم از لیگ بیست‌ویکم نساجی با سرمربیگری ساکت الهامی توانست فولاد را در زمین خانگی‌اش با تساوی متوقف کند و تنها امتیازش از تقابل با این تیم در اهواز را به دست بیاورد. بنابراین امروز آلکاراس می‌تواند در مقابل تیمی که دوست و هموطنش ایگناسیو مارتینز هدایت آن را بر عهده دارد طلسم‌ بشکند و نخستین برد نساجی مقابل فولاد در اهواز را با نخستین برد خود در لیگ برتر ایران ثبت کند.

داوری مسابقه امروز نساجی و فولاد خوزستان را میثم حیدری بر عهده دارد و قهرمان نجفی، صادق رستمی و امیر ایار نیز او را در داوری همراهی می‌کنند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار