قبل
از هرگونه توضیحی لازم است به اهمیت مارکتینگ کسب و کار خود پی ببرید. با
افزایش روزافزون تقاضا برای انواع خدمات درمانی و پزشکی در هر زمینهای، به
تبع این تقاضا درجامعه پزشکی نیز رو به افزایش است. همین موضوع مهمترین
دلیل نیاز یک پزشک به تبلیغات و برندسازی میباشد. چرا که
مخاطبان با داشتن گزینههای فراوان، میتوانند نام شما را به فراموشی
بسپارند. نتیجه حاصل این است که به سرعت و راحتی از بین انتخابهای
مراجعهکننده احتمالی خود خط خواهید خورد.
با گذر زمان و درک افراد از نتیجه شگفتانگیز تبلیغات، روشهای مختلفی برای این کار ابداع شد. آشنایی با انواع این روشها و انتخاب مناسبترین آن برای کسب و کارتان از ضروریترین مواردی است که باید به آن توجه کنید.
تبلیغات باید به گونهای باشد که با شناخت نیاز مخاطب بیشترین تأثیر را روی او بگذارد.
البته در زمینه پزشکی اوضاع کمی فرق میکند. چرا که شما در حال انجام فعالیتی تخصصی هستید که علاوه بر دریافت هزینه، به طور مستقیم با جان افراد ارتباط دارد. همین موضوع باعث میشود که شما علاوه بر برندسازی به طور همزمان بر اعتمادسازی نیز تمرکز کنید.
همانطور که گفته شد تبلیغات درمانی کمی تخصصیتر از سایر روشها انجام میشود. فرض کنید پزشکی با سابقه، هزینه فراوانی صرف تبلیغ نام و حوزه فعالیت خود به شرح زیر انجام دهد.
نام پزشک - حوزه فعالیت - سابقه کار - آدرس و تلفن
علیرغم هزینهای که او میپردازد بازخوردی دریافت نخواهد کرد. چرا که این روش از تبلیغات مدتهاست که منسوخ شده است.
با پیروی از 5 نکته طلایی زیر میتوانید در ذهن مخاطب خود نفوذ کنید و ماندگار شوید.
ما در این چند سال بعد از آزمون و خطای زیاد و البته بررسیهای مختلف، متوجه شدیم همه روش های تبلیغاتی برای پزشکان بازدهی ندارد! پس ابتدا اجازه بدهید به شما توضیح دهیم انواع روش های تبلیغاتی مناسب پزشکان و دندانپزشکان کدامند
یکی از روشهای تبلیغاتی که از گذشته تا کنون رایج بوده، تبلیغات آفلاین میباشد. ممکن است قدمت و فراوان بودن این نوع از تبلیغات به شما این باور را القا کند که روشی تأثیرگذار است. اما با پیشرفت تکنولوژی و استفاده مردم از دنیای مجازی، اثربخشی این روش تا حدود چشمگیری کاهش یافته. با این حال لازم است با انواع آن آشنایی داشته باشید.
این روش از قدیمی و ارزانترین روشهای تبلیغات پزشکی به شمار میرود. از دلایل محبوبیت تراکتها میتوان به بیان حداقل اطلاعات اشاره کرد. البته اشباع شدن این شیوه، خلاقیت شما را برای تأثیرگذاری بیشتر میطلبد. به عنوان مثال پیشنهاد ما به شما این است که برای جذب مخاطب، امتیازاتی همچون تخفیفات ویژه برای مراجعه حضوری از طریق تراکتها را مد نظر داشته باشید.
استفاده از لایت باکسهای نئون که داخل پاساژها یا خیابانها قرار میگیرد، دیگر کارایی ندارد. چرا که چشم افراد به این گونه تبلیغات عادت کرده و مغز به طور خودکار این لایت باکسها را نادیده خواهد گرفت.
ممکن است فکر کنید این روش، همچون شیوه قبل تأثیر چندانی نخواهد داشت. اما تجربه نشان داده بیلبوردها به دلیل اندازه بزرگتر و داشتن تصویر منحصر به فرد برای برند شما، در ذهن مخاطب ماندگارتر خواهند بود.
شما میتوانید با به کارگیری فیلترهایی اعم از جنسیت، سن، محل زندگی و … و با استفاده از پنل های پیامک شرکت های مختلف دست به ارسال پیامک بزنید و پیامکهایی آماده برای افراد ارسال کنید. میزان اثر بخشی این روش به محتوای پیام شما بستگی دارد.
