تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۳
کد خبر: ۲۶۸۳۶۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
برداشتن چربی شکم

 

برداشتن چربی شکم که به آن لیپوساکشن می گویند، یک روش جراحی است که از روش ساکشن برای برداشتن چربی از نواحی خاصی از بدن مانند شکم، باسن، ران، باسن، بازوها یا گردن استفاده می‌کند. از دیگر نام های لیپوساکشن می توان به لیپوپلاستی و کانتورینگ بدن اشاره کرد.

لیپوساکشن به طور معمول یک روش کاهش وزن کلی یا جایگزین کاهش وزن در نظر گرفته نمی شود. اگر اضافه وزن دارید، احتمالاً از طریق رژیم غذایی و ورزش یا از طریق روش های چاقی (مانند جراحی بای پس معده) وزن بیشتری نسبت به لیپوساکشن کاهش می دهید.

اگر در نقاط خاصی چربی بیش از حد بدن دارید اما وزن بدن ثابتی دارید، ممکن است کاندیدای خوبی برای برداشتن چربی شکم باشید.

چه کسانی بهترین کاندید برای برداشتن چربی شکم هستند؟

کاندیدهای برداشتن چربی شکم باید شرایط خاصی را داشته باشند تا مطمئن شوند که روش آن ها موثر و ایمن است. کاندیداهایی که واجد شرایط عمل برداشتن چربی شکم هستند عبارتند از:

· بزرگسالان با وزن متوسط یا کمی بالاتر از حد متوسط.

· افرادی که پوستی سفت با خاصیت ارتجاعی بالا و تون عضلانی خوبی دارند.

· بزرگسالانی که سلامت کلی خوبی دارند.

· افرادی که دارای چربی هایی هستند که از طریق رژیم غذایی و ورزش حذف نمی شوند.

· غیر سیگاری ها.

· افرادی با اهداف واقع بینانه برای نتیجه عمل.

لیپوساکشن به چه منظور صورت می گیرد؟

لیپوساکشن برای برداشتن چربی از قسمت‌ هایی از بدن که از طریق رژیم غذایی و ورزش لاغر نشده اند، مانند موارد زیر استفاده می‌شود:

· شکم ( برای آشنایی بیشتر با لیپوساکشن شکم میتوانید به سایت دکتر ایزدپناه مراجعه کنید)

· بازو

· باسن

· ساق پا و مچ پا

· سینه و پشت

· باسن و ران

· چانه و گردن

علاوه بر این، گاهی اوقات می توان از برداشتن چربی شکم برای کوچک کردن سینه یا درمان ژنیکوماستی استفاده کرد.

هنگامی که وزن اضافه می کنید، سلول های چربی در اندازه و حجم افزایش می یابند. به نوبه خود، لیپوساکشن تعداد سلول های چربی را در یک ناحیه خاص کاهش می دهد. مقدار چربی برداشته شده به ظاهر ناحیه و حجم چربی بستگی دارد. تغییرات کانتور حاصل به طور کلی دائمی هستند البته تا زمانی که وزن شما ثابت بماند.

پس از برداشتن چربی شکم، اگر رنگ پوست شما خوب است و خاصیت ارتجاعی خوبی دارد، احتمالاً پوست صاف به نظر می رسد. با این حال، اگر پوست شما نازک و دارای خاصیت ارتجاعی ضعیف است، ممکن است پوست در نواحی تحت درمان شل به نظر برسد.

آنچه می توانید برای برداشتن چربی از شکم انتظار داشته باشید

قبل از عمل

قبل از انجام برداشتن چربی از شکم، جراح ممکن است دایره ‌ها و خطوطی را روی شکم شما مشخص کند. همچنین ممکن است عکس‌ هایی از شما گرفته شود تا بتوان تصاویر قبل و بعد را با هم مقایسه کرد.

