تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۷
کد خبر: ۲۷۶۷۸۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کفپوش گرانولی یا کفپوش لاستیکی؛ کدام بهتر است؟
کفپوش گرانولی همان کفپوش لاستیکی هست. این محصول مقاوم در صنایع مختلف کاربرد دارد. اصولا با ابعاد 1 در 1 تولید و عرضه می شود.

کفپوش گرانولی یا کفپوش لاستیکی؛ کدام بهتر است؟

کفپوش گرانولی نوعی کفپوش ساخته شده از لاستیک، گرانول‌های کائوچو، رزین و ... است. به دلیل استفاده از متریال خاص در تولید کفپوش‌های گرانولی، به عنوان یک وسیله‌ ایمن در کف سالن‌های ورزشی، پارک‌ها، مراکز تفریحی، آبگرم، محیط‌های بازی کودکان و ... به کار برده می‌شود. کفپوش‌ گرانولی لاستیکی با استفاده از پوسته لاستیکی تایرهای بازیافتی ساخته می‌شوند.

بر همین اساس با نام کفپوش لاستیکی نیز شناخته می‌شوند. برعکس باور عمومی، بین این دو کفپوش تفاوتی وجود ندارد و در واقع یکی هستند. اکنون ببینیم که مزایای خرید کفپوش گرانولی لاستیکی چیست و چرا تهیه این وسیله برای محیط‌های خاصی مانند باشگاه‌های ورزشی و شهربازی‌ها ضروری است. لطفا تا پایان این مطلب کوتاه با ما همراه شوید.

images_1689757207_64b7a617c9564.jpg

ویژگی کفپوش‌های گرانولی؛ مزایا، کاربرد و انواع

کفپوش‌های گرانولی به عنوان یک وسیله ایمن و پرکاربرد در محیط‌های مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند. گرانول به دانه‌های ریز از جنس پلیمر گفته می‌شود که از بازیافت ضایعات پلاستیکی به دست می‌آید. تبدیل و فرآوری لاستیک‌های فرسوده دپو شده در طبیعت و بازگردانی آن به چرخه مصرف، یکی از ویژگی‌های حائز اهمیت مواد گرانولی است. همچنین به دلیل یک‌دست بودن مواد گرانولی، کفپوش‌های تولید شده با این مواد، کیفیت بسیار زیادی دارند. در ادامه مقاله اطلاعات بیشتری درباره انواع کفپوش‌های گرانولی لاستیکی، مزایا و موارد کاربرد آن ارائه کرده‌ایم.

کفپوش لاستیکی یا گرانولی چیست؟

کفپوش‌‌های لاستیکی یا همان گرانولی (Rubber Mats) یک نوع کفپوش یا تُشک نرم است. خواص و ویژگی‌های این کفپوش به گونه‌ای است که هم برای محیط‌های داخلی و هم محیط‌های بیرونی کاربرد دارد. البته عمده کاربرد این کفپوش‌ها، در پارک‌های بازی، دور و کف استخرها، مسیرهای پیاده‌روی، سالن‌های ورزشی و مواردی از این قبیل است. کفپوش‌های گرانولی به راحتی نصب می‌شوند و دوام و طول عمر بالایی دارند.

مشخصات و مزایای کفپوش‌های گرانولی

کفپوش‌های گرانولی به دلیل برخورداری از مزایای متنوع و گسترده، اهمیت زیادی دارند. این وسیله با استفاده از لاستیک با مش‌بندی استاندارد و نوعی چسب لاستیک تولید می‌شود. تولیدکننده کفپوش گرانولی مواد تشکیل‌دهنده این کفپوش را در معرض حرارت قرار می‌دهد؛ به همین دلیل کفپوش‌های گرانولی خاصیت ضربه‌گیری خوبی دارند. به‌طورکلی می‌توان مزایای کفپوش‌های گرانولی را به شرح زیر بیان کرد.

  • عدم ایجاد ترک خوردگی

  • تنوع بالا در طرح، رنگ و مدل‌های مختلف

  • برخورداری از تراکم بالا به منظور مقاومت در برابر آب و گرمای آفتاب

  • نصب و نگهداری آسان

  • جابه‌جایی و حمل و نقل آسان

  • امکان تولید در ابعاد و ضخامت‌های مختلف

  • مقاومت در برابر ضربه و فشار

  • قابلیت بازیافت و استفاده مجدد

images_1689757207_64b7a617d4142.jpg

ویژگی کفپوش‌های گرانولی استاندارد

کفپوش‌های گرانولی لاستیکی استاندارد با استفاده از مقدار چسب مناسب، تراکم بالایی دارد. همچنین این وسیله در برابر برف، باران و گرمای آفتاب، مقاوم است. کفپوش‌های لاستیکی استاندارد پوسته پوسته نمی‌شوند، چیزی که در نمونه‌های غیراستاندارد شاهد آن بوده‌ایم. با خرید از تولیدکننده کفپوش گرانولی، علاوه بر اطمینان از کیفیت ساخت محصول، می‌‌توانید کفپوش‌های لاستیکی را در ابعاد مختلفی از 15 تا 75 میل سفارش دهید.

