تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۷
کد خبر: ۲۶۶۰۱۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
علائم مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن
رییس گروه کاهش خطر در حوادث و بلایای مرکز بهداشت خوزستان با اشاره به ضرورت رعایت نکات ایمنی درهنگام استفاده از وسایل گرمایشی در فصل سرما نشانه های مسمومیت با گاز مونوکسید کربن و اقدامات لازم در مواجهه با آن را تشریح کرد.

لیلا معرفیان پور  بیان کرد: با توجه به شرایط جوی ، استفاده از وسایل گرمایشی مانند بخاری های گازی، نفتی، شومینه، پکیج، آبگرمکن، موتورخانه ، احتمال وقوع مسمومیت با گاز منواکسید کربن افزایش می یابد.

وی افزود: مونوکسید کربن گازی بی رنگ و بی بو است و علائم مسمومیت با آن شامل ضعف و بی حالی، سردرد، سرگیجه، تهوع و استفراغ، ایجاد حالت دوبینی و کاهش سطح هوشیاری است و چنانچه افرادی در این محیط قرار گیرند دچار حالت تشنج و بیهوشی و حتی کما یا مرگ می شوند.

رییس گروه کاهش خطر در حوادث و بلایای مرکز بهداشت خوزستان افزود: در صورت برخورد با فرد مسموم شده با گاز مونوکسید کربن ضمن تماس فوری با اورژانس و آتش نشانی باید او را از محل خارج و به فضای باز منتقل کرد.

معرفیان پور تاکید کرد: در صورت استفاده ازوسایل گرمایشی یک راه برای گردش هوا باید در نظر گرفته شود، زیرا بی احتیاطی و نا آگاهی در راه اندازی وسایل گرمایشی باعث کارکرد نادرست و خطرساز شدن آن می شود بنابراین مردم باید از ایمن بودن وسایل گرمایشی خود اطمینان حاصل کنند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار