تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۳
کد خبر: ۲۸۴۶۵۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
‌صنعت‌نفت آبادان - گلگهر سیرجان، تقابل بحران‌زده‌های لیگ برتر
 تیم‌ فوتبال صنعت‌نفت آبادان در دیداری معوقه از هفته پنجم لیگ برتر در حالی میزبان گلگهر سیرجان است که عبدالله ویسی به دنبال خروج زردپوشان آبادان از بحران است هر چند تیم سیرجانی نیز برای فرار از بحران به آبادان امده است.

 در منطقه امیرکبیر آبادان محلی بنام میدان طوطیا وجود دارد که پاتوق هواداران چند آتیشه و پیشکسوتان فوتبال این شهر است در این مکان شرایط تیم صنعت‌نفت پس و قبل از هر بازی مورد بررسی هواداران و کارشناسان قرار می‌گیرد.

برای شنیدن صحبت‌های این طرفداران به میان آنها رفتیم؛ یکی از هواداران تیم صنعت‌نفت آبادان با ۷۰ سال سن که خود را یکی از طرفداران همیشگی تیم صنعت‌نفت می‌داند و در اکثر بازی‌ها این تیم در ورزشگاه تختی حضور داشته گفت: با توجه به شرایطی که در چند بازی گذشته تیم به خود گرفته کسب امتیاز برابر گلگهر سیرجان حیاتی است و شکی نداریم عبدالله ویسی و شاگردان وی امتیاز کامل بازی را بدست می‌آوردند.

رضا نورانی اظهار کرد: امسال حال تیم خوب نیست ولی به آینده تیم امیدوار هستیم و هواداران، همه جانبه حامی صنعت‌نفت هستند.

وی ابراز امیدواری کرد: گلگهر را از پیش رو بردارند و به نخستین برد خود در خانه دست یابند.

یکی از پیشکسوتان فوتبال آبادان نیز در خصوص شرایط تیم صنعت‌نفت آبادان با انتقاد از عملکرد ضعیف این تیم در قبل از شروع مسابقات بخصوص در انتخاب بازیکن گفت: این تیم از روز اول در انتخاب بازیکن اشتباه کرد و نتیجه آن کسب نتایج ضعیف و تلاش برای ماندن در لیگ است.

علی مطوری اظهار کرد: ویسی مربی با دانش و بزرگی است ولی در انتخاب بازیکن اشتباه کرد و اکنون تیم در بحران سختی مواجه است و امیدواریم با ۲ پیروزی از این شرایط خارج شود.

وی افزود: امروز تمام آبادان حامی صنعت‌نفت است و بهانه‌ای برای نتیجه نگرفتن وجود ندارد و پیروزی برابر گلگهر فرصتی است تا تیم برای ادامه لیگ با روحیه و انگیزه بیشتری بازی کند.

اشتباه مرگبار خانزاده برابر آلومینیوم اراک

اما صنعت‌نفت آبادان که برای فرار از بحران نیاز به سه امتیاز برابر آلومینیوم اراک داشت و همه چیز از هوا تا تماشاگر مهیای این پیروزی بود با اشتباه محمدرضا خانزاده متحمل شکست خانگی شد تا این تیم بیشتر وارد بحران شود.

شاگردان عبدالله ویسی که در دقیقه یک برابر آلومینیوم دروازه خود را باز شده دیدند در دقیقه ۲۷ گل خورده را جبران کرده و خود را برای گل‌های بیشتر آماده کرده بودند.

اما در دقیقه ۳۸ این دیدار خانزاده مدافع میانی این تیم با خطای بی‌مورد در منطقه‌ای که خطری دروازه صنعت‌نفت را تهدید نمی‌کرد باعث شد تیم ۱۰ نفره شود تا امید نماینده خوزستان برای کسب سه امتیاز کم‌رنگ شود و آلومینیوم در همان نیمه اول به گل دوم دست یافت.

ویسی که به شدت سه امتیاز این دیدار را طلب داشت در نیمه دوم تیمش را هجومی وارد زمین کرد و بارها تا آستانه باز کردن دروازه میهمان اراکی خود پیش رفت اما بد اقبالی و کم دقتی مهاجمان این تیم را از رسیدن به سه امتیاز محروم کرد.

