وی
در ادامه افزود: با عملی شدن این طرح دانش آموزان با حضور در مراکز کانون،
فراتر از آموزشهای رسمی آموزشوپرورش، از آموزشهای غیررسمی فرهنگی،
هنری، ادبی، مذهبی و ... بهره میبرند.
کیانی فعال شدن روح پرسش
گری، خلاقیت و آفرینش گری در کودکان را از جمله مزایای اجرای این طرح
آموزشی دانست و ابراز امیدواری کرد؛ دانش آموزان شرکتکننده در این طرح،
خواهند توانست بیشتر از پیش در عرصههای فرهنگی، هنری، ادبی و دینی
هنرنمایی کنند.
فرانک موسوی نیز با اعلام آمادگی لازم آموزشوپرورش
در جهت بالا بردن کیفت اجرایی این طرح افزود؛ یکی از مزیتهای بارز این طرح
گرایش آزادانه دانشآموز به نوع هنر، علاقهمندی و استعداد خود است.
او
گفت: در نظام آموزشوپرورش اگر چه برای دانش آموزان ساعاتی را به عنوان
زنگ هنر در نظر گرفته شده است، اما این زمان باید در چهارچوب و مقرارت خاص
خود گذرانده شود و کودکان و نوجوانان فرصت کشف استعدادهای خود در سایر
زمینههای فرهنگی، هنری و ادبی را نخواهند داشت.
معاون آموزش
ابتدایی آموزشوپرورش، کانون را با کارگاههای قصهگویی، سفالگری،
پویانمایی، عکاسی، نقاشی و... به دانش آموزان معرفی کرد و از آنها دعوت
کرد با حضور در این مراکز فرهنگی هنری از تجارب مربیان خردورز و اندیشه
پرور کانون در راستای کشف استعدادهای خود بهرهمند شوند.
اجرای
قصهگویی، شعرخوانی دانش آموزان، برپایی کارگاه سفالگری، کاردستی و ادبی
ازجمله بخشهای افتتاحیهی طرح "کانون مدرسه" در مجتمع فرهنگی هنری کانون
اهواز بود که به آن پرداخته شد.
گفتنی است: همزمان با آغاز طرح
"کانون مدرسه" در مجتمع فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان
اهواز، سایر مراکز استان نیز با حضور دانش آموزان و اجرای برنامههای مختلف
فرهنگی، هنری، ادبی و.. آغاز این طرح را جشن گرفتند.