تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۱ - ۰۱:۱۱
کد خبر: ۲۶۳۶۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نماینده مردم شوشتر در مجلس:دولت حمایت ‌کند
واحدهای دامداری خوزستان در حال تعطیلی است
نماینده مردم شوشتر در مجلس با بیان اینکه واحدهای دامداری خوزستان در حال تعطیلی است، گفت: دولت از دامداری و کشاورزی حمایت نمی‌کند و به این دلیل دامداران در حال نابودی هستند.

حجت‌الاسلام سیدمحمد سادات ابراهیمی اظهار داشت: اصلی‌ترین شغل در خوزستان، کشاورزی و دامداری است ولی از این صنعت اصلا حمایت نمی‌شود و کشاورزان و دامداران با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند.

وی تاکید کرد: این دو صنعت زیربنای توسعه کشور هستند و باید با اعطای تسهیلات و استهمال وام‌های کشاورزان و دامداران در راستای افزایش تولید در این حوزه‌ها تلاش کرد.

نماینده اصولگرای مجلس نهم افزود: در شرایط کنونی در بخش کشاورزی با مشکلات زیادی مواجه هستیم و کشاورزان بسیاری از نهاده‌های خود را به صورت آزاد خریداری می‌کنند که این مسئله، هزینه‌های تولیدات کشاورزی را افزایش می‌دهد.

سادات ابراهیمی تصریح کرد: حمایت مورد نظر مجلس شورای اسلامی از بخش کشاورزی در قانون هدفمندی یارانه‌ها محقق نشده است.

*دامداران دام‌های خود را فروخته‌اند

دبیر دوم کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی همچنین اظهار داشت: بسیاری از دامداران خوزستانی در شرایط کنونی به دلیل عدم حمایت از سوی دولت مجبور به فروش دام‌های خود شده‌اند و در حال حاضر از تامین نیازهای اولیه زندگی‌خود نیز عاجزند.

سادات ابراهیمی با اشاره به اینکه بازار به بخش کشاورزی اتصال دارد، افزود: بازار به بخش کشاورزی اتصال دارد و به این دلیل و به محض کمبود یک محصول کشاورزی و دامی قیمت‌ها افزایش می‌یابد و اگر دولت می‌خواهد بازار را تثبیت و قیمت‌ها را تعدیل کند باید از این بخش حمایت بیشتری انجام شود.

وی خاطر نشان کرد: بسیاری از نهاده‌های دامی و کشاورزی حذف شده‌اند و به این دلیل مشکلات زیادی برای کشاورزان و دامداران ایجاد شده است.

وی هشدار داد: واحدهای دامداری در خوزستان در حال تعطیلی است و باید در این باره سریعا تصمیمی اتخاذ شود.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار