تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۹
کد خبر: ۲۳۲۵۵۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اعطای درجه سرتیپی به اولین شهید فرهنگی کشور در دشت آزادگان
مراسم اعطای درجه سرتیپی به شهید شریفی، اولین شهید فرهنگی کشور در دشت آزادگان با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.
 مراسم اعطای درجه سرتیپی به شهید حبیب شریفی، اولین شهید فرهنگی کشور با حضور سردار عبدالرضا مرادحاجتی، مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان، فرمانده سپاه شهرستان و جمعی از مدیران شهرستان به مناسبت بزرگداشت سالروز شهادت این شهید والامقام و اولین فرمانده سپاه دشت آزادگان برگزار شد.

سردار عبدالرضا مرادحاجتی در این مراسم شهید شریفی را شهید دل‌ها و حاکم بر قلب‌ها معرفی کرد و گفت: این شهید در کنار معلمی، فرماندهی جنگ را در دوران دفاع مقدس در این منطقه بر عهده گرفت و خدمات و رشادت‌هایی که انجام داد برای همیشه در تاریخ دشت آزادگان ثبت و در دلهای همه این مردم ولایتمدار جای دارد.

حمید سیلاوی، فرماندار دشت آزادگان نیز در این آئین بیان داشت: مردم این شهرستان در جنگ تحمیلی در میدان جنگ حضور داشتند و با وجود خسارت‌های جانی و مالی که بر مردم این منطقه وارد شده، اما هیچگاه در حفظ ارزش‌های انقلاب و امام راحل کوتاهی نکردند و همچنان پایبند انقلاب اسلامی هستند.

وی افزود: نسل امروز جنگ را به چشم ندیده است و با آن دوران و حوادثی که رخ داد ملموس نیست، بنابراین یکی از رسالت‌های مهم آموزش و پرورش این است که خاطرات و ارزش‌های جنگ را به دانش آموزان منتقل کند.

سردار مرادحاجتی و دیگر مسئولان شهرستان بعد از حضور در یادمان و منزل این شهید والا مقام حبیب شریفی، به خانواده او ادای احترام کردند، ضمن اینکه در جهت تکمیل یادماناین شهید، مقرر شد با همکاری اداره‌های استان خوزستان و اداره کل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس با تهیه نما و نقشه‌های اجرایی، طرح آن تکمیل شود.

مرجع / باشگاه خبرنگاران
:
:
:
آخرین اخبار