تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۸
کد خبر: ۲۷۲۳۸۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تاثیر دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات گوگل در افزایش فروش
 دیجیتال مارکتینگ نوعی بازاریابی از طریق دستگاه‌های الکترونیکی، برای معرفی محصولات و خدمات یک برند است. شاید جالب باشد که بدانید اولین بازاریابی دیجیتالی حدود 100 سال پیش در رادیو و برای تبلیغ یک اپرا انجام شد. تبلیغات کلیکی یک نمونه از تبلیغات دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات گوگل است که به شناخت هرچه بیشتر برند شما به مخاطب کمک شایانی می‌کند. ازآنجایی‌که بیشتر مخاطبان هدف در گوگل وجود دارند و روزانه در حال جست‌وجوی خدمات مدنظر خود هستند، استفاده از تبلیغات کلیکی بسیار پرسود خواهد بود.

با ما همراه باشید تا دربارهٔ دیجیتال مارکتینگ و گوگل ادز بیشتر بدانید:

ارتباط دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات گوگل

دیجیتال مارکتینگ شامل روش‌هایی است که از طریق فضای آنلاین این امکان را به شما می‌دهد که برند و محصولات خود را معرفی کنید. یکی از مباحثی که در بحث دیجیتال مارکتینگ مطرح است، تبلیغات گوگل است. گوگل یک بستر عالی جهت انجام تبلیغات هدفمند است تا بتوانید بهترین نتیجه را از آن بگیرید.

به‌علاوه کمک گرفتن از شبکه‌های مجازی مانند اینستاگرام، تلگرام، یوتیوب و لینکدین، می‌تواند مشتریان جدید و قدیمی را به سایت شما متصل کند. روش‌های مختلفی از تبلیغات گوگل وجود دارد که ازطریق آن‌ها و با کمک گرفتن از شبکه‌های مجازی می‌توانید، مخاطب را به سایت خود هدایت کنید، بنابراین چون با استفاده از تبلیغات گوگل امکان توسعه کسب‌وکارها وجود دارد، می‌توان آن را زیرشاخه‌ای برای دیجیتال مارکتینگ در نظر گرفت.

به‌بیان‌دیگر، تبلیغات گوگل کمک می‌کند تا وب‌سایت شما به کاربران بیشتری نمایش داده شود و این مورد جزو هدف‌های دیجیتال مارکتینگ است.

چرا تبلیغ هدفمند در گوگل موجب بهبود دیجیتال مارکتینگ می‌شود؟

طبق بررسی‌های انجام‌شده، گوگل محبوب‌ترین موتور جست‌وجوی جهانی است که روزانه بیش از 5 میلیارد جست‌وجو در آن انجام می‌شود. طبق آمار الکسا، حدود 99% کاربران، سایت موردنظر خود را از صفحهٔ اول گوگل پیدا می‌کنند، بنابراین زمانی که در گوگل ادز تبلیغی را ایجاد می‌کنید، احتمال بازدید از سایت شما بالا می‌رود، زیرا تبلیغات در بالای نتایج جست‌وجوی گوگل نمایش داده می‌شوند.

استفاده از گوگل ادز زمانی موجب بهبود دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات گوگل می‌شود که از طریق یک کلمهٔ کلیدی بتوانید مشتری جذب کنید. روش‌های مختلفی برای پیدا کردن کلمات کلیدی مانند استفاده از کیورد پلنر و گوگل ترندز وجود دارد. درصورتی‌که برای انتخاب بهترین کلمهٔ کلیدی با چالش روبه‌رو هستید، می‌توانید از وی دیجیتال مارکتینگ کمک بگیرید.

زمانی ‌که تبلیغات شما تمام فاکتورهای لازم گوگل را داشته باشد، آگهی شما امتیاز بیشتری می‌گیرد و این به معنای افزایش مشتری است. همچنین ورود کاربر به سایت و داشتن عکس‌العمل بر سئو سایت تأثیر می‌گذارد. سئو یکی دیگر از روش‌های دیجیتال مارکتینگ جهت شناسایی برند شما در بین کاربران است.

تبلیغ هدفمند علاوه‌بر بهبود دیجیتال مارکتینگ، سبب بازگشت سرمایه نیز می‌شود. در زمانی که کاربران به سایت وارد می‌شوند، با هر خرید، مبلغی از سرمایهٔ تبلیغات بازگشت پیدا می‌کند، بنابراین مهم است که تبلیغات شما اصولی و صحیح انجام شود.

