تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۸
کد خبر: ۲۷۰۷۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
افشين: سال آينده در ليل بازي مي‌کنم
بختيار رحماني و آرش افشين، کاپيتان و مهاجم تيم فوتبال فولاد خوزستان روزهاي خوبي را با سرخ‌پوشان اهوازي سپري مي‌کنند. اين دو اگر چه در تيم‌ ملي آن گونه که بايد، به حق خود نرسيده‌اند اما پيشنهادهاي خوبي از اروپا داشته‌اند. در اين ميان آرش افشين مدتي را هم با ليل فرانسه به تمرين پرداخت.
بختيار رحماني و آرش افشين، کاپيتان و مهاجم تيم فوتبال فولاد خوزستان روزهاي خوبي را با سرخ‌پوشان اهوازي سپري مي‌کنند. اين دو اگر چه در تيم‌ ملي آن گونه که بايد، به حق خود نرسيده‌اند اما پيشنهادهاي خوبي از اروپا داشته‌اند. در اين ميان آرش افشين مدتي را هم با ليل فرانسه به تمرين پرداخت.

دو بازيکن جوان و آينده‌دار اين تيم بود. آنها درباره مسايل مختلفي از جمله شرايط فولاد، فصل دوازدهم ليگ برتر و فوتبال ملي به صحبت پرداختند


 ابتدا درباره شرايط فولاد صحبت کنيد!

 رحماني: در ابتداي فصل چهار گلر را به دليل اين‌که در درون دروازه اشتباه‌هايي داشتند، تغيير داديم. در بسياري از بازي‌ها از حريفان پيش مي‌افتاديم، ولي در نهايت يا بازي به تساوي کشيده مي‌شد يا شکست مي‌خورديم. به نظرم در آغاز فصل شانسي نداشتيم اما اکنون عملکرد دروازه‌بانان تيم بهتر و شرايطمان نيز بسيار خوب شده است و تمام بازيکنان تيم با يکديگر هم‌دل هستند. معتقدم مربيان تيم و مسئولان باشگاه واقعا براي ما زحمت مي‌کشند. در کل مي‌توان گفت همه دست‌به‌دست هم داده‌ايم تا امسال بتوانيم نتيجه خوبي را به دست آوريم. البته به تمام بازيکنان گفته‌ام که اگر فقط به دنبال کسب سهميه باشيم، خوب نيست و بايد به دنبال قهرماني باشيم؛ چرا که در چنين شرايطي، صددرصد سهميه را هم به دست خواهيم آورد. حضور و بازي در ليگ قهرمانان آسيا آرزوي من است و خيلي دوست دارم به اين آرزو - که به نظرم جزو يکي از کوچک‌ترين آرزوهاي يک بازيکن است - برسم. اميدوارم سال ديگر بتوانيم در آسيا بازي کنيم. البته نمي‌توان گفت که فولاد صددرصد به اين سهميه مي‌رسد يا قهرمان ليگ مي‌شود؛ چرا که تيم‌هاي خوبي در ليگ داريم اما اگر به همين صورتي که اکنون بازي مي‌کنيم، ادامه دهيم، مي‌توانيم اول تا سوم شويم.

 افشين: پنج سال است که در فولاد بازي مي‌کنم اما به نظرم امسال، اولين سالي است که بازيکنان فولاد به اين صورت هماهنگ و هم‌دل هستند و اکنون شرايط‌مان بسيار خوب است. روند روبه‌رشدي داشته‌ايم و تمام بازيکنان شرايط مطلوبي دارند. به نظرم اکنون همه چيز دست‌به‌دست هم داده‌ است تا تيم ما بتواند جايگاهي خوب در جدول داشته باشد. امسال هدف‌مان اين است که بتوانيم سهميه کسب کنيم که فکر مي‌کنم اگر به اين هدف برسيم، کار بزرگي را انجام داده‌ايم و البته اگر هم به آن نرسيم، به نظرم تمام تلاش خود را کرده‌ايم. در کل اميدوارم بتوانيم سهميه را به دست آوريم؛ چرا که کسب سهميه براي بازيکنان، باشگاه و فوتبال خوزستان بسيار خوب است و اگر هم بتوانيم قهرمان ليگ شويم، بسيار بهتر است. به نظرم اين هدف دور از دسترس نيست زيرا توانسته‌ايم تمام تيم‌هاي بالاي جدول را شکست داده و اگر همين روند را ادامه دهيم، قهرمان هم خواهيم شد.
 

