تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۴
کد خبر: ۱۴۹۵۳۴
تعداد نظرات: ۳ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دادستان: فعالان اتاق فکر درگیری‌های طایفه‌ای باغملک دستگیر می‌شوند
افرادی که مسبب درگیری ها بین دو طایفه یاد شده و این درگیری ها و نا امنی را هدایت می کنند شناسایی شده اند که همه آنها دستگیر می شوند تا طبق قانون با آنان برخورد شود
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان باغملک در استان خوزستان با اشاره به اینکه اخلال گران به اختلاف ها و درگیری های دو طایفه محمدی و موسایی در منطقه پتک این شهرستان دامن می زنند گفت: فعالان اتاق فکر این درگیری ها که شناسایی شده اند به زودی دستگیر می شوند.

سیروس کیان پور بیان کرد: افرادی که مسبب درگیری ها بین دو طایفه یاد شده و این درگیری ها و نا امنی را هدایت می کنند شناسایی شده اند که همه آنها دستگیر می شوند تا طبق قانون با آنان برخورد شود.

دادستان عمومی و انقلاب باغملک عنوان کرد:مصمم هستیم تا با ترغیب کنندگان و تشویق کنندگان این درگیری ها برخورد شود و به همین دلیل مجموعه دستگاه قضایی، انتظامی و امنیتی و سپاه پاسداران پای کار آمده اند تا با اخلالگران امنیت و آرامش منطقه برخورد و غائله را ختم کنند.

وی افزود: برای ما تنها رضایت مردم ملاک است و برای تحقق این امر با تمامی افرادی که باعث شدت گرفتن این درگیری ها شده اند و آرامش مردم را برهم زده اند برخورد جدی خواهیم کرد.

دادستان عمومی و انقلاب باغملک با اشاره به ابعاد اجتماعی نزاعها در مناطقی که بافت طایفه ای دارند افزود: باید با اقتدار با مسببان این درگیری ها برخورد شود هر چند در این منطقه به دلیل شرایط فرهنگی مثل گذشته از بزرگان تبعیت نمی شود.

وی گفت: این نا امنی ها باعث شده که چهره خشنی از منطقه برای سرمایه گذاران ترسیم شود و هیچ کس حاضر نباشد در منطقه سرمایه گذاری کند.

کیان پور عنوان کرد: ابعاد این درگیری ها در حال حاضر از حالت محلی و منطقه ای و ملی خارج شده و در سطح بین الملل بازتاب داشته است.

دادستان عمومی و انقلاب باغملک در ادامه اشاره کرد: خانواده های شهدا و افرادی که در منطقه کار می کنند خصوصا سرمایه گذاران خواستار آرامش و ایجاد امنیت شده اند و بر همین اساس وظیفه داریم با مخلان امنیت و آسایش مردم به شدت برخورد کنیم.

کیان پور در ادامه با اشاره به دستگیری 40 نفر از سران دو طایفه محمدی و موسایی توسط سپاه در شامگاه یکشنبه افزود: این افراد یک چهارم افرادی هستند که قرار است از دو طایفه درگیر دستگیر شوند.

دادستان عمومی و انقلاب باغملک افزود:دستگاه قضایی و امنیتی و سپاه در چهار چوب مصوبات شورای تامین استان و شورای امنیت کشور برای برخورد با این دو طایفه وارد شده اند و از سپاه برای برخورد با این افراد حمایت می کنیم.

دادستان عمومی و انقلاب باغملک گفت: 16 نفر در مدت سه سال گذشته در درگیری دو طایفه کشته شدند که مقتولان در رامهرمز، باغملک و استان کهگلویه و بویراحمد به قتل رسیدند.

کیان پور در ادامه اشاره کرد: 50 نفر طی سه سال گذشته در این درگیری مصدوم شدند و بیش از 350 نفر از این دو طایفه نیز آواره و در نقاط مختلف استان ساکن شدند.

کیان پور اشاره کرد: این دو طایفه 10 هزار گلوله در این درگیری ها به یکدیگر شلیک کردند اما با مدیریت مناسب منطقه حداقل تلفات را داشتند.

دادستان عمومی و انقلاب باغملک افزود: اسلحه ها و سلاح های گرم مختلفی در دست افراد این دو طایفه وجود داشت که در حال حاضر ضبط و در اختیار نیروی انتظامی هستند.
وی افزود: این افراد خسارات زیادی را به اموال دولت وارد کردند که به عنوان مثال 35 ترانس برق در باغملک را از بین بردند.

وی گفت: در مدت درگیری سه سال اخیر دو طایفه یاد شده در منطقه پتک باغملک نزدیک به هزار و 300 نفر متهم از دو طایفه دستگیر و به دادگاه احضار شدند که برای 120 نفر از این تعداد پرونده تشکیل شد.

کیان پور اشاره کرد: با توجه به اینکه برخی افراد این دو طایفه امنیت منطقه را به خطر انداخته اند و به تصمیمات قضایی و انتظامی و امنیتی شورای تامین توجه نکرده اند و درگیری و نفاق و برادر کشی را در منطقه ایجاد کردند از این پس با برخورد قاطعانه مواجه می شوند.

وی گفت: اغتشاش گران نباید در ذهن خود تصور کنند که امنیت منطقه را به خطر انداخته اند بلکه با تصمیمات اتخاذ شده هیچ جای آرامی نخواهند داشت و همه آنها به دست قانون سپرده می شوند.

وی ضمن تشکر از نیروی انتظامی گفت: این منطقه براثر جهالت، خسارت های زیادی از لحاظ اجتماعی،فرهنگی و اقتصادی متحمل شده است.

درگیری بین دو طایفه محمدی و موسایی از سال 1394 در باغملک بر سر یک زمین زراعی شدت گرفت که بعد از گذشت سه سال این درگیریها همچنان ادامه دارد.

متهمان این درگیری در بیش از 9 روستای باغملک و 2 روستای رامهرمز ساکن هستند.
شهرستان باغملک در شرق خوزستان قرار دارد.
مرجع / ایرنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
جمشید از آبادان
|
CANADA
|
۰۱:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
0
0
در تهران میلیارد ها دلار پول نفت را دارند میدزدند و میخورند، اینجا در خوزستان مردم فلاکت زده بخاطر هیچ بجان هم افتاده اند. مایه شرم ساری است برای خوزستان.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۴
0
0
درود بر مردم با فرهنگ درغک، چنین قتلی را در روستای درغک با تدبیر مدیریت کردند و امنیت و آرامش را برقرار کردند، می شود جلوی این اتفاقات ناگوار را گرفت، فقط کمی گذشت می خواهد، امیدوارم برادران بهمیی این مشکل را حل کنند. خود مردم باید خواهان امنیت باشد،،،،،
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۷
0
0
با یک اقدام ساده مثلا جمع آوری سلاح از مردم می توان جلوی خیلی از اتفاقات ناگوار وکشته شدن افراد بیگناه در استان خوزستان جلوگیری کرد واقعا وجود این همه سلاح در استان تعجب بر انگیز است.
:
:
:
آخرین اخبار