تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۴
کد خبر: ۲۸۴۹۸۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
صنعت نفت آبادان – شمس آذر قزوین، دیدار مرگ و زندگی
  تیم فوتبال صنعت‌نفت آبادان برای فرار از بحران و رهایی از رده‌های انتهایی جدول در چارچوب هفته سیزدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال جام خلیج فارس روز سه‌شنبه در قزوین به مصاف شمس آذر خواهد رفت و به نوعی این دیدار برای تیم عبدالله ویسی حکم مرگ و زندگی را دارد.

  تیم فوتبال صنعت‌‍‌نفت آبادان در حالی میهمان شمس آذر قزوین است که برای فرار از پایین جدول نیاز به سه امتیاز این دیدار دارد این تیم با ادامه روند نتایج ضعیف خود در لیگ برتر و پس از شکست برابر تیم فوتبال گلگهر سیرجان در حالی به دیدار شمس آذر می‌رود که تیم رقیب هفته گذشته در خانه نساجی مازندران را شکست داد.

شاگردان عبدالله ویسی که قصد دارند از قعر جدول جدا شوند و امید خود را برای بقا در لیگ برتر افزایش دهند در مقابله با شمس آذر به سه امتیاز این دیدار خارج از خانه چشم دوخته‌اند.

از طرف دیگر شمس آذر قزوین نیز سعی دارد با حمایت تماشاگران خود روند صعود در جدول را ادامه دهد و خود را به تیم‌های بالای جدول برساند.

صنعت‌نفت آبادان با از دست دادن امتیازهای خانگی نگرانی هواداران خود را فراهم کرده و اکنون آنها امید چندانی به آینده این تیم در فصل جاری ندارند این در حالی است که این تیم در بازی‌های خارج از خانه با انگیزه نشان داده امتیاز کسب می‌کند.

در این هفته و روزی که تیم‌های پایین جدول مانند هوادار، استقلال خوزستان، فولاد و نساجی رقیبان سرسختی دارند بهترین فرصت برای طلایی پوشان آبادان است تا با پیروزی بر شمس آذر قزوین خود را از پایین جدول جدا کند و فاصله خود با تیم‌های بالای جدول کاهش دهد تا امید برای ماندن در لیگ برتر را افزایش یابد.

صنعت‌نفت آبادان که چند هفته جهنمی را برابر حریفان خود پشت سرگذاشت این هفته آزمون سختی دارد و باید به مصاف تیم شمس‌آذر برود که برای همه حریفان تیمی خطرناک نشان داده و بر خلاف صنعت‌نفت روزهای خوبی را سپری می‌کند.

اما شاگردان ویسی در بازی‌های خارج از خانه بسیار جسورانه به میدان می‌روند و این دیدار فرصتی برای کسب سومین پیروزی این تیم خواهد بود.

این بازی در حالی برگزار می‌شود که شرایط برای ۲ تیم در بازی هفته گذشته متفاوت بود تیم صنعت‌نفت آبادان برابر میهمان خود گلگهر سیرجان تن به شکست خانگی داد و در آن سوی میدان نیز تیم شمس‌آذر میهمان نساجی مازندران را شکست داد.

تیم فوتبال صنعت‌نفت آبادان در کنار تیم‌های استقلال خوزستان، نساجی مازندران و فولاد خوزستان از تیم‌های پایین جدول رده‌بندی لیگ برتر است و برای اندوخته شدن امتیازات خود نیاز به پیروزی برابر شمس آذر در دیدار خارج از خانه دارد.

اما شمس‌آذر با نتایج غیرقابل پیش‌بینی به رده‌های بالای جدول صعود کرده که به تدریج تیم منجسم‌تری را پیش گرفته و برای صعود به رده‌های بالای جدول چشم به کسب سه امتیاز برابر زردپوشان آبادانی بسته است.

نقطه قوت تیم صنعت‌نفت در جایی دیده می‌شود که طالب ریکانی به عنوان رهبر خط میانی تیم برابر حریف عرض اندام می‌کند ریکانی در تقابل با هافبک‌های تیم‌های رقیب یک سر و گردن برتر نشان داده اما در آن سوی میدان نیز امیرمحمد نسایی هافبک جوان شمس‌آذر نیز در این فصل نمایش خیره کننده‌ای از خود نشان داده و تقابل ریکانی و نسایی تعیین کننده نتیجه این بازی خواهد بود.

صنعت‌نفت برای کسب سه امتیاز این دیدار دلخوش به بازیکن تکنیکی خود حسین شنانی است ضمن اینکه به گلزنی علی یوسف دل بسته است البته قرار گرفتن علی اصغر اعرابی در ترکیب شمس‌آذر برای خط دفاعی نفتی‌ها سخت خواهد بود زیرا این مهاجم با انگیزه نشان داده چارچوب دروازه را به خوبی می‌شناسد.

شمس‌آذر قزوین با پنج برد، چهار تساوی و سه باخت و با ۱۶ امتیاز در رده نهم جدول رده‌بندی رقابت‌های لیگ برتر قرار دارد و به دنبال کسب ششمین پیروزی این فصل خود است، این تیم ۱۸ گل زده و ۱۴ گل خورده را در کارنامه خود ثبت کرده است.

در آن سوی میدان نیز صنعت‌نفت آبادان با ۲ برد، چهار تساوی و ۶ باخت و با ۱۰ امتیاز در رده سیزدهم جدول رده‌بندی جای گرفته است.

این تیم به دنبال کسب سومین پیروزی فصل است تا اختلاف خود را با تیم‌های پایین جدول افزایش دهد نفتی‌ها ۱۲ گل زده و ۲۱ گل خورده در کارنامه خود به ثبت رسانده‌اند.

بازیکن تیم فوتبال صنعت‌نفت آبادان در خصوص این دیدار به خبرنگار ایرنا گفت: بازی برای ما و شمس آذر دیداری ساده نیست زیرا ۲ تیم برای کسب سه امتیاز به مصاف هم می‌روند.

حسین شنانی افزود: شمس‌آذر در خانه تیم بسیار خطرناکی است و ما باید مراقب این تیم باشیم تا بتوانیم با امتیاز به آبادان باز گردیم.

وی بیان‌کرد: برای کسب سه امتیاز، انگیزه بین بازیکنان وجود دارد و آنها برای پیروزی بر حریف خود لحظه شماری می‌کنند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار