تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۷
کد خبر: ۲۷۹۲۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آمادگی 70 درصدی قایقرانان تیم ملی روئینگ در اردوی جدید آبادان
 مربی تیم ملی قایقرانی روئینگ ایران از آمادگی حدود 70 درصدی قایقرانان در دور دوم اردوی تیم ملی در آبادان خبر داد.

افشین فرزام گفت: پس از تست گیری از دوره پیش هشت نفر حذف شدند و در زمان حاضر با 12 ورزشکار در دور جدید اردوی تیم ملی حضور داریم.
به گفته وی در پایان این اردو دو نفر دیگر حذف و به جای آنها سه نفر جایگزین می شوند.

فرزام با بیان اینکه تمرینات صبح و بعد از ظهر انجام می شود، افزود: قایقرانان به تمرین بدنسازی، وزنه برداری، هوازی، تکنیک در آب و کارهای استقامتی و قدرتی در پاروزنی می پردازند.

مربی تیم ملی قایقرانی روئینگ ایران از فراهم نشدن امکانات مورد نیاز همچون محل اسکان و خوابگاه و دسترسی نداشتن به یک اسکله دیگر مجزا از برادران به عنوان دلیل اصلی حضور نیافتن تیم قایقرانی بانوان در آبادان یاد کرد و اظهار داشت: در زمان حاضر تیم بانوان با برپایی اردو در انزلی به انجام تمرینات خود می پردازند.

فرزام تصریح کرد: برنامه ما بر این است که از لحاظ قدرت بدنی بچه ها را به سطح خوبی برسانیم تا تمرینات سخت تر و نهایی را آغاز کنیم و آمادگی بچه ها را به بالای 90 درصد برسانیم. خوشبختانه اردوی فعلی خوب است و آن شرایطی را که مد نظر داشتیم در آبادان مهیا بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص بهره گیری از تمامی استعدادهای موجود گفت: به طور قطع از تمام افراد در ارنج نهایی تست گرفته می شود تا بتوانیم به آن شاخص مورد نیاز برسیم، سعی داریم شرایطی را ایجاد کنیم تا رقابت و انگیزه ای را که مد نظر است در میان قایقرانان ایجاد شود ضمن آنکه در جایگزینی افراد نیز قصد بر این است تا این فرصت به همه داده شود تا ضمن شرکت در تست گیری بتوانند خود را به خوبی نشان دهند.

مربی تیم ملی قایقرانی روئینگ ایران توجه به تیمهای پایه را از اصول مهم و قابل توجه خواند و افزود: اخیرا کار تست گیری از  استعدادهای 14 تا 16 سال صورت گرفت که اگر شرایط فراهم شود می تواند یک پشتوانه بسیار خوب برای تیم ملی باشد، از بچه هایی استفاده می کنیم که از جوانان به زیر 23 سال رسیده اند.
فرزام در پاسخ به اینکه حضور جوانترها سبب خروج افراد با تجربه تر از تیم نمی شود، اظهار کرد: افراد باتجربه را به طور سلیقه ای کنار نمی گذاریم بلکه در کورس رقابت قرار می گیرند و این نحوه عملکرد آنان است که آنها را در این عرصه نشان می دهد .

وی در خصوص اردوی فعلی تیم ملی در آبادان تصریح کرد: از آنجایی که در اردوی جدید برای بچه ها از روز اول شرایط خوابگاه و سالن بدنسازی فراهم بود باعث شد تا آنها با یک نظم خوبی به انجام تمرینات بپردازند و دیگر آن بلاتکلیفی که در روزهای اولیه اردوی نخست بود برطرف شود که البته وجود این مسایل امری است طبیعی که خوشبختانه با همکاری و تلاش مسئولان هیئت قایقرانی استان خوزستان و تربیت بدنی آبادان این مشکلات برطرف شد.

فرزام یادآور شد: اردوی فعلی تا 15 بهمن ماه جاری ادامه دارد پس از آن بچه ها به مرخصی می روند و احتمالا 10 روز پس از آن و یا در پایان نوروز سال آینده اردوی بعدی را برپا می کنیم.

وی در خصوص حضور نیافتن محسن شادی ملی پوش کشورمان در اردوی فعلی تیم ادامه داد: او در اردوی بعدی حتما حضور پیدا می کند هر چند که وی قادر است که خود را به شرایط مطلوب و ایده آل برساند.
 
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار