تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۳
کد خبر: ۱۶۸۹۳۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تکنولوژی گوشی‌های موبایل با عنوان تکنولوژی مدیریت انسان هستند
رئیس مرکز آموزش فضای مجازی با اشاره به این‌که تکنولوژی گوشی‌های موبایل با عنوان تکنولوژی مدیریت انسان هستند که برگرفته از مدل قورباغه پخته است، گفت: در این مدل، برای قورباغه نیازسنجی صورت می‌گیرد.

روح‌الله مومن‌نسب شامگاه جمعه در نشست هم‌اندیشی و بصیرت‌افزایی با موضوع بایدها و نبایدهای فضای مجازی در اهواز اظهار داشت: فضای مجازی شامل شبکه‌های اجتماعی، تلفن همراه و بازی‌های رایانه‌ای است.

وی با اشاره به این‌که فضای مجازی همواره در حال تغییر و تحول است و در حال حاضر تنها استفاده‌ای که از اینترنت نمی‌شود، مطالعه علمی است، بیان کرد: 99 و دو دهم درصد مرکز ایران از اینترنت برای دیدن فیلم، تفریح و خبر استفاده و مابقی برای کارهای علمی و اقتصادی استفاده می‌کنند.

رئیس مرکز آموزش فضای مجازی خاطرنشان کرد: گوشی‌های هوشمند به میزانی به انسان نزدیک شده‌اند که بشر هر شب با آنها به رختخواب می‌رود؛ آخرین کاری که انسان می‌کند چک کردن موبایل است و اول صبح به سراغ گوشی می‌رود.

مومن‌نسب با اشاره به این‌که امروزه اطلاعات گوشی موبایل از انسان بیشتر از خود او است و تنها با مقداری تخصص جزء به جزء زندگی را می‌توان فهمید، اظهار داشت: کاربران و نحوه استفاده از فضای مجازی عوض شده و نسل جابه‌جا شده است.

وی با اشاره به این‌که تکنولوژی گوشی‌های موبایل با عنوان تکنولوژی مدیریت انسان هستند که برگرفته از مدل قورباغه پخته است، ادامه داد: در این مدل برای قورباغه نیازسنجی صورت می‌گیرد که برای کاربران فضای مجازی نیز چنین کاری انجام می‌شود بر این اساس طرف مقابل آرام آرام به هدف جذب می‌شود.

کارشناس فناوری اطلاعات و ارتباطات با اشاره به این‌ که واتساپ هر چند وقت یک بار امکانات جدید اضافه می‌کند، عنوان کرد: روز اول ایجاد برنامه تمامی امکانات را در اختیار کاربر قرار نداد و این ناشی از مدل قورباغه پخته است.

مومن‌نسب تاکید کرد: فضای مجازی نیازسنجی، کنترل نیاز، نیاز سازی و دلبستگی ایجاد می‌کند اما اکنون برخی بدون فضای مجازی نمی‌توانند زندگی کنند و باتوجه به بیانات رهبرمعظم انقلاب امروزه فضای مجازی چند برابر از زندگی حقیقی ما بزرگتر شده است و برخی از جوانان زندگی و نفس می‌کشند.

وی با اشاره به این‌که رهبرمعظم انقلاب فرمودند جنگ نرم یعنی ایجاد تردید در دل‌ها و فکرهای مردم است، ادامه داد: با ایجاد تردید، اطرافیان به طرف مقابل شک پیدا می‌کنند و اولین بلایی که جنگ نرم بر سر خانواده‌ها ایجاد می‌کند تردید است؛ قدم بعد از تردید نفرت است.

رئیس مرکز آموزش فضای مجازی با اشاره به این‌که براساس گزارش بهزیستی، ایرانی‌ها روزی 17 دقیقه در خانه صحبت و 9 تا 12 ساعت از موبایل همراه خود استفاده می‌کنند اظهار داشت: استاندارد استفاده از اینترنت ماهانه 16 ساعت است و در برخی از کشورها اگر کاربر بیش از استاندارد استفاده کند، آن را به مرکز ترک اعتیاد معرفی می‌کنند.

مو‌من‌نسب با اشاره به این‌که 66 میلیون نفر از جمعیت کشور از اینترنت استفاده کنند که از این تعداد 44 درصد از اینترنت‌‌های نسل سوم و چهارم استفاده می‌کنند، بیان کرد: 56 درصد اینترنت آسیای غربی یا خاورمیانه در ایران مصرف می‌شود.

وی با بیان این‌که راه پیشرفت فهم چهار کلمه علم، فن یا تکنولوژی، محصول و مصرف و چگونگی استفاده است، اظهار داشت: باید یاد بگیریم از علم به تکنولوژی و از این طریق به محصول خوب برسیم که منجر به پیشرفت می‌شود و باید از محصول بد استفاده نکرد و از محصول خوب هم به اندازه بهره برد.

کارشناس فناوری اطلاعات و ارتباطات عنوان کرد: استفاده بی‌اندازه و بی‌برنامه از تلفن همراه منجر به ایجاد یک هزار و 200 مدل بیماری در انسان می‌شود.

مومن‌نسب‌ با اشاره به راهکارها در حوزه فضای مجازی و آسیب‌های آن، عنوان کرد: در ابتدا برای خانه باید قانون گذاشت چرا که هر کجا که قانون نباشد، چارچوبی وجود ندارد مثلا برای استفاده از اینترنت ساعتی خاصی را مشخص کرد.

وی با اشاره به این‌که بر روی گوشی‌ها رمز گذاشته نشود چرا که شک ایجاد می‌کند اگر رمز می‌گذاریم بین اعضای خانواده مشترک باشد ادامه داد: کارهایی که باعث می‌شود کمتر از گوشی و فضای مجازی آسیب کرده را باید افزایش و کارهای منجر به بالا رفتن استفاده می‌شود را باید کم کرد.

کارشناس فناوری اطلاعات و ارتباطات عنوان کرد: در فضای مجازی روابط خواهر و برادری وجود ندارد و در آیات قرآن کریم چنین مساله ذکر نشده است و از اثرات این روابط تنوع‌طلبی و ایجاد اشکال در انتخاب همسر آینده است.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار