تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۴
کد خبر: ۱۷۲۰۸۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
چرا‌‌ متروی اهواز تکمیل نمی‌شود؛ استاندار پاسخگو باشد
استاندار خوزستان به عنوان رئیس شورای سازمان قطار شهری اهواز پاسخگوی چرایی عدم تکمیل متروی اهواز باشد.

سال 85 آغازگر پروژه‌ای بود که می‌توانست بخش زیادی از بحران ترافیکی شهر اهواز را بر دوش بکشد.

کارشناسان و مسئولان معتقد بودند "مترو" برای کلانشهر اهواز یک ضرورت است بنابراین پروژه راه اندازی قطار شهری اهواز در این سال کلید خورد.

پروژه‌ای که نیمی بر عهده دولت و نیم دیگرش بر روی دوش شهرداری بود. پروژه بر اساس فاینانس با یکسری شرایط عجیب با شرکت ایرانی کیسون بسته شد تا جایی که به گفته عباس هلاکویی مدیرعامل سابق سازمان قطار شهری اهواز "گویا مسئولان در کانادا نشسته بودند و قرارداد امضا می‌کردند".

شرط عجیب این قرارداد حکم قرار دادن دادگاه کشور فرانسه بود و همین شرط هم سبب شده که پس از 12 سال در حالی که شرکت پیمانکار پروژه قطار شهری اهواز به تعهدش پایبند نبوده و فاینانس را انجام نداده؛ خلع ید نشود چرا که گویا مسئولان اهوازی فرانسه را کشوری بر روی مریخ تصور میکنند و گرفتن حق خود را غیر ممکن می‌دانند.

پیمانکار دلیل عدم اجرای فاینانس را تحریم‌ها عنوان می‌کند و می‌گوید که LCهایتان را آزاد کنید تا من فاینانس را اجرا کنم.

در این میان شهرداری از نداشتن اعتبار کافی برای هزینه کرد در این پروژه مهم سخن می‌گوید و دولت نیز همچون کودکی لجباز درباره عدم پایبندی به تعهدات خود نیز می‌گوید "شهرداری به تعهداتش عمل کند".

راه اندازی مترو در این چند سال برای اهوازی‌ها رویایی دور از انتظار شده؛ همه این دلایل موجب شده که رسانه‌های استان اعم از مکتوب، بر خط و نیز صدا و سیما متروی اهواز را جزو دغدغه‌ها و اولویتشان قرار دهند.

صدا و سیمای استان خوزستان قرار است در هفته جاری میزگردی با حضور فرامند هاشمی‌زاده معاون عمرانی استاندار خوزستان، منصور کتانباف نصب شهردار اهواز و شهرام شاهین‌زاده مدیر عامل سازمان قطار شهری اهواز با هدف بررسی پروژه متروی اهواز برگزار کند.

آنچه که در این میان حائز اهمیت است غیبت شریعتی استاندار خوزستان در این میزگرد است. گرچه معاون وی حضور دارد اما شایسته‌تر این بود که شریعتی به عنوان رئیس شورای سازمان قطار شهری اهواز پاسخگوی چرایی عدم تکمیل مترو باشد.

امید است تصمیم گیری‌ها به سمت و سویی سوق داده شود که عالی‌ترین نماینده دولت در باره پروژه ملی قطار شهری اهواز پاسخگوی دغدغه‌ها و مطالبات مردم شود.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار