تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۷
کد خبر: ۱۶۴۱۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
در بندر خرمشهر،
شناورسازی، اولین کشتی مغروقه جنگ تحمیلی
معاون دریایی و بندری اداره کل بندر خرمشهر گفت: شناورسازی اولین کشتی غرق شده از زمان جنگ توسط این اداره کل انجام شد.

به گزارش خورنیوز، شاهین ترکپور در گفتگو با مهر اظهار کرد: کشتی ها و شناورهای فراوانی به علت وقوع جنگ هشت ساله در آبهای رودخانه کارون و اروندرود غرق شده اند و در بسیاری موارد مانع تردد کشتی های در این آبراه ها می شوند.

وی از انجام اولین عملیات شناور سازی یک مغروقه بازمانده از جنگ تحمیلی در سال جاری در رودخانه کارون خبر داد و افزود: شناور غرق شده «بارج خن دار» دو انباره به طول 38 متر و عرض 9 متر و ارتفاع 2.5متر در محل اسکله مسافربری خلیج فارس در رودخانه کارون با موفقیت شناورسازی و به اسکله های بندر خرمشهر انتقال یافت.

ترکپور تصریح کرد: در راستای پاکسازی آبراه های کارون و اروند به عنوان یکی از منابع مهم تجارت منطقه و کشور از سال 1390 تاکنون این کشتی غرق شده نهمین مورد شناورسازی است که توسط کارشناسان و متخصصان ایرانی از کارون شناور سازی شده است.

معاون دریایی و بندری اداره کل بندر خرمشهر با تقدیر از تلاش بی شائبه تیم شناورسازی و اداره ایمنی و حفاظت دریایی اضافه کرد: برابر برنامه ریزی صورت گرفته در سال 1391 اقدامات بیشتری در همین خصوص پیش بینی شده که ان امیدواریم با سرمایه و کار ایرانی محقق خواهد شد.
:
:
:
آخرین اخبار