برخلاف شیوههایی که قبلتر به آنها اشاره شد، تماس با مراجعین تأثیر شگفتانگیزی در جذب بیمار خواهد داشت. این روش به عنوان روشی غیر مستقیم برای جلب اعتماد به کار گرفته میشود. تنها کافی است پس از چند روز از حضور مراجعین در مطب خود، با آنها تماس بگیرید و از شرایط سلامت آنها مطلع شوید. همچنین میتوانید با ارسال پیام یا تماس تلفنی وقت ویزیت بعدی آنها را یادآور شوید.
توجه به رضایت مراجعین بعد از ویزیت احساس خوشایندی برای مخاطبانتان ایجاد میکند که موجب معرفی شما به سایرین توسط آنها خواهد شد.
اگر قصد دارید از روشهای نوین برای معرفی خود و جذب مخاطب استفاده کنید، روش آنلاین بهترین گزینه پیش روی شماست.
طراحی بنرهایی در خصوص فعالیت شما و درج آن بر روی سایتهای پر بازدید ضمن صرف هزینههای زیاد، بازدهی کمی به شما ارائه میدهند. چرا که گسترش این گونه تبلیغات سبب شده تا چشم مخاطب به طور غیر ارادی به این بنرها توجهی نکند و آنها را نادیده بگیرد.
یکی از روشهایی که گوگل برای معرفی و بازدید کسب و کارها ارائه میکند، درج آگهی در گوگل ادورتایز (Google Advertise) است. با وجود تأثیرگذاری این روش، هزینههای زیاد آن باعث شده بسیاری از پزشکان از انتخاب گوگل ادز صرف نظر کنند
حرفهایترین نوع تبلیغات برندسازی است. شما با این کار میتوانید نام درخشان خود را در ذهن اکثریت جای دهید تا در صورت لزوم جزء اولین گزینههای پیش روی افراد قرار گیرید. البته برندسازی یا برندینگ در اثر تداوم فعالیت در شبکههای اجتماعی صورت خواهد گرفت. این فعالیت نیازمند تخصص است. با این حال جای نگرانی نیست چرا که آژانسهای مارکتینگ و برندینگ مختلف به کمک شما خواهند آمد.
امروزه در هر قشری از جامعه شاهد استفاده گسترده افراد از شبکههای اجتماعی هستیم. حضور این افراد فرصت عالی برای به نمایش گذاشتن مهارت شما را مهیا کرده و در این میان تنها کافیست، تا صفحهی اینستاگرام مربوط به کلینیک یا مطب خود را راهاندازی و در آن تولید محتوا کنید.
به اشتراک گذاشتن نمونه کارها و رضایت مراجعهکنندگان کمک شایانی به جلب اعتماد سایرین خواهد کرد.
همانطور که از نام اینفلوئنسر (Influencer= فردی تأثیرگذار) پیداست، میتوانید از طریق این افراد در ذهن مخاطب نفوذ کنید. بازخورد این نوع از تبلیغات اینستاگرامی زمانی به بالاترین حد خود میرسد که بلاگر و اینفلوئنسر مورد نظر، خودش از خدمات شما استفاده کرده باشد و معرفی شما تحت عنوان تجربه شخصی صورت گیرد.
به عنوان یک پزشک قطعاً برای جذب مراجعهکننده سعی در کسب درجات علمی و
شرکت در سمینارهای مختلف کردهاید. از طرفی با صرف هزینههای زیاد به تهیه
به روزترین امکانات و فراهم کردن محیطی شیک و مدرن پرداختهاید.
این
اقدامات برای شناخته شدن لازم اما ناکافی است. شما نیاز دارید به عنوان یک
متخصص به صورتی که درشان یک پزشک باشد به سایرین معرفی شوید.
شرکتهای
تبلیغات پزشکی و دیجیتال مارکتینگ به کمک شما آمدهاند تا با معرفی شما و
جذب بیمار ، موجب پیشی گرفتن شما از رقبایتان شوند.
این آژانسها با
داشتن دانش، تجربه و مهارت لازم در این زمینه میتوانند استراتژیهایی برای
پیشرفت شما ارائه دهند و با عملی کردن این استراتژیها نام شما را درخشان
کنند.
کلینیک دولپر (Clinic Developer) به عنوان یکی از این شرکتهای فعال و موفق در زمینه تبلیغات و برندینگ پزشکی و دندان پزشکی به کمک شما عزیزان آمده. برای اطلاعات بیشتر کافیست به سایت آن مراجعه فرمایید.
منبع : https://clinicdeveloper.com/medical-advertising