تا اين جاي رقابت‌ها کيفيت ليگ را چگونه ارزيابي مي‌کنيد؟

 رحماني: امسال کيفيت ليگ را خيلي خوب نديدم و به نظرم آن کيفيت هميشگي را نداشت و متاسفانه تعطيلي‌ها بسيار زياد بود. دو سال پيش ليگ قوي‌تري داشتيم و به نظرم آن زمان بازيکنان بسيار بهتري نيز در ليگ‌مان بازي مي‌کردند. نيم‌ فصل اول مسابقات اصلا به دل من نچسبيد ولي اکنون احساس مي‌کنم، تيم‌ها در نيم‌فصل دوم بسيار بهتر شده‌اند و به نظرم فولاد نيز بسيار خوب کار کرده است.
 
افشين: به نظر من هم ليگ امسال نسبت به سال‌هاي گذشته آن کيفيت لازم را نداشت ولي در حال بهتر شدن است. مانند تيم‌ ما که در ابتداي فصل شرايط خيلي خوبي را نداشت اما اکنون خوب شده است. اميدوارم بهتر شدن کيفيت ليگ ادامه داشته باشد.
 
به نظرتان چرا در چند سال اخير، ليگ‌مان پديده‌اي نداشته است؟

 رحماني: نمي‌دانم به چه کسي پديده مي‌گويند! فولاد هشت بازيکن بزرگسال و حتي بازيکناني از تيم جوانانش را به ليگ برتر معرفي کرد. به نظرم پديده به آن بازيکني نمي‌گويند که فقط خوب گل بزند. وقتي يک بازيکن 35 سال سن دارد و هنوز در ليگ برتر بازي مي‌کند، پس يک جوان چگونه مي‌تواند، در اين ليگ رشد کند؟ به نظرم اگر چنين بازيکناني بروند، بازيکنان جوان جاي آنها را مي‌گيرند و مي‌توانند پيشرفت کنند. البته مربيان نيز در اين زمينه موثر هستند، زيرا آنها بازيکن جوان دارند ولي به آنها بازي نمي‌دهند.
 
افشين: معتقدم بازي ندادن به بعضي از بازيکنان جوان باعث شده‌ است که در ليگ پديده نداشته باشيم. بعضي از مربيان نمي‌توانند ريسک کنند و به بازيکنان جوان ميدان بدهند. به نظرم معرفي پديده به مربي هم بستگي دارد. باشگاه‌ها بايد از بازيکنان حمايت کنند. مانند کاري که باشگاه فولاد انجام مي‌دهد و فوتباليست‌هاي جوان و اميد خود را به تيم بزرگسالان اضافه مي‌کند و از مربي نيز توقع دارد، به آنها بازي بدهد. به نظرم هر زمان هم به اين بازيکنان ميدان داده شده، تيم ضرر نکرده است و مطمئن باشيد که روند استفاده کردن از بازيکنان جوان در فولاد ادامه خواهد داشت. سال گذشته بسياري از بازيکنان جوان ما به ميدان آمدند. امسال نيز بازيکن جوان داريم که البته اکنون شرايط تيم به صورتي نيست که تمام بازيکنان جوان باشند؛ بلکه چند بازيکن باتجربه نيز به تيم اضافه شده‌اند تا تجربه تيم بالاتر برود. در کل با ميدان دادن به بازيکنان جوان است که آنها مي‌توانند توانايي‌هاي خود را به همه نشان دهند و پديده شوند.
 

چرا برخي از باشگاه‌ها در رده سني پايه خوب کار نمي‌کنند و سازندگي لازم را ندارند؟
 
رحماني: به نظرم در ايران همه نتيجه‌گرا و به دنبال برد هستند و اصلا به دنبال اين نيستند که فوتبالي زيبا را به نمايش بگذارند. مي‌خواهند حتي اگر هم زير توپ زده‌اند، فقط بازي را ببرند. باشگاه‌هاي سپاهان و فولاد سازندگي خوبي در زمينه بازيکن دارند؛ هر چند که سپاهان بعد از مدتي بازيکن خود را رها مي‌کند که به نظرم اين موضوع خوب نيست و اگر همين بازيکنان را در ليگ شرکت دهند، اين بازيکنان مي‌توانند پديده شوند.
 