کاربرد کفپوش‌های گرانولی

از ویژگی‌های کفپوش‌های لاستیکی می‌توان به استحکام ماندگاری و دوام بالا اشاره کرد که از وسایل ضروری برای کفپوش محیط‌های خاصی از قبیل پارک، شهربازی کودکان، حیاط مهدکودک، مراکز پرورش اسب، سالن‌های ورزشی، حیاط مدرسه، کف استخر و مواردی از این قبیل کاربرد دارند.

انواع کفپوش های گرانولی

کفپوش‌های گرانولی در ابعاد و انواع مختلفی با کاربردهای مختلفی تولید می‌شوند که در ادامه آن‌ها را توضیح داده‌ایم.

کفپوش یک متری گرانولی

این کفپوش همانطور که از نامش پیداست، دارای ابعاد 1 در 1 متر است و شکل مربعی دارد. به این نوع، کفپوش صاف نیز گفته می‌شود. نصب کفپوش یک متری گرانولی بسیار آسان بوده و کافیست قطعات را مانند موزاییک در کنار یکدیگر قرار دهید. کفپوش صاف یا همان یک متری در ابعاد 20 میل، 25 میل، 30 میل، 40 میل، 50 میل و 70 میل تولید می‌شود.

کفپوش نیم متری گرانولی

کفپوش‌های نیم متری دقیقا همان ویژگی‌های کفپوش یک متری را دارند؛ با این تفاوت که ابعاد آنها نیم متر است.

کفپوش شانه تخم مرغی

کفپوش‌های شانه تخم مرغی نیز در ابعاد یک در یک و به شکل مربع تولید می‌شوند؛ اما زیره این کف‌پوش‌ها حالتی پایه‌دار دارد که شبیه به شانه تخم مرغ است. این ویژگی باعث شده است که کفپوش‌ شانه تخم مرغی در محیط‌های باز مانند فضای پارک‌ها به خوبی نصب شود. این نوع کفپوش با ضخامت‌های بین 40 تا 45 میلی‌متر تولید می‌شود.

کفپوش درجاریز

تولیدکنندگان گرانول با ریختن چسب روی گرانول بازیافت شده و اجرای آن در محل مورد نظر، نوعی از کفپوش به نام کفپوش درجاریز تولید می‌کنند. این نوع کفپوش شبیه به آسفالت است و در ضخامت بین 15 تا 20 میلی‌متر تولید می‌شود.

کفپوش رولی

یکی دیگر از انواع کفپوش‌های گرانولی، مدل رولی آن‌هاست که مانند کفپوش صاف و شانه تخم مرغی به شکل مربع یک در یک تولید می‌شود. این محصول مقطع ریزتری دارد و بیشتر شبیه به موکت است. نحوه پرس کردن کفپوش‌ رولی با انواع دیگر متفاوت است. این نوع کفپوش با ضخامت‌های بین 5 تا 25 میلی‌متر تولید می‌شود.

images_1689757207_64b7a617d6a31.jpg

تولیدکننده کفپوش گرانولی

در مطالب فوق ذکر کردیم که با خرید کفپوش لاستیکی از تولیدکننده اصلی، مزایای متعددی از جمله امکان سفارش کفپوش در ابعاد و اندازه دلخواه را دارید؛ اما برای اطمینان از استاندارد و کیفیت محصول، باید بین چندین تولیدکننده، بهترین آن‌ها را انتخاب کنید. دلیل این است که برخی از تولیدکننده‌ها، این محصول را با کیفیت پایین تولید می‌کنند. در واقع هرچند که ظاهر این کفپوش‌ها یکسان است؛ اما تراکم، نوع متریال و فرمولاسیون ساخت، منجر به تفاوت کیفیت و کارکرد آن‌ها می‌شود. کفپوش‌های گرانولی غیراستاندارد، پوسته پوسته می‌شوند، ترک خوردگی دارند و مدت زمان کم‌تری دوام می‌آورند.

کلام پایانی

کفپوش‌های گرانولی و لاستیکی هر دو یک نوع کفپوش هستند. در این مقاله درباره انواع کفپوش گرانولی لاستیکی، کاربرد و مزایای این وسیله صحبت کردیم. توضیحات بیشتر در مورد کفپوش‌های گرانولی در انواع مختلف یک متری، نیم متری، رولی، شانه تخم مرغی و درجاریز در وب سایت فومیران https://foamiran.com/ وجود دارد. متریال مورد استفاده در ساخت این مواد از جمله لاستیک بازیابی از تایرهای فرسوده، رزین، چسب و ... است. کفپوش‌های گرانولی در محیط‌های داخلی و بیرونی از جمله سالن‌های ورزشی، محیط مهدکودک، شهربازی، حیاط و ... مورد استفاده قرار می‌گیرند.

:
:
:
آخرین اخبار