در همین خصوص سرهنگ سعید رحیمی پیشنهاد داده تا از ظرفیت مسافربرهای غیر رسمی پایانههای مسافربری برون شهری، درون شهر استفاده شود.
او میگوید: پیرو مشکلاتی که ما در حوزه حمل و نقل در پایانهها داشتیم از پارسال نشستهای متعددی در کمیته ترافیک و در معاونت دادستانی در امور تصادفات برگزار شد و آنجا نیز مجموعهای از مشکلات در پایانهها احصاء گشت.
به گفته سرهنگ رحیمی وظیفه نهادهای مختلف از جمله شهرداری و سازمان پایانهها و حمل و نقل مشخص شد و پلیس نیز در این موضوع سهمی داشت و آن اعمال قانون بود.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی اهواز یادآور شد که نیروی انتظامی درون شهر و در جادهها اعمال قانون مب کند، اما بازدارنده نیست و (برای مثال) یک چهارم کرایه مسافر برای تردد از اهواز به ایذه است که باید همه مصوبات و ملزومات در پایانهها جهت جلوگیری از این مسئله اجرایی شود.
این مقام مسئول گفت: اولین ضرورت احصاء شکل هندسی ورودی و خروجی پایانهها است و بعدا نیز باید از ظرفیت دوربینها استفاده کرده، همچنین اقدامات برای فرهنگ سازی در این حوزه بیشتر شود.
او همچنین خواست تا با شناسایی مسافربرهای برون شهری با توجه به نیاز اهواز به ۱۲ هزار تاکسی و کمبود آن از ظرفیت رانندگان برون شهری برای درون شهر استفاده گردد.