در دوران استانداری امیر حیات مقدم در خوزستان در اردیبهشت سال ۱۳۸۵ نخستین پل کابلی کشور در شوشتر به بهره برداری رسید/ ارشیو
  
نخستین پل کابلی کشور(شهید بهرامی ) دوشنبه با حضور وزیر راه و ترابری  
در شوشتر به بهره برداری رسید.
 در آیین بهره برداری از این پل وزیر راه و ترابری گفت: وظیفه اصلی     
تمامی خدمتگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خدمت به این ملت  می باشد.
  "محمد رحمتی" افزود: اجرا و افتتاح چنین طرحهایی کارهای بسیار کوچکی   
هستند، که باید بیش از بیش افزایش یابند.                               
  وی اضافه کرد: دولت خدمتگزار با تمام توان و قدرت خود برای اختصاص دادن
اعتبارات به اجرای پروژه های عمرانی و عام المنفعه مصمم است.
 رحمتی اظهار داشت: نسل آینده ما باید از حمل و نقل ارزان، روان و بدون 
دغدغه و دردسر برخوردار باشد و گسترش راهها و راه آهن در کشور از راههای  
رسیدن به چنین هدفی است.                                               
  وزیر راه و ترابری ادامه داد: صنعت حمل و نقل در کشور موضوع بسیار مهمی
است و هر چه مقدار در این خصوص فعالیت کنیم باز هم عقب هستیم.           
  وی اظهار داشت: حمل و نقل در بخش های  هوایی،زمینی و دریایی زیربنای    
توسعه در کشور است.                                                    
   وی همچنین گفت:با توجه به اهمیت خوزستان از جنبه های اقتصادی و اجتماعی
نیاز است که هر چه سریعتر نسبت به بهبود وضعیت راههای ارتباطی در این    
استان اقدام شود.
 مجری ساخت و توسعه شبکه راههای کشور نیز در این مراسم گفت: افتتاح     
پروژه پل کابلی شوشتر یکی از بزرگترین پروژه های بزرک حمل و نقل در کشور  
است.                                                                  
  "اردشیر گروسی" افزود: یکی از مهم ترین  شاخصهای این پل بزرک و مهم     
ترکه ای و کابلی بودن آن است که با استفاده از تیرهای بتنی از پیش ساخته  
طراحی شده است. 
 امیر حیات مقدم استاندار خوزستان نیز در این آیین گفت: افتتاح پل کابلی کشور یکی از   
بزرگترین فناوری های  روز دنیا محسوب  می شود.
 "امیر حیات مقدم" افزود: امسال یک سوم اعتبارات استانی از محل اعتبارات
تملک دارایی ها  به بخش راهها اختصاص داده شده است. 
  امیر حیات مقدم اضافه کرد: اختصاص چنین اعتباراتی به راههای استان به معنای توجه   
ویژه به این بخش در خوزستان است و امید است تا سه سال آینده مشکل راه در  
خوزستان برطرف خواهد شد. 
مدیرکل راه و ترابری خوزستان نیز گفت: پل شهید بهرامی به طول 674 متر، 
در امتداد محور کنار گذر شهرستان شوشتر می باشد.                         
  "خیرالله خادمی" افزود: برای احداث این پل که ساخت آن 13 سال به طول   
انجامید، 44 میلیارد ریال از اعتبارات منابع داخلی و یک و نیم میلیون دلار
هزینه ارزی صرف شد
 وی اظهار داشت: با بهره برداری از این پل مهم حجم زیادی از ترافیک     
عبوری در شوشتر کاهش یافته و مشکل ترافیک و تردد که قبلا از طریق محور    
درون شهری شوشتر و پل قدیمی آن صورت  می گرفته برطرف می گردد. 
گفتنی است تقاطع همسطح اهواز، پل رودخانه گرگر،پل نهر داریون،تقاطع غیر
همسطح سردارآباد، تقاطع غیر همسطح راه آهن، تقاطع غیر همسطح گلالک و کشت و
صنعت کارون از دیگر پروژه هایی بود که امروز با حضور وزیر راه وترابری    
در شوشتر به بهره برداری رسید.