تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۲
کد خبر: ۱۵۹۶۴۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
در آیین تجلیل از عوامل برگزاری جشنواره بین المللی شعر سپید عربی اروند؛
اروند قابلیت تبدیل به پایگاه‌مستحکم ادبیات‌معاصرعرب را دارد
رئیس هفتمین جشنواره بین المللی شعر سپید عربی اروند گفت: برگزاری جشنواره شعر سپید اروند ثابت کرد این منطقه قابلیت و استعداد تبدیل شدن به پایگاه مستحکم برای ادبیات معاصر عرب را دارد
 رئیس هفتمین جشنواره بین المللی شعر سپید عربی اروند گفت: برگزاری جشنواره شعر سپید اروند ثابت کرد این منطقه قابلیت و استعداد تبدیل شدن به پایگاه مستحکم برای ادبیات معاصر عرب را دارد.

همایون قنواتی سه شنبه در مراسم اختتامیه جشنواره بین المللی شعر سپید عربی اروند به دستاوردهای برگزاری این جشنواره اشاره کرد و افزود: برگزاری این جشنواره در منطقه باعث شد شاعران و اهل فرهنگ به جهان عرب معرفی شوند و همین ارتباط باعث تعامل و دستاوردهای بیشتر شد.

قنواتی، انعکاس حضور شاعران و چهره های برجسته فرهنگی کشورهای جهان عرب در منطقه در رسانه های کشورهای مختلف عربی را یکی از دیگر دستاوردهای مهم این جشنواره دانست.

وی در ادامه وجود گروه حرفه ای و همدل برگزار کننده را رمز موفقیت این جشنواره دانست و توضیح داد: برای برگزاری این جشنواره مکاتبات و هماهنگی های بسیاری با انجمن ها و سفارتخانه های مختلف انجام شد و در واقع سه روز برنامه، حاصل برنامه ریزی و تجربه یک تیم حرفه ای بود.

رئیس هفتمین جشنواره بین المللی شعر سپید عربی اروند از مشارکت دستگاه های دولتی و بخش خصوصی به عنوان دیگر مشخصه بارز هفتمین جشنواره بین المللی شعر سپید عربی اروند یاد کرد.

وی همچنین ایجاد حوزه های فرهنگ را گام نخست برای توسعه در بخش های مختلف خواند وگفت: اگر قرار است اتفاق خاصی در زمینه های مختلف اعم از اجتماعی، اقتصادی و سیاسی رخ دهد گام نخست آن ایجاد حوزه فرهنگی است. برای توسعه همه جانبه باید فرهنگ اصیل و تفکر فرهنگی در میان مردم نهادینه شود.

در هفتمین جشنواره شعر سپید عربی اروند با عنوان صلح، ۱۸ شرکت کننده از کشورهای تونس، عمان، مراکش، بحرین، عراق، سوریه ، لبنان و ایران شرکت داشتند.

در این مراسم همچنین از عوامل برگزاری و حامیان هفتمین جشنواره شعر سپید عربی اروند که با عنوان« مهرجان السلام» ( جشنواره صلح) در آبادان برگزار شده بود تجلیل شد.

در آیین اختتامیه این جشنواره که از ۲۰ تا ۲۲ دی با شرکت هفت کشور عربی برگزار شده بود و در طی آن از دو کتاب شعر عربی نیز رونمایی شده بود، شهردار، رئیس و اعضای شورای شهر و برخی دیگر از مسئولان آبادان و خرمشهر شرکت داشتند.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار