مدير مطالعات و برنامهريزي معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري اهواز گفت: احداث زيرگذر در اهواز به دليل رانش خاك و نبود بستر سنگي و مقاوم، هرچند مشكل ولي امكانپذير است.
حجتالله سليماني اظهار كرد: مطالعات احداث زيرگذر فلكه دوم كيانپارس تكميل و طرح آن مصوب شده است ولي به دليل وجود دكلهاي فشار قوي برق در آن منطقه، فعلا احداث آن متوقف شده است.
وي افزود: براي آغاز عمليات اجرايي زيرگذر فلكه دوم كيانپارس بايد پايهها به وسط مسير منتقل يا از زير زمين گذرانده شوند.
سليماني با اشاره به مشكلات احداث زيرگذر در اهواز، گفت: براي چهار متر حفاري بايد در عرض، هشت متر شيبدار حفاري شود كه رانش خاك به وجود نيايد كه در چنين شرايطي نميتوان ديواره عمودي بريد. بارندگي و دفع آبهاي سطحي هم مشكل ديگري است كه با توجه به آن بايد براي احداث زيرگذر طرح مطالعاتي جامع و آببندي قوي وجود داشته باشد كه زيرگذر با مشكل مواجه نشود.
مدير مطالعات و برنامهريزي معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري اهواز خاطرنشان كرد: با وجود هزينههاي اضافي، ايجاد زيرگذر در اهواز امكانپذير است و در واقع احداث زيرگذر از روگذر آسانتر است و در شهرهايي كه خاك سفت و بستر سنگي دارند اين كار به راحتي انجام ميشود كه در اهواز اينگونه نيست.