تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۵
کد خبر: ۲۲۱۹۱۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
درختان پارک جنگلی گمبوعه قطع یا هرس شده‌اند؟
روز گذشته پیمانکار هرس درختان پارک جنگلی گمبوعه به جای هرس اقدام به قطع تعدادی از درختان پارک کرده است اما رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان حمیدیه می‌گوید: با هدف تبدیل منطقه به محلی برای گردشگری درختان فقط هرس شده‌اند.
 روز گذشته یکی از فعالان محیط زیست با ارسال فیلم و تصاویری به خبرگزاری فارس از قطع درختان در پارک جنگی گمبوعه توسط چند نفر خبر دادند.

پس از بررسی موضوع  مشخص شد فردی پیمانکار به بهانه هرس کردن درختان پارک جنگلی گمبوعه اقدام به قطع درختان و انتقال آن‌ها به مکان دیگر کرده است.

 اما فرزاد امین رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان حمیدیه در این رابطه  اظها کرد: یک فردی  مزایده‌ای که با هماهنگی میراث فرهنگی برگزار شد، شرکت کرده و برنده شده است. این فرد با هماهنگی فرمانداری و اداره کل منابع طبیعی اقدام به هرس کردن درختان در این منطقه کرده است.

وی افزود: مقرر است اداره منابع طبیعی زیر نظر اداره میراث فرهنگی و گردشگری روستای گمبوعه  را به محلی برای گردشگری تبدیل کند.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان حمیدیه با بیان اینکه برای زیباسازی منطقه برخی درختان باید هرس می‌شدند، گفت: برخی از درختان که از قبل روی زمین افتاده‌اند یا شاخه‌های‌آن خشک شده‌ و باید هرس می‌شدند.

امین با بیان اینکه قطع درختان صورت نگرفته بلکه هرس درختان انجام شده است، عنوان کرد:  ممکن است هرس صورت گرفته از نظر شما و دیگران سوال باشد اما منطقه نیاز به پاک سازی دارد و در آینده پس از تغییر بهتر می‌توان در مورد آن قضاوت کرد.

وی با اشاره به وسعت 30 هکتاری منطقه گمبوعه، بیان کرد: قرار است در پارک جنگی گمبوعه سازه‌های مانند آلاچیق، و امکانات تفریحی همچون حوضچه قایقرانی و... فراهم کنند تا به تدریج این منطقه به محلی برای گردشگری تبدیل شود.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار