تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۷:۳۸
کد خبر: ۲۷۸۱۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
روز نخست رقابت‌های این هفته بیست و دوم لیگ برتر
صدرنشینی تراکتور، برد سپاهان و قرمزها
رقابت‌های هفته بیست و دوم داوزدهمین دوره رقابت‌های فوتبال لیگ بر‌تر، عصر جمعه در شرایطی پیگیری شد که تیم فوتبال پرسپولیس، یک هفته مانده به دیدار حساسش با استقلال، برابر تیم داماش به یک پیروزی سخت اما روحیه بخش دست پیدا کرد. صدرنشینی تراکتورسازان و برتری پرسپولیس بر داماش گیلان و پیروزی سپاهان از رخدادهای مهم روز نخست هفته ۲۲ لیگ بر‌تر بود.
روز نخست از رقابت‌های این هفته با برگزاری هفت دیدار، همزمان از ساعت 15:30 در شهرهای گوناگون آغاز شد که در یکی از این بازی‌ها، تیم فوتبال پرسپولیس در ورزشگاه آزادی تهران برابر داماش گیلان به پیروزی یک بر صفر دست پیدا کرد.
 
 در این دیدار، تیم فوتبال پرسپولیس، علی کریمی و مهدی مهدوی کیا را در اختیار نداشت و در روزی که نمایشی خوبی نداشت و حریفش بر‌تر از این تیم عمل کرد، موفق شد با تنها گل دقیقه چهلم حسین ماهینی که از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید، برابر داماش به پیروزی برسد.

 
در دیگر دیدار مهم این هفته، سپاهان با نتیجه سه بر صفر میزبانش سایپا را شکست داد.
 
همچنین دیگر مدعی این دوره از مسابقات، تراکتورسازی موفق شد میزبانش نفت آبادان را با نتیجه یک بر صفر شکست دهد. تک گل این دیدار را سید مهدی سید صالحی در دقیقه ۵۱ وارد دروازه نفت کرد.
 
دیگر پیروزی پرگل این هفته را شاگردان علی دایی رقم زدند. راه آهن در خانه خود توانست با نتیجه سه بر صفر، آلومینیوم هرمزگان را از پیش روی بردارد. گل‌های این دیدار را مجتبی شیری (دو گل) و ایگور کاسترو به ثمر رساندند.
 
پیکان که در هفته‌های اخیر، نتایج خوبی به دست نیاورده، در این هفته نیز میزبان نفت تهران بود که شاگردان ابراهیم‌زاده با نتیجه سه بر یک، موفق به شکست پیکان شدند تا تیم عبدالله ویسی بیش از گذشته دچار مشکل شود.

نتایج دیدارهای روز نخست هفته بیست و دوم به شرح زیر است:

پرسپولیس یک ـ داماش گیلان صفر
گل: حسین ماهینی (۴۰)
 
* نفت آبادان صفر ـ تراکتورسازی یک
گل: مهدی سید صالحی (۵۱)
 
* فجرسپاسی یک ـ صبای قم یک
گل‌ها: مهدی مومنی (۲۷) برای صبای قم و جابر انصای (۳۵) برای فجر

* ذوب آهن یک ـ گهر دورود صفر
گل: محسن مسلمان (۲۰)
 
* راه آهن سه ـ آلومینیوم صفر
گل‌ها: مجتبی شیری (۷۹، ۸۲) و ایگور کاسترو (۸۴)
 
* پیکان یک ـ نفت تهران سه
گل‌ها: احمد آل نعمه (۸)، سید امین منوچهری (۶۰)، ماریو راموس (۸۸) برای نفت تهران و ژوسیلی فریرا (۹۳) برای پیکان
 
* سایپا صفر ـ سپاهان سه
گل‌ها: محمدرضا خلعتبری (۴۵)، امین جهان عالیان (۶۰) و احسان حاج صفی (۷۶)

به این ترتیب با برگزاری دیدارهای روز نخست هفته بیست و دوم لیگ بر‌تر تراکتورسازی با ۴۱ امتیاز و تفاضل گل بهتر نسبت به استقلال موقتا تا برگزاری دیدار امروز استقلال و ملوان صدرنشین شد. سپاهان نیز با پیروزی مقابل سایپا، جایگاه خود در میان بالانشینان را مستحکم‌تر کرد.
راه‌آهن هم پس از چهار هفته ناکامی، سرانجام طعم خوش پیروزی مقابل آلومینیوم را چشید.
گفتنی است، دو دیدار استقلال با ملوان و مس کرمان با فولاد نیز امروز برگزار می‌شود.
:
:
:
آخرین اخبار