جواد شمالینژاد روز یکشنبه در گفتوگو با خبرنگاران افزود: در مرحله اول موانع و ساختمان های فرسوده مجاور باند ۳۲ راست جمع آوری خواهند شد.
وی ادامه داد: فعال سازی باند دوم فرودگاه آبادان با افزایش پروازهای فرودگاه در چندین سال گذشته و لزوم کنترل ترافیک پروازی ضروری است.
شمالینژاد بیان کرد: در صورت بهرهبرداری از باند دوم فرودگاه آبادان ضمن امکان کنترل پروازهای همزمان، کنترل ترافیک هوایی در فرودگاه آبادان افزایش خواهد یافت.
وی افزود: در فروردین سال جاری ۲۹ هزار و ۵۱۷ مسافر از این فرودگاه به سایر فرودگاههای کشور جابجا شدند.
فرودگاه بینالمللی آبادان که با نام فرودگاه بینالمللی آیتالله جمی آبادان نیز شناخته میشود، یک فرودگاه همگانی با کد یاتا ABD است که ۲ باند فرود آسفالت دارد و طول باند بزرگتر آن ۳۱۰۴ متر است.
فرودگاه بینالمللی آبادان جز اولین فرودگاههای ایران است که در سال ۱۳۲۰ توسط شرکت ملی نفت ایران و به دلیل وجود پالایشگاه آبادان احداث شد؛ این فرودگاه با رونق گرفتن آبادان و خرمشهر توسعه یافت.
این فرودگاه ظرفیت هشت هواپیمای پهن پیکر را بهطور همزمان در رمپ مسافری خود دارد. از آنجایی که این فرودگاه با استانداردهای جهانی ساخته شدهاست حتی ظرفیت هواپیماهایی به بزرگی بوئینگ ۷۴۷ و ایرباس-۳۴۰ را دارد و هواپیماهای بزرگتر را نیز پذیرش میکند.
این فرودگاه در سال ۱۳۹۱ به فرودگاه بینالمللی آیتالله جمی آبادان تغییر نام یافت.