بیشتر بخوانید


    صنعت‌نفت آبادان - گلگهر سیرجان، مچ‌اندازی منصوریان و قلعه‌نوعی

جدال با گل‌گهر برای فرار از بحران

دیدار معوقه از هفته پنجم لیگ برتر فوتبال جام خلیج‌فارس روز چهارشنبه با دیدار حساس بین تیم‌های صنعت‌نفت آبادان و گل‌گهر سیرجان آغاز خواهد شد.

صنعت‌نفت آبادان که با هدایت عبدالله ویسی به تیمی هجومی و با انگیزه تبدیل شده در آخرین دیدار خود در خانه برابر آلومینیوم اراک شکست خورد تا نتواند از بحران خارج شود و اکنون به دنبال کسب سومین پیروزی این فصل است تا بتواند در جدول صعود کند.

این بازی در حالی برگزار می‌شود که شرایط برای ۲ تیم در بازی هفته گذشته یکسان بود و تیم صنعت‌نفت آبادان در بازی گذشته نتیجه را به میهمان اراکی خود واگذار کرد.

در آن سوی میدان نیز آبی‌پوشان سیرجانی برابر میهمان خود تراکتورسازی تبریز دیگر مدعی قهرمانی تن به شکست یک بر صفر داد.

گل‌گهر سیرجان که هفته گذشته برابر تیم پرمهره و مدعی تراکتور شکست خورد و امید خود را برای کسب سهمیه آسیا را کمرنگ دیده برای گرفتن امتیاز از تیم صنعت‌نفت در آبادان انگیزه دارد و شاگردان ویسی روز سختی برابر این تیم خواهند داشت.

سه برد، ۲ باخت و پنج مساوی عملکردی است که تیم گل‌گهر در لیگ برتر کسب کرده است و صنعت‌نفت آبادان نیز ۲ برد، چهار تساوی و پنج باخت را در کارنامه خود ثبت کرده است.

تیم فوتبال گل‌گهر سیرجان با ۱۲ گل زده و هشت گل خورده و صنعت‌نفت آبادان با ۱۲ گل زده و ۲۰ گل خورده برابر هم صف‌آرایی می‌کنند تعداد گل خورده زردپوشان آبادانی بیانگر تزلزل خط دفاعی این تیم است و مدافعان صنعت‌نفت آبادان به نقطه ضعف این تیم تبدیل شده‌اند.

تیم گل‌گهر در خط حمله میانی با داشتن بازیکنانی مانند روبرتو تورس و احمد زنده‌رو می‌توانند در برای نفتی‌ها دردسر ساز باشند.

هافبک‌های تیم سیرجانی به لحاظ تکنیک و سرعت جزو آماده‌های لیگ برتر به شمار می‌روند و در آن سوی میدان نیز طالب ریکانی و رحیم آلبوغبیش در تیم صنعت‌نفت آبادان به لحاظ تکنیک و شوت‌زنی زوج خطرناکی را تشکیل دادند.

حمید بوحمدان و مهدی ممی‌زاده بازیکنان کلیدی ترکیب گل‌گهر هستند و علی یوسف و یوسف کی‌شمس نقشی مشابه در ترکیب صنعت‌نفت دارند ضمن اینکه تقابل میثم تهیدست و مهدی ممی‌زاده در خط دفاعی صنعت‌نفت و بهنام برزای و علی یوسف در خط دفاعی گلگهر و طالب ریکانی و تورس در خط میانی جالب توجه خواهد بود.

بازیکن تیم فوتبال صنعت‌نفت آبادان در خصوص این دیدار گفت: بازی بسیار سختی مقابل ما هست ولی راهی جز کسب سه امتیاز این دیدار نداریم.

طالب ریکانی اظهار کرد: گلگهر تیم پرمهره و با تجربه‌ای است اما در آبادان روز بسیار سختی پیش رو خواهد داشت.

وی خواستار حمایت همه جانبه هواداران آبادانی در این دیدار شد و گفت: ما برای موفقیت در این دیدار نیاز به حمایت هواداران خود داریم و آنها تا سوت پایان از تیم حمایت کنند.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار