تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۱
کد خبر: ۱۵۲۹۲۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رییس اداره ارزیابی عملکرد آموزش و پرورش خوزستان:
بازگشایی مدارس متناسب با شان ماه محرم خواهد بود
دستور ویژه مدیرکل آموزش و پرورش این است که مهرماه امسال متناسب با شان ماه محرم باشد و پیشنهاد این است که امسال را "مهر حسینی" یا "مهر عاشورایی" نامگذاری کنیم
رییس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به تقارن مناسبت‌های بازگشایی مدارس٬‌ هفته دفاه مقدس و ماه محرم، گفت: دستور ویژه مدیرکل آموزش و پرورش این است که مهرماه امسال متناسب با شان ماه محرم باشد و پیشنهاد این است که امسال را "مهر حسینی" یا "مهر عاشورایی" نامگذاری کنیم.
    
یوسف داوودی در جلسه شورای آموزش و پرورش که روز چهارشنبه (22 شهریورماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، با اشاره به اجرای پروژه مهر، اظهار کرد: از 15 تیر تا 15 مهر به نام پروژه مهر نامگذاری شده است و در استان چهار کمیته اصلی در سه سطح استانی،‌ منطقه‌ای و آموزشگاهی در این راستا فعالیت می‌کنند.

وی افزود: بازدیدها از پروژه مهر در سه مرحله سازماندهی شد که دو مرحله تاکنون اجرایی شده‌اند. مرحله اول از 15 تا 23 مرداد بود که تمام استان به طور کامل توسط گروه‌های نظارت بازدید شد و مناطق از یکدیگر بازدید کردند. مرحله دوم از 15 تا 20 شهریور بود و این نظارت‌ها از حالت کمی به کیفی تبدیل شد. مرحله سوم نیز توسط کاروان نظارتی استان اتفاق خواهد افتاد و در نهایت٬ مناطق رتبه‌بندی شده و از مناطق برتر تقدیر خواهد شد و در این بازدید٬ زنگ مهر نیز نواخته خواهد شد.

رییس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه امسال سه مناسبت آغاز مهر، هفته دفاع مقدس و ماه محرم با یکدیگر در تقارن خواهند بود، گفت: دستور ویژه مدیرکل آموزش و پرورش این است که مهرماه امسال متناسب با شان ماه محرم باشد. پیشنهاد این است که امسال را "مهر حسینی" یا "مهر عاشورایی" نامگذاری کنیم. دستورالعملی به مناطق ارسال شده که مراسم را متناسب با شان ماه محرم برگزار کنند.

داوودی ادامه داد: برگزاری مراسم های خاص در هفته اول مهر به دلیل آغاز هفته دفاع مقدس، مانند غبارروبی مزار شهدا، تکریم خانواده شهدا، دعوت از جانبازان برای ایراد سخن و همچنین برگزاری مراسم هایی مانند قرائت زیارت عاشورا به دلیل تقارن با ماه محرم در مدارس مدنظر است.

وی با بیان اینکه بنا است که تمام دانش‌آموزان امسال تکریم شوند٬ گفت: در همین راستا 68 هزار بسته حمایتی برای دانش‌آموزان در مناطق روستایی و عشایری ارسال شده و به تک تک آن‌ها توزیع می‌شود. کار دیگر انجام شده، تهیه البسه دانش‌آموزان بی‌سرپرست و بدسرپرست توسط اداره کل آموزش و پرورش است و امسال هیچ دانش‌آموزی نداریم که به دلیل مشکل مالی، لباس فرم مدرسه نداشته باشد.

رییس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش خوزستان افزود: امسال به دلیل اینکه اول مهر، روز شنبه خواهد بود، به طور ناچار زنگ شکوفایی غنچه‌ها برای دانش‌آموزان اول ابتدایی را 29 شهریور به صدا در خواهیم آورد.

داوودی گفت: ما درخواست برگزاری همایش مهر اولیا و مهر مسوولان را برای سال جاری داریم که یک روز در سال همایش مهر اولیا برگزار شود و تمام مدارس استان، انجمن اولیا و مربیان خود را به این مراسم دعوت کنند تا در آن بررسی شود که اولیا از نظر فکری، تجربی و مالی، ‌چه کمکی می‌توانند به مدارس کنند. همچنین همایش مهر مسوولان در شهرستان‌های مختلف در یک روز برگزار شود، و هر مسوول با توجه به ظرفیت و امکانات خود، چند مدرسه را تحت حمایت خود قرار دهد.

همچنین علی ممبینی، رییس آموزش و پرورش استثنایی خوزستان در این نشست، گفت: گزارش‌های ارائه شده از سوی دستگاه های مختلف در راستای بازگشایی مدارس و اجرای پروژه مهر به این شکل نیست و حمایت دستگاه‌ها، آن انتظاری که ما داریم نیست.

وی افزود: انتظار داریم با توجه به اینکه شهرداران بیشتر مناطق تغییر کرده‌اند، جلسه‌ی پروژه مهر بین شهرداران و فرمانداران تشکیل شود تا به صورت عملیاتی وارد کار شوند. اکنون در تهران به طور سالانه هشت میلیارد تومان توسط شهرداری برای جابجایی دانش‌آموزان و معلولان به طور مستقل هزینه می‌شود که پیشنهاد می‌کنیم مشابه این کار برای اهواز نیز اجرا شود.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار