تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۵
کد خبر: ۱۷۷۳۶۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سید راضی نوری:
رادار نظارتی برای کنترل رفتار کارگران خارجی قاچاق وجود ندارد
عضو فراکسیون  تولید و اشتغال مجلس با بیان اینکه حضور کارگران خارجی بدون مجوز  دولت قانونی نیست و برای کارفرمایان پیگرد قانونی دارد،گفت:کارفرمایان باید کارگران خارجی که توسط وزارت تعاون  و کار و اجتماعی  مجوز  فعالیت کاری را دارند را بیمه کنند.

سید راضی نوری درباره وضعیت حضور کارگران خارجی در صنعت ساختمان سازی کشور،گفت: ورود کارگران خارجی به کشور بدون اخذ مجوز از مراکز قانونی، غیرمجاز است و کارفرمایان باید پاسخگوی این نوع  اقدامات غیرقانونی باشند و درگام بعدی نیز باید به این نکته توجه کرد که  اولویت در اختیار گرفتن فرصتهای شغلی با کارگران ایرانی  است و نباید با ورود کارگر خارجی به کشور فضای اشتغال برای کارگران ایرانی تنگ ترشود.

 بیمه کارگران مشاغل ساختمانی در اولویت قرار بگیرد

 نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:  تمام کارگران  که در حوزه  صنعت ساختمان مشغول بکار هستند، فارغ از  اینکه خارجی یا ایرانی هستند، باید بیمه شوند زیرا حادثه  هیچ گاه بویژه در مشاغل پر ریسک  ساختمانی  و  عمرانی  خبر نمی‌کند.

 اعمال و رفتار کارگران  قاچاق قابل رصد نیست

 نوری افزود: کارگران خارجی که بدون شناسنامه  وقاچاق  وارد کشور  شدند،باید شناسایی شوند و با کارفرمایان نیز برخورد قانونی شودزیر ا اعمال  و رفتار کارگران خارجی درکشور به هیچ وجه ممکن قابل رصدوشناسایی نیست.

 وی ادامه داد: در زمینه  نظارت کاربردی بر وضعیت حضور کارگران خارجی انتظار داریم که وزارت تعاون،کار ورفاه اجتماعی چتر حمایتی اش را بر اوضاع حضور کارگران خارجی در صنعت ساختمان  را باز کند تا  اعمال کارگران خارجی که در کشورفعالیت می کنند، قابل رصد وشناسایی باشند.

 حضور کارگران خارجی بدون مجوز دولت قانونی نیست

عضو فراکسیون  تولید و اشتغال مجلس بابیان اینکه حضور کارگران خارجی در حوزه اشتغال  بدون مجوز دولت قانونی نیست وبرای کارفرمایان پیگرد قانونی دارد یادآورشد: کارفرمایان  باید کارگرانی خارجی که توسط وزارت تعاون وکار و اجتماعی مجوز فعالیت کاری را دارند را بیمه کنند.
:
:
:
آخرین اخبار