به سه، چهار سال قبل بر‌گرديم که مجيد جلالي در فولاد بود. چرا او با تيم نتيجه نگرفت؟

رحماني: سال گذشته قبل از بازي با پرسپوليس آقاي جلالي جلسه‌اي گذاشت که در آن جلسه‌ به او گفتم: "تا پايان فصل به دنبال پديده و جوان مي‌گرديد؟ مگر بازيکنان ديگري در ليگ برتر نيستند؟" جلالي بازيکن جوان مي‌آورد و بعد سريع به جاي من و يا آرش بازي مي‌داد و به اين صورت نبود که بگويد، اين بازيکن يک هفته روي نيمکت بنشيند يا دو هفته با تيم تمرين کند و سپس در ترکيب قرار بگيرد. به شما قول مي‌دهم، آرش اگر بهترين بازيکن هم باشد و به تيم ليل برود، بايد مدتي روي نيمکت بنشيند تا با تيم‌ هماهنگ شود. جلالي تا انتهاي فصل به دنبال بازيکن بود و من نيز به او گفتم، فولاد به اين دليل است که نتيجه نمي‌گيرد و سالي هفت، هشت بازيکن از تيم ما مي‌رفت. به نظرم ذوب‌آهني که در ليگ امسال در انتهاي جدول قرار گرفته نيز به اين دليل است که هشت، 9 بازيکن سال‌هاي گذشته خود را از دست داد. معتقدم اگر سال آينده تيم فولاد فعلي که اکنون بسيار خوب بازي مي‌کند، پنج بازيکن خود را از دست دهد، ديگر نمي‌تواند به اين صورت خوب بازي کند. تمام اين نکات را به آقاي جلالي گفته بودم. به نظرم از ديگر دلايلي که سال گذشته باعث عدم نتيجه‌گيري فولاد شد، اين بود که به زور بازيکن را نگه مي‌داشتيم. به آقاي جلالي گفتم، اگر بازيکني نمي‌خواهد در تيم بماند و دلش با تيم نيست، بايد بگذاريد، برود؛ چرا که اگر من را هم به زور در فولاد نگه دارند، ديگر آن بازي هميشگي خود را انجام نمي‌دهم. به هر حال آقاي جلالي براي من و آرش و باشگاه زحمت کشيد ولي به نظرم اين موارد در کارش وجود داشت؛ ضمن اين‌که بسيار جوان‌گرايي را دوست داشت. فولاد به جوانان بسيار اهميت مي‌دهد و برايش معرفي جوانان و استفاده از داشته‌هايش مهم است. امسال در نيم‌ فصل دوم استقلال تهران شش، هفت بازيکن جذب کرد در حالي که ما چنين کاري نکرديم. به شما قول مي‌دهم که فولاد با همين بازيکنان رده جوانان مي‌تواند کارهاي بسياري را انجام دهد.
 
فولاد بازيکنان زيادي دارد که شايستگي پوشيدن پيراهن تيم‌ملي را دارند اما آن‌گونه که بايد به آنها توجه نشده است ...

 

رحماني: آيا اکنون در ايران مهاجمي سر‌عتي‌تر از آرش وجود دارد؟ نمي‌دانم چرا او در تيم‌ملي جاي چنداني ندارد؟ در حالي که معتقدم فوتبال آرش نسبت به سال‌هاي گذشته بسيار بهتر شده است و مي‌تواند به تيم‌ ملي کمک کند. به نظرم او و چند بازيکن ديگر فولاد شايستگي حضور در تيم‌ ملي را دارند.
 
افشين: جوانان بسياري داريم که واقعا خوب هستند از جمله بختيار که مي‌تواند در تيم‌ ملي حضور داشته باشد. بايد به اين جوانان ميدان دهيم. درست است که بازي در تيم ملي کمي تجربه مي‌خواهد اما پس چه زماني قرار است، به اين بازيکنان ميدان دهيم؟ همچنين معتقدم اگر بازيکني را به تيم‌ ملي دعوت کردند، بايد به او ميدان دهند؛ چرا که اين بازيکن شايسته بوده که او را دعوت کرده‌اند. اگر اين جوانان به تيم‌ ملي اضافه شوند، مطمئنا تيم‌ ملي نيز پيشرفت مي‌کند.
 
