تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۲
کد خبر: ۲۷۷۸۸۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
چند مدل نهال آلو تجاری داریم؟


زمانی که سخن از ارقام تجاری نهال آلو به میان می‌آید، بسیاری از باغداران برای خرید نهال آلو و احداث باغ وسوسه می‌شوند و به دنبال یافتن مراکز معتبر فروش نهال آلو در منطقه خود می‌گردند تا پس ار تهیه این ارقام اقدام به کاشت و پرورش آنها کنند تا در نهایت به سود خوبب دست یابند.

 

باید توجه داشته باشید که تجاری سازی باغات آلو تنها با خرید نهال آلو از نژادهای برتر میسر نخواهد بود؛ چرا که با بهره گیری از شیوه‌های نوین و صحیح کاشت و پرورش نهال آلو نیز می‌توان به این مهم دست یافت، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید تا ضمن معرفی برخی ارقام نهال آلو تجاری، روش‌های تجاری سازی نهال آلو را برایتان شرح دهیم.

ارقام نهال آلو تجاری چه ارقامی هستند؟

ابتدا اجازه دهید که بدانیم ارقام نهال آلو تجاری موجود در بازار چه ویژگی‌هایی دارند که با این عنوان شهرت یافته‌اند؟

آلو میوه‌ای تابستانه است که دارای پوستی نرم و بافتی گوشتی و خوش طعم است که در رنگ‌های مختلف قرمز، سیاه، زرد وجود دارد و طعم آن نیز ترش و ملس و گاها شیرین خواهد بود. این میوه خوش طعم علاوه بر تازه خوری برای تهیه مربا، ترشک و لواشک و انواع دسرها مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ به همین دلیل نیز ارزش تجاری بالایی دارد و در صورت داشتن کیفیت بالا امکان صادرات آنها نیز به بازارهای خارجی و کشورهای همسایه وجود دارد.

اطلاعات بیشتر: https://paliznahal.ir/product-category/plum/

ارقام نهال آلو که تحت عنوان ارقام تجاری شناخته می‌شوند، دارای محصولاتی مرغوب و با کیفیت، درشت و بازار پسند هستند که چشم مشتریان بسیاری را به خود جلب می‌کنند و از این ارقام غالبا برای تهیه خشکبار نیز استفاده می‌کنند.

اولین راه تجاری سازی نهال آلو

برای تجاری سازی محصولات درخت آلو که گونه‌ای خزان پذیر و مقاوم به سرما است، می‌توان اقدام به خرید نهال آلو از نژادهای برتر و پربازده‌ای کرد که محصولاتی مرغوب و باکیفیت دارند، به همین منظور می‌توانید به نهالستان‌های معتبری همچون پالیز نهال مراجعه کنید و این ارقام با کیفیت و اصلاح نژاد شده را با مقرون به صرفه‌ترین قیمت تهیه کنید.

 

در ادامه مقاله چندی از تجاری‌ترین و سودآورترین ارقام نهال آلو را برایتان معرفی خواهیم کرد:

● نهال آلو زرد یلواک

یکی از ارقام بومی نهال آلو، نهال آلو زرد یلواک است که بهترین گزینه برای پرورش در نواحی سردسیری و کوهستانی است و جالب است بدانید که مهم‌ترین دلیل تجاری بودن این رقم دیرگل بودن گونه است؛ چرا که مقاومت بالایی در برابر سرمای زمستان داشته و در فصل بهار نیز تا اتمام سرمای هوا شروع به گلدهی نخواهد کرد، لز این رو گل‌ها از سرمای بهاره در امان خواهند ماند و محصولاتی با کیفیت، در تناژ بالا خواهیم داشت‌.

● نهال آلو شابلون

این رقم از نهال آلو که آلو شابلون نام دارد، خود دارای سه گونه متفاوت نهال آلو شابلون اختری، کالیفرنیا و موریتانی است که همواره باغداران بسیاری تمایل به خرید و پرورش آن برای نواحی معتدله نیمه سردسیری دارند و با توجه به رنگ زیبای محصولات که به رنگ تیره و مشکی هستند، می‌توان گفت که درجه بازار پسندی بسیار بالایی دارد.

نهال آلو قطره طلا

به جرات می‌توان گفت که تجاری‌ترین و پر فروش‌ترین نهال آلو در بازار، نهال آلو قطره طلا است که دارای رنگ روشن و زرد و ابعادی درشت و سنگین است که علاوهدبر مصارف تازه خوری، برای تولید خشکبار و سایر فرآورده‌های میوه آلو مورد استفاده قرار می‌گیرد، علاوه بر آن باید توجه داشت که این رقم تجاری در صورت قرارگیری در نواحی معتدل با نور آفتاب ملایم می‌تواند بهترین عملکرد را از خود به نمایش بگذارد و باردهی تجاری داشته باشد.

دومین راه تجاری سازی نهال آلو

در صورنی که سرمایه زیاد اولیه برای خرید ارقام نهال آلو تجاری را ندارید می‌توانید اقدام به خرید ارقام معمولی‌تر با میزان بازدهی متوسط کنید اما در راستای افزایش کیفیت و کمیت محصولات درختان آلو، اقداماتی مهم و تاثیر گذار همچون:

۱. استفاده از سیستم آبیاری قطره‌ای

۲. استفاده از کودهای تقویتی و سازگار

مطالبی که بهتر است بدانید: https://homegarden.cahnr.uconn.edu/factsheets/plums/

۳. کاشت رقم گرده افشان مناسب

۴. هرس و سمپاشی سالیانه و تخصصی و سایر موارد را اعمال کنید تا محصولات آلو تجاری و با کیفیت با راندمان بالا به دست آورید.

 

نتیجه گیری

آشنایی شما باغداران عزیز با ارقام نهال آلو تجاری و همچنین آشنایی با شیوه‌های نوین کاشت و پرورش آنها نتیجه‌ای جز کسب سود بیشتر نخواهد داشت و تحقق این امر آرزوی قبلی مجموعه پالیز نهال می‌باشد. توجه داشته باشید که حتی با خرید نژادهای برتر نهال آلو نیز گاها نمی‌توانید به این هدف برسید؛ مگر این که با توجه به نیازهای گونه، رسیدگی‌های لازم همچون آبیاری به موقع، کوددهی سالانه، سمپاشی و ..‌‌. را اعمال نمایید تا به نتیجه دلخواه خود که کسب باردهی بیشتر است برسید.

بهره‌گیری از شیوه‌های نوین برای پرورش درختان آلو راهی کم هزینه و موثر در تجاری سازی درختان خواهد بود، برای آگاهی از قیمت نهال آلو نیز می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی مجموعه با ما در تماس باشید.

تماس با پالیز نهال:

09144501007

09144501008

:
:
:
آخرین اخبار