تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۷
کد خبر: ۲۳۴۱۶۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کشت چغندر قند و کلزا در حوزه آبی دز ممنوع است
امیری زاده گفت: به علت کمبود آب کشت محصولات چغندر قند و کلزا در حوزه آبی دز انجام نمی‌شود.
  خدا رحم امیری زاده رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: از مهمترین مناطق کشاورزی استان حوزه آبی دز است که بیش از ۲۰۰ هزار هکتار از محصولات خوزستان در آنجا کشت می‌شود و ۹۰ هزارهکتار گندم، ۵۰ تا ۶۰ درصد محصول کلزا و ۹۰ درصد چغندر قند استان در حوزه آبی دز کشت می‌شود.

او با بیان اینکه به علت کمبود منابع آبی در امسال کشت چغندر قند و کلزا در این حوزه آبی انجام نمی‌شود، افزود: میزان آب تخصیصی به کشت‌های پاییزه ۱۳ تا ۱۴ میلیون متر مکعب و این محدودیت‌ها بین ۸۰ تا ۲۰ درصد است  و به جز ممنوعیت کشت کلزا و چغندر قند در حوزه دز، در سایر حوزه‌های آبی کشت براساس الگوی تعیین شده انجام می‌شود.

امیری زاده بیان داشت: خوزستان امسال دچار خسکسالی شدید که در ۵۰ سال اخیر بی سابقه می‌باشد، روبرو گردیده است و به علت این خشکسالی شاهد کاهش ۳۸ درصدی در میزان بارش‌ها و بیش از ۴۰ درصدی در مناطق بالادست سد‌های استان روبرو می‌باشیم که موجب کاهش آورد آب به سد‌های خوزستان شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان ادامه داد: در تعیین الگوی کشت پاییزه هیچ کشتی جایگزین نشده است و این الگو براساس کشت‌های سنتی و رایج هر منطقه تعریف گردیده است.

مرجع / باشگاه خبرنگاران
:
:
:
آخرین اخبار