باتوجه به شرايط سخت تيم‌ ملي براي رسيدن به جام‌جهاني آيا فکر مي‌کنيد بتوانيم به اين رقابت صعود مي‌کنيم؟
 
رحماني: هر چند که شرايط‌مان براي صعود به جام‌ جهاني سخت شده است، ولي اميدوارم تيم‌ ملي به جام‌ جهاني برود؛ چرا که به نفع فوتبال‌مان است. به نظرم عدم حضور ايران در جام‌ جهاني براي فوتبال‌مان بد است. اگر قرار نبود به جام‌ جهاني برويم، بايد مانند عربستان تيم‌مان را جوان مي‌کرديم.
 
افشين: شرايط‌مان واقعا سخت شده است. بايد همه دست‌به‌دست هم دهيم و تلاش کنيم تا تيم‌ ملي به جام‌ جهاني برود، زيرا عدم حضور ايران در جام‌ جهاني باعث مي‌شود، يک نسل از جوانان ما ضربه بخورند و شرايط پيشرفت‌شان سخت ‌شود. به هر حال اکنون تمام دعاي ما حضور تيم‌ ملي در جام‌ جهاني است.
 

خيلي‌ها معتقدند، فوتباليست‌هاي ايراني حرفه‌اي عمل نمي‌کنند و قطعا اين موضوع يکي از دلايل عدم پيشرفت فوتبال ايران است...
 
رحماني: اگر منظورتان ساعت خواب بازيکنان و مواردي از اين قبيل است، خيلي قبول ندارم. درست است که اين موضوع مي‌تواند روي عملکرد بازيکن تاثير‌ بگذارد اما وقتي بازيکني خوابش نمي‌آيد، به زور که نمي‌تواند، بخوابد. حرفه‌اي عمل نکردن بازيکنان به دلايل بسياري بستگي دارد و فقط به خود بازيکن مربوط نمي‌شود. بايد امکانات‌مان هم خوب باشد در حالي که شرايط ورزشگاه‌ها و زمين‌هاي‌مان بسيار بد است و وضعيت خوبي ندارند.
 

 افشين: به نظرم حرفه‌اي کار کردن بازيکنان به باشگاه و سرمربي تيم بستگي دارد، زيرا بازيکن جوان است و ممکن است دچار اشتباه شود. پس بايد يک نفر باشد که او را راهنمايي و توجيه کند. به هر حال معروفيت برخي مواقع رفتارها را تحت تاثير قرار مي‌دهد و در اين ميان بايد کسي باشد که اين بازيکنان جوان را راهنمايي کند.
 

نظرتان درباره فرکي چيست؟

 رحماني: فرکي بسيار بامعرفت است و به شخصه او را بسيار دوست دارم. به ما مي‌گويد: "من نمي‌توانم با تمام شما ارتباط برقرار کنم پس از تمام بازيکنان مي‌خواهم که با من ارتباط داشته باشند." از طرف تمام بازيکنان از او قدرداني مي‌کنم، زيرا هر چه از او مي‌خواهيم، به ما نه نمي‌گويد.
 
افشين: فرکي مربي بسيار دوست داشتني‌اي است و با اين‌که چند بازي من را بيرون گذاشت اما اصلا از او ناراحت نشدم؛ چرا که معتقدم فرکي اين کار را به خاطر خودم انجام داد و از اين اقدام او نيز بسيار خوشحال هستم. اکنون متوجه مي‌شوم که اين کار فرکي بد نبوده است. شايد آن لحظه ناراحت شدم ولي اکنون از او تشکر مي‌کنم. او امسال بسيار به من کمک کرده است.
 

باتوجه به نتايج خوبي که فولاد مي‌گيرد، تماشاگرانش نيز به نسبت گذشته بيشتر شده‌اند و قطعا حضور آنها در عملکرد تيم تاثيرگذار است...

افشين: بله. به نظرم هواداران در نتيجه‌ گرفتن يک تيم بسيار موثر هستند. هر چند تماشاگران فولاد زياد نيستند ولي همين عده هم که به ورزشگاه مي‌آيند، تيم را با جان و دل تشويق مي‌کنند. اکنون نيز با توجه به اين‌ که تيم‌مان خوب نتيجه مي‌گيرد، انتظار داريم که تعداد بيشتري از هواداران به ورزشگاه بيايند و باز هم به ما روحيه مضاعف بدهند؛ چرا که به حمايت آنها بسيار نياز داريم. همان‌طور که با بردهايمان هواداران را خوشحال مي‌کنيم، حداقل انتظارمان از آنها اين است که به استاديوم آمده و تشويق‌مان کنند.
 