برای داشتن تبلیغاتی خوب و هدفمند از تیم حرفه‌ای وی دیجیتال مارکتینگ کمک بگیرید. این گروه به‌خوبی با تمامی فاکتورهای گوگل آشنایی دارند و به شما کمک می‌کنند تا تبلیغ بهتری ارائه دهید.

مهم‌ترین نکات برای بهبود دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات گوگل

  • از کلمات کلیدی گسترده استفاده نکنید

به‌جای استفاده از کلمات کلیدی گسترده، باید از عباراتی استفاده کنید که بیشترین جست‌وجو را در بین مخاطبان دارد و به هدف شما نزدیک‌تر است. پیدا کردن عبارات متناسب و هدفمند به شما کمک می‌کند که مخاطبان بیشتری را وارد سایت خود کنید و خدمات خود را به آن‌ها ارائه کنید و درنتیجه نرخ فروش خود را افزایش دهید. به‌علاوه استفاده از عبارات کلیدی کوتاه‌تر، هزینه‌های شما را از بابت تبلیغات کاهش می‌دهد.

  • از تبلیغات اغراق‌آمیز و نامرتبط با سایت استفاده نکنید

هرگز از تبلیغات نامرتبط و اغراق‌آمیز برای جذب مخاطب در سایت خود استفاده نکنید، چراکه به‌محض ورود کاربر به سایت و مشاهدهٔ عدم ارتباط تبلیغات با موضوع سایت، در چند لحظه از سایت خارج می‌شود که این عمل بر دیجیتال مارکتینگ تأثیر منفی دارد. به‌علاوه تمام هزینه‌هایی که برای تبلیغات انجام داده‌اید، بی‌اثر خواهد بود.

  • صفحهٔ فرود تبلیغات را بهینه کنید

یکی دیگر از کارهایی که برای بهبود دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات گوگل باید انجام دهید، بهینه‌سازی صفحه فرود است. یک صفحه جذاب و چشمگیر طراحی کنید تا کاربران را به مشتری تبدیل کنید. ورود کاربر به سایت الزاماً به معنای خرید و دریافت خدمات نیست. درصورتی‌که صفحهٔ فرود جذابیتی نداشته باشد و یا سایت با اشکالات فنی گسترده‌ای روبه‌رو باشد، مخاطب بدون انجام هیچ عکس‌العمل مثبتی، سایت شما را ترک می‌کند که این عامل نکته‌ای منفی برای دیجیتال مارکتینگ محسوب می‌شود.

  • نمرهٔ کیفیت خود را در گوگل ادز افزایش دهید

زمانی که شما یک تبلیغ به گوگل می‌دهید، گوگل یک نمره برای تبلیغات شما در نظر می‌گیرد. درصورتی‌که نمرهٔ کسب‌شده توسط گوگل پایین باشد، جذب مخاطب نیز کمتر خواهد بود، بنابراین باید سعی کنید که فاکتورهای گوگل را در تبلیغات خود اعمال کنید. اگر برای انجام این کار تخصص کافی ندارید، از وی دیجیتال مارکتینگ کمک بخواهید تا با کسب امتیاز بیشتر در گوگل، مخاطبان بیشتری را جذب کنید.

سؤالات متداول

  1. چگونه می‌توان تبلیغات را در لینک اول صفحه اول گوگل نمایش داد؟

این موضوع براساس هدفمند بودن تبلیغات انجام می‌شود. درزمانی که تبلیغ شما درست و متناسب با فاکتورهای گوگل باشد، تبلیغ شما به‌عنوان لینک اول نمایش داده می‌شود، بنابراین تمام تلاش خود را برای ایجاد تبلیغی هدفمند به‌کار گیرید.

  1. برای تبلیغات در گوگل روزانه چقدر باید هزینه کنم؟

تعیین میزان هزینه برای هرروز تبلیغ در گوگل در اختیار شماست. به‌راحتی می‌توانید هزینه‌های تبلیغات خود را مدیریت کنید.

  1. آیا گوگل ادز بر سئو تأثیر دارد؟

افراد زیادی هستند که به‌اشتباه فکر می‌کنند گوگل ادز بر سئو سایت آن‌ها تأثیر دارد؛ درحالی‌که تبلیغات در گوگل، نوعی بک لینک برای سئو سایت محسوب نمی‌شوند.

سخن پایانی

دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات گوگل دو جزء جداناشدنی از هم هستند. تبلیغات گوگل کمک می‌کند تا برند و محصولات شما به کاربران نمایش داده شود و کاربران به مشتری تبدیل شوند. هر نوع تبلیغاتی که سبب افزایش نرخ تعامل مشتری با خدمات کسب‌وکار شود، نوعی دیجیتال مارکتینگ محسوب می‌شود.

:
:
:
آخرین اخبار