تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۲
کد خبر: ۲۸۴۵۴۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
صدور سند مالکیت در سکونتگاه‌های غیر رسمی خوزستان
معاون بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی خوزستان از ساکنان سکونتگاه‌های غیر رسمی مصوب که ملکشان در مالکیت دولت است، خواست برای دریافت سند به ادارات راه و شهرسازی استان و شهرستان‌ها مراجعه کنند.

صدور سند مالکیت در سکونتگاه‌های غیر رسمی خوزستان

 محمد جامع با اشاره به مهلت صدور سند گفت: متصرفین حقیقی یا حقوقی قبل از سال ۱۳۹۴ که در اراضی دولتی واقع در سکونتگاه‌های غیر رسمی مصوب در مالکیت وزارت راه و شهرسازی، سازمان ملی زمین و مسکن و یا شرکت بازآفرینی شهری ایران بنای احداثی دارند، می‌توانند تا پایان سال جاری برای تشکیل پرونده و دریافت سند به ادارات راه و شهرسازی مراجعه کنند.

وی گفت: متقاضی یا همسر وی باید فاقد مسکن بوده و فرم ج وی سبز باشد، هر خانواده امکان بهره‌مندی تنها از یک قطعه زمین را دارد و بنای احداثی نیز می‌بایست با طرح‌های مصوب شهری مطابقت داشته باشد.

جامع در ادامه افزود: پیش ثبت نام متقاضیان می‌بایست در سامانه تسهیلات بافت فرسوده به آدرس facility.udrc.ir انجام شده و سپس متقاضی به همراه مدارک ملکی و همچنین کارت ملی و قبض آب یا برق به اداره واگذاری در اداره کل راه و شهرسازی یا اداره راه و شهرسازی شهرستان مربوطه مراجعه کند.

معاون بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی خوزستان دریافت سند، ایجاد تعلق خاطر در ساکنان، امکان صدور پروانه و پایان‌کار، تعریض و بهسازی معابر، افزایش کیفیت زندگی، امکان افزایش سرمایه گذاری در محلات هدف را از اهداف مهم بند م تبصره ۱۱ قانون بودجه سال جاری برشمرد.

وی تصریح کرد: این امکان تا پایان سال ۱۴۰۲ برای متقاضیان برقرار بوده و پس از آن مهلت قانونی این اقدام برای متقاضیان وجود نخواهد داشت.

جامع در پایان گفت: این ظرفیت قانونی (بند م تبصره ۱۱ قانون بودجه) امکان ساخت و ساز در بافت‌های فرسوده را برای متقاضیان و انبوه سازان افزایش داده است.

لازم به ذکر است این دستورالعمل در تاریخ ۱۴ آبان ماه جاری به مدیران کل راه و شهرسازی کشور ابلاغ شده است.

مرجع / صداوسیما
:
:
:
آخرین اخبار