تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۳
کد خبر: ۱۶۹۱۲۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
28 مخزن منتخب شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب به شرکت‌های داخلی واگذار می‌شوند
مدیر طرح واگذاری 28 مخزن منتخب شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب گفت: در بحث توسعه میادین 28 مخزن منتخب مدنظر شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب است که در قالب 27 بسته کاری با ارزش 4 هزار و 600 میلیون دلار به شرکت‌های داخلی واگذار خواهند شد تا در این زمینه شرکت‌های داخلی رشد کنند و از توان داخلی در کشور استفاده شود.

صادق فتح اللهی در حاشیه آیین انعقاد قرارداد محرمانگی واگذاری اولین بسته EPCF/D ویژه واحدهای بهره‌برداری اهواز دو، سه و پنج که امروز اول مردادماه در اهواز برگزار شد، در جمع خبرنگاران درباره قرارداد امروز اظهار کرد: از پیش مشخص شده بود تا بسته اهواز با ترک تشریفات به شرکت پتروگوهر فراساحل كيش واگذار شود. این شرکت در گذشته در مناقصات شرکت ملی مناطق نفتخیز شرکت کرده و در بحث حفاری تایید صلاحیت شده بود.

مدیر طرح واگذاری 28 مخزن منتخب شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب گفت: این شرکت بهترین پروپوزال فنی را در خصوص مسایل حفاری به شرکت ما ارائه کرده بود و در این زمینه خوشبختانه بحثی در خصوص تایید صلاحیت این شرکت وجود ندارد. امیدواریم بتوانیم از ماه آینده شاهد آغاز به کار این قرارداد باشیم تا در میادین مدنظر کار آغاز شود.

فتح‌اللهی ادامه داد: این روش قرارداد که امروز شاهد آن هستیم به شکلی است که در قالب یک بسته به پیمانکار ارائه می‌شود و در این زمینه پیمانکار کل بسته کامل یک طرح را در اختیار می‌گیرد تا تولید مدنظر از آن طرح واقعی باشد و پیمانکار نیز مسئولیت طرح را به عهده داشته باشد.

وی گفت: در بحث توسعه میادین 28 مخزن منتخب مدنظر شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب است که در قالب 27 بسته کاری با ارزش 4 هزار و 600 میلیون دلار به شرکت‌های داخلی واگذار خواهند شد تا در این زمینه شرکت‌های داخلی رشد کنند و از توان داخلی در کشور استفاده شود. 

مدیر طرح واگذاری 28 مخزن منتخب شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب عنوان کرد: در این زمینه علاوه بر واگذاری اولین قراردادی که در این زمینه امروز انجام گرفت، 6 مناقصه در حال اجرا نیز برای مخازن رامشیر، لالی، کبود، گچساران و... داریم.

فتح‌اللهی اظهار کرد: قراردادی که امروز منعقد شد، نخستين قرارداد از طرح توسعه 28 مخزن است و محدوده جغرافيايی آن در واحدهاي بهره‌برداري  اهواز 5 ،3،2 است كه به منظور اجراي اين طرح كه از شهريور ماه امسال آغاز مي‌شود و دو سال به طول مي‌انجامد، 300 ميليون دلار هزينه مي‌شود.

وی خاطرنشان کرد: هم اكنون 320 هزار بشكه نفت به طور روزانه از واحدهاي بهره‌برداري اهواز 5،3 ،2 توليد مي‌شود كه با تكميل اين پروژه، ميزان توليد نفت در واحدهاي مذكور 42 هزار بشكه افزايش مي‌يابد و همچنين از افت توليد 35 هزار بشكه نفت جلوگيري مي‌شود.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار