تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۹
کد خبر: ۲۳۷۲۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
موافقت مشروط با بهسازی کشتارگاه اهواز
معاون خدمات شهری شهرداری اهواز از موافقت مشروط سازمان حفاظت محیط زیست با بهسازی کشتارگاه این کلانشهر خبر داد.

علیرضا عالی‌پور  گفت: طی نامه‌ای که به شهرداری اهواز ارسال شده سازمان حفاظت محیط زیست در صورت فراهم شدن 11 شرط، بهسازی کشتارگاه نیمه صنعتی اهواز را بلامانع اعلام کرده است.

وی ایجاد تعهد پایش زیست‌محیطی سیستم تصفیه‌خانه فاضلاب کشتارگاه، کنترل آلاینده‌ها و پسماندها، ایجاد 25 درصد سطح فضای سبز، ارائه برنامه در زمینه مدیریت پسماندها و نصب تصفیه‌خانه فاضلاب را از مهم‌ترین این شروط برشمرد.

عالی‌پور همچنین نقش کشتارگاه اهواز در تامین گوشت استان را یادآور شد و اظهار کرد: این کشتارگاه نیمی از گوشت مصرفی استان را تامین می‌کند و روزانه حدود 800 راس دام سبک و حدود 100 راس دام سنگین در آن ذبح می‌شود.

عضو کارگروه کشتارگاه‌های استان فرآیند صنعتی شدن کشتارگاه را اجرای یکسری اقدامات پیش از کشتار، حین کشتار و بعد از کشتار دام عنوان کرد و افزود: بنا به ضرورت و به منظور تامین بهداشت گوشت مصرفی شهروندان بخشی از این اقدامات در گذشته انجام شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر هفت ناظر دامپزشکی معاینه و نظارت بر کشتار دام را در این کشتارگاه به عهده دارند همچنین عملیات برچسب گذاری روی لاشه‌های دام انجام می‌گیرد.

عالی پور با اشاره به شیوع بیماری تب کریمه کنگو تاکید کرد: برای پیشگیری از این بیماری اقداماتی پیش از کشتار دام در دستور کار قرار دارد، نقشه جدید اصطبل انتظار به تصویب دامپزشکی رسیده و عملیات اجرایی اصطبل انتظار و سردخانه آغاز رسیده است.

وی اظهار امیدواری کرد: بهسازی کشتارگاه نیمه صنعتی شهرداری اهواز تا تیر ماه 92 به اتمام برسد.

براساس این گزارش، به دلیل مخالفت اداره کل حفاظت محیط زیست و دامپزشکی خوزستان کارگروه ساماندهی کشتارگاه‌ها صنعتی شدن کشتارگاه اهواز را منتفی اعلام کرده بود.

بر اساس ضوابط محیط زیست، کشتارگاه اهواز که مجوز بهره‌برداری موقت دارد، در حریم شهری است، علاوه بر این فاقد دیگر ضوابط زیست محیطی است. مثلاً با دو روستا فاصله 500 متری دارد در حالی که بر اساس شاخص‌های کشتارگاه صنعتی، حداقل فاصله باید هزار و 500 متر باشد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار