تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۹
کد خبر: ۱۷۰۶۵۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رییس انجمن حمایت از مصرف کنندگان خوزستان:
چندنرخی بودن کالاها اعتمادمردم را سلب می کند
رییس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان در خوزستان گفت: چند نرخی بودن قیمت کالاها در بازار اعتماد مردم را از بین می برد.

علی محمد رحمانی روز دوشنبه چند نرخی بودن کالا رامهم ترین مشکل بازار دانست و بیان کرد: انجمن ها می توانند در قیمت گذاری کالا در بازار ورود کنند و از نظر سازمان های حمایتی برای یکسان سازی نرخ کالا در بازار می توانند کمک کنند.

سرپرست معاونت نظارت و بازرسی سازمان صنعت ، معدن و تجارت خوزستان افزود: لازم است برای کنترل قیمت ها در بازار بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت و اداره کل تعزیرات حکومتی استان در کانکسی در بازار مستقر شوند و در صورت مشاهده تخلف در محل این مشکل را حل کنند.

وی ادامه داد:بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان و اتاق اصناف اهواز لازم است که در مبادی خروجی و ورودی میادین تره بار مستقر شوند.

رحمانی بیان کرد: بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت می توانند در میادین تره بار فاکتور قیمت اجناس را بررسی و قیمت واقعی فروش را از سود مشخص کنند؛ البته این کار بسیار سخت و زمان بر است اما در کنترل قیمت ها موثر است.

سرپرست معاونت نظارت و بازرسی سازمان صنعت ، معدن و تجارت خوزستان گفت: در خوزستان 130 هزار واحد صنفی وجوددارد و تعداد بازرسان این سازمان برای بررسی تمامی این واحدها کافی نیست و لازم است در شرایط فعلی بازار بازرسان بیشتری برای نظارت بر بازار به کارگرفته شود.

وی افزود:با افزایش قیمت ها جو روانی در بازار بالا گرفته و سودجویان از این شرایط سوء استفاده می کنند.

رحمانی ادامه داد: لازم است که قیمت کالاها در بازار چند استان دیگر رصد،و با بازار استان مقایسه کنیم تا وضعیت بازار در خوزستان نسبت به کل کشور سنجیده شود. 

رییس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان در خوزستان درادامه با اشاره به افزایش پخت نان بی کیفیت در بسیاری از نانوایی های این استان افزود: نرخ نان باعث شده که بر کیفیت پخت نان در نانوایی های خوزستان تاثیر بگذارد؛ اندازه نان ها کوچکتر و کیفیت نان در بیشتر نانوایی های خوزستان کاهش یافته است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار