تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۴
کد خبر: ۲۰۳۰۱۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آتش‌سوزی سایت زباله صفیره اهواز مهار شد
 رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز گفت: با اعزام آتش‌نشانان به سایت دفن زباله در روستای صفیره اهواز آتش سوزی مهار شد.

ابراهیم قنبری بیان کرد: در چند هفته اخیر آتش نشانان اهواز برای پنجمین بار به سایت دفن زباله صفیره برای مهار آتش سوزی زباله ها اعزام شدند.

وی گفت: از سه شنبه شب  تا صبح امروز نیز دوبار زباله های این سایت دچار آتش سوزی شدند که آتش نشانان ۲ مرحله برای مهار آتش سوزی عازم منطقه شدند.

قنبری ادامه داد: این آتش سوزی در سطح وسیعی بود که برای مهار آن سه دستگاه خودروی اطفای حریق و یک دستگاه تانکر آبرسان  وارد عمل شدند.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز ادامه داد: صبح امروز نیز با شعله ور شدن دوباره آتش در این سایت، آتش نشانان به محل اعزام شدند.

وی افزود: هر ساله نیروهای آتش نشانی اهواز در فصل گرما به دلیل آتش سوزی گسترده به این سایت زباله که شرایط نامناسب بهداشتی دارد اعزام می شوند که شرایط غیر بهداشتی این سایت زباله سلامت آنها را تهدید می کند.

روزانه یک هزار تن زباله شهر اهواز به سایت پسماند اهواز منتقل می شود. در مدفن زباله های اهواز، قرار بود دفن بهداشتی پسماند به روش نیمه هوازی (فوکوئوکا) اجرا شود و پسماندها باید به روش خاصی در محلی موسوم به «سلول» دفن شوند و روی آنها چند لایه خاکریزی شود اما به دلیل رعایت نشدن اصول دفن، از حدود پنج سال پیش در فصل گرما با آتش سوزی های وسیع روبه رو می شود که گاهی تا بیش از ۱۵ روز به طول می انجامد.

سایت جدید دفن پسماند اهواز در نزدیکی روستای «صفیره» در بخش غیزانیه این شهرستان، از سال ۹۱ و با تعطیل شدن مدفن قدیمی پسماند در منطقه «برومی» راه اندازی شده است.

دود شدید ناشی از آتش سوزی در مدفن پسماند در پنجم تیر ۹۵ که برخی مناطق شرقی اهواز را هم فراگرفته بود موجب کاهش دید و اختلال در پروازهای فرودگاه اهواز شد و چند پرواز را به تاخیر انداخت. سال گذشته نیز این سایت چندین بار آتش گرفت.

بخش غیزانیه یکی از سه بخش تابعه شهرستان اهواز در شرق این شهرستان در مسیر ماهشهر، رامشیر و رامهرمز واقع شده است.

روستای صفیره حدود ۴۰۰ نفر جمعیت دارد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار