تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۴
کد خبر: ۲۰۶۲۹۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
برای ثبت‌نام در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی؛
متقاضیان راه‌اندازی کسب و کارهای خانگی دو هفته مهلت دارند
  مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان با اشاره به اینکه زمان ثبت‌نام در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی رو به اتمام است، از متقاضیان راه‌اندازی کسب و کارهای خانگی در استان خواست تا پیش از ششم مهرماه در سامانه ثبت‌نام کنند.

ارسلان غمگین از اجرای "طرح ملی توسعه مشاغل خانگی" و آغاز ثبت‌نام از متقاضیان راه‌اندازی کسب و کارهای خانگی در استان توسط جهاد دانشگاهی و با نظارت اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، خبر داد.

 وی درباره نحوه ثبت‌نام متقاضیان اظهار کرد: کلیه متقاضیان لازم است با مراجعه به سامانه inhb.ir، نسبت به تکمیل فرم‌ها و اطلاعات مربوط اقدام کنند. پس از ثبت‌نام متقاضیان، واحدهای مجری جهاد دانشگاهی در استان نسبت به پایش و راستی‌آزمایی اطلاعات متقاضیان بر اساس دستورالعمل‌های مربوط اقدام خواهند کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان درباره زمان آغاز ثبت‌نام و نحوه ثبت‌نام متقاضیان گفت: فرآیند ثبت‌نام از روز پنج‌شنبه ششم شهریور آغاز شده بود و به مدت یک‌ ماه ادامه خواهد داشت.

غمگین شرایط متقاضیان ثبت‌نام در طرح مذکور را داشتن حداقل ۱۸ سال، بومی استان محل ثبت‌نام، عدم اشتغال تمام وقت و نداشتن بیمه کارفرمایی بیان کرد و به جایگاه جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد توسعه‌ای و مداخله‌ای در اجرای طرح پایلوت مشاغل خانگی و نیز وظیفه این نهاد در مطالعات فاز اول طرح شامل نیازسنجی و ظرفیت‌سنجی مشاغل خانگی مبتنی بر الگوی توسعه مشاغل خانگی، اشاره کرد.

وی افزود: این نهاد با همکاری ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان‌ و سایر دستگاه‌های اجرایی، فاز مطالعاتی طرح را به اتمام رسانده و آمادگی خود را برای شروع فاز دوم و سوم طرح ملی توسعه مشاغل خانگی که شامل ثبت‌نام از متقاضیان، غربال‌گری، ارایه آموزش‌ها و مشاوره‌های عمومی و تخصصی و اتصال به بازار است، به وزارت اعلام کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان بیان کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پس از بررسی گزارش فاز اول، مجوز شروع فازهای دوم و سوم طرح بر اساس دستورالعمل‌ها و آیین‌نامه‌های مربوط را همزمان با هفته دولت صادر کرد.

وی گفت: این طرح در سه مرحله شناسایی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های اشتغال در حوزه مشاغل خانگی در استان، توانمندسازی متقاضیان و اتصال به بازار، طراحی شده است. سهمیه خوزستان در این طرح ملی ایجاد ۲۵۰۰ شغل است که امیدواریم با اجرا و نظارت صحیح و همکاری بخش‌های مختلف، شاهد توسعه اشتغالزایی در سال مزین به نام "جهش تولید"، باشیم.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار