تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۶
کد خبر: ۲۰۲۸۴۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
صدور بیمه نامه برای بیش ۱۲ هزار واحد دامی فعال در خوزستان
نیرومند تعداد بیمه نامه‌های صادر شده برای واحد‌های دامی فعال در استان در سال زراعی ۹۹-۹۸ را ۱۲ هزار و ۲۹۱ مورد اعلام کرد.
 عبدالامیر نیرومند معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: در سال زراعی ۹۹-۹۸، تعداد ۱۲ هزار ۲۹۱ بیمه نامه پایه و الحاقی برای واحد‌های دامی شامل؛ دام سبک و سنگین، طیور و زنبورعسل در استان  صادر شده است.

او با بیان اینکه بیمه محصولات دام، طیور و زنبور عسل براساس پیشنهاد تولیدکننده به ۲ صورت پایه و الحاقی انجام می‌گردد، اظهار داشت: از ۹ هزار و ۶۳۹ بیمه نامه پایه تعداد ۲ هزار و ۶۴۵ واحد دام سبک عشایری، ۵ هزار و ۸۲ واحد دام سبک و سنگین روستایی، ۳۴۹ واحد زنبور عسل و یک هزار و ۵۶۳ واحد طیور بود.

نیرومند با اشاره به اینکه در بخش بیمه الحاقی نیز از تعداد ۲ هزار ۶۵۲ بیمه صادر شده، ۶۴۱ واحد دام سبک عشایری، یک هزار و ۷۵۲ واحد دام سبک و سنگین روستایی، ۲۵۲ واحد زنبور عسل و ۷ واحد طیور بوده است، بیان کرد: ارائه خدمات دامی، نهاده‌ها، تسهیلات و خصوصاً معرفی به بانک‌های عامل، تمدید و صدور پروانه، گواهینامه بهداشتی دامداری و هرگونه مجوز بهداشتی دیگر و حمل و نقل دام، منوط به ارائه بیمه نامه اجباری (پایه) و هویت گذاری دام است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان ادامه داد: دامداران مختار هستند جدا از بیمه اجباری شامل؛ بیماری‌های مشترک انسان و دام، دام‌های خود را در برابر سایر مخاطرات و بیماری‌های دامی نیز نزد صندوق بیمه محصولات کشاورزی و یا سایر شرکت‌ها بیمه کنند.

مرجع / باشگاه خبرنگاران
:
:
:
آخرین اخبار