نحوه انجام عمل برداشتن چربی از شکم بستگی به تکنیک خاصی دارد که استفاده می شود. جراح شما تکنیک مناسب را بر اساس اهداف درمانی شما، ناحیه ای از بدن شما که باید درمان شود و اینکه آیا در گذشته روش های دیگر لیپوساکشن انجام داده اید، انتخاب می کند.

· لیپوساکشن تامسنت

· لیپوساکشن به کمک اولتراسوند (UAL)

· لیپوساکشن با کمک لیزر (LAL)

· لیپوساکشن با کمک قدرت (PAL)

در طول عمل برداشتن چربی شکم

برخی از روش های برداشتن چربی شکم ممکن است فقط به بی حسی موضعی نیاز داشته باشند، بیهوشی محدود به یک ناحیه خاص از بدن شما. سایر روش ها ممکن است نیاز به بیهوشی عمومی داشته باشند که باعث ایجاد حالت موقتی بیهوشی می شود. ممکن است به شما یک آرام بخش داده شود، معمولاً از طریق تزریق IV، تا به شما کمک کند آرام بمانید.

تیم جراحی ضربان قلب، فشار خون و سطح اکسیژن خون شما را در طول عمل کنترل می کند. اگر به شما بی حسی موضعی داده شد و در طول عمل احساس درد کردید، به جراح خود اطلاع دهید. بسته به میزان برداشت چربی، این روش ممکن است تا چند ساعت طول بکشد.

اگر بیهوشی عمومی دریافت کرده اید، در اتاق ریکاوری از خواب بیدار خواهید شد. شما معمولاً حداقل چند ساعت را در بیمارستان یا کلینیک می گذرانید تا پرسنل پزشکی بتوانند بهبودی شما را نظارت کنند. اگر در بیمارستان هستید، ممکن است یک شب بستری بمانید.

بعد از عمل برداشتن چربی شکم

انتظار کمی درد، تورم و کبودی بعد از عمل را داشته باشید. جراح شما ممکن است دارو برای کمک به کنترل درد و آنتی بیوتیک برای کاهش خطر عفونت تجویز کند.

پس از عمل، جراح ممکن است درن‌ های موقتی برای تخلیه مایع و خونابه اضافه قرار دهد. شما معمولاً برای چند هفته نیاز به پوشیدن لباس های فشرده دارید که به کاهش تورم کمک می کند.

ممکن است لازم باشد چند روز قبل از بازگشت به کار و چند هفته قبل از از سرگیری فعالیت های عادی خود - از جمله ورزش - صبر کنید.

نتایج برداشتن چربی شکم

پس از برداشتن چربی شکم ، تورم معمولا در عرض چند هفته کاهش می یابد. در عرض چند ماه، انتظار داشته باشید که ناحیه تحت درمان ظاهری لاغرتر داشته باشد.

طبیعی است که پوست با افزایش سن استحکام خود را از دست بدهد، اما نتایج برداشتن چربی شکم به طور کلی تا زمانی که وزن خود را حفظ کنید، ماندگار هستند. اگر بعد از لیپوساکشن وزن اضافه کنید، ممکن است توزیع چربی شما تغییر کند.

تیم ما بسیار مفتخر است که بهترین متخصصان جراحی در این زمینه را در طول فرایند عمل در کنار شما قرار خواهد داد. همین الان با ما تماس بگیرید و یک وقت مشاوره و ویزیت با دکتر ایزدپناه را رزرو نمایید.

 

سخن پایانی

عمل های ترمیمی و زیبایی سخت و پیچیده هستند. اما با وحود دکتر کامبیز ایزدپناه، فوق تخصص جراحی پلاستیک، ترمیمی و زیبایی به نشانی اینترنتی https://drkambiz-izadpanah.com نگران نتیجه عمل خود نباشید. ایشان با تجربه کاری و تخصصی که در این زمینه دارند، تجربه بهترین عمل را در ذهن شما نقش خواهند بست. همچنین در پیج اینستاگرام دکتر کامبیز ایزدپناه میتوانید نمونه عمل های ایشان را ببینید.

برچسب ها: جراحی زیبایی
:
:
:
آخرین اخبار