آقاي افشين حضورتان در تيم ليل فرانسه به کجا رسيد؟

 اين باشگاه توافق‌هايي با باشگاه فولاد داشته و اکنون در حال مذاکره هستيم. پس از اين‌که در تمرين‌هايش شرکت کردم، مورد تاييد قرار گرفتم و اگر توافق‌هاي بعدي هم صورت بگيرد، فصل آينده در ليل بازي خواهم کرد. سال گذشته هم از تيم‌هاي خارجي پيشنهادهايي بود ولي آن موقع مشکل سربازي داشتم.
 

آقاي رحماني در اين فصل پاس گل‌هاي زيادي داده‌ايد، نظرتان دراين‌باره چيست؟

امسال روي سانتر‌هايم بسيار کار کرده‌ام و بيشترين پاس‌هاي گلي هم که داده‌ام، روي سانتر‌هايم بوده است. البته امسال پاس گل‌هايي را هم داده‌ام که متاسفانه تبديل به گل نشده است و به همين دليل خيلي راضي نيستم. بسيار تلاش مي‌کنم تا پاس‌هاي عمقي بدهم و تبديل به گل شوند.

باتوجه به روند خوبي که فولاد در پيش گرفته است، آينده تيم‌تان را چطور مي‌بينيد؟

 رحماني: هنگامي‌که در بازي با پرسپوليس از سوي تماشاگران به سوي فرکي شي‌اي پرتاب شد و سر او شکست، تمام بازيکنان بسيار ناراحت شدند. در همان ديدار تلاش کرديم که نتيجه بگيريم و بعد از آ‌ن مسابقه براي نتيجه‌ گرفتن واقعا زحمت کشيديم. بعد از اين ديدار به مصاف ذوب‌آهن رفتيم که پس از آن به آقاي فرکي گفتم که تيم‌مان بسيار بهتر مي‌شود. اکنون چند بازي است که به بازيکنان مي‌گويم، دلم روشن است و مي‌توانيم نتيجه بگيريم. خدا را شکر روندمان خوب بوده است و بازيکنان بسيار خوب کار مي‌کنند و با يکديگر هم‌دل شده‌ايم. از دهکردي، مديرعامل باشگاه قدرداني مي‌کنم؛ چرا که اگر بازيکني مشکلي داشته باشد و پيش او برود، مشکلش را رفع مي‌کند. در کل تمام مجموعه باشگاه و تيم تلاش‌شان اين است که فولاد نتيجه بگيرد. در اين چند سالي که در اين تيم بوده‌ام، نديده‌ام که تيم‌مان به اين صورت يک‌دل باشد.
 
افشين: تمام تلاش‌مان اين است که بتوانيم بعد از چند سال، جايگاه بسيار خوبي را کسب کنيم و تمام هدف‌مان نيز به دست آوردن بهترين رده است. اکنون شرايط‌مان از تمام لحاظ خوب است و همه يک‌دل هستيم. باشگاه نيز تاکنون همه نوع امکاناتي را براي ما فراهم کرده است و هيچ دغدغه‌اي نداريم. اميدوارم همين روند نتيجه‌گيري را ادامه دهيم تا در نهايت جايگاهي خوب را کسب کنيم.
 
در پايان چه آينده ورزشي را براي خودتان متصور هستيد؟

رحماني: قصد دارم براي سه سال ديگر با فولاد تمديد کنم. هر چه دارم از اين تيم است و معتقدم باشگاه فولاد برايم بسيار زحمت کشيده است و اين تيم را بسيار دوست دارم. هميشه دوست دارم، کم‌کم به اهدافم برسم. خدا را شکر آينده خودم را روشن مي‌بينم و اميدوارم همين روند را ادامه دهم و به آن جايي که دوست دارم، برسم. افقي که مدنظر دارم، بازي در اروپا است.
 
افشين: هر بازيکني دوست دارد تا بالاترين سطح فوتبال را ادامه دهد و به نظرم بالاترين سطح اين است که بتوانيم در اروپا بازي کنيم. معتقدم اين آرزو با تلاش و کار، دست يافتني است. تمام تلاشم اين است که يک روز در اروپا بازي کنم و باعث سربلندي کشور و استانم و موفقيت تيم ملي‌ام شوم.
 

مرجع / ایسنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
حسین از مشهد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۳
0
1
به نظر من آرش بهترین مهاجم حال حاضر ایران است وپا به توپش با مهاجمین مطرح دنیا فرقی ندارد
حسین از مشهد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۳
0
1
دوستت دارم آرش
:
:
:
آخرین اخبار