تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۷
کد خبر: ۱۴۹۳۳۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تاج: وضعیت‌مان مانند یک تاکسی است که ۷۰ درصد رایگان سوارش می‌شوند
رییس فدراسیون فوتبال گفت: وضعیت ما به طور مثال مانند یک تاکسی است که ۷۰ درصد مسافران خود را به صورت رایگان جابه‌جا می‌کند و با ۳۰ درصد چه کاری می‌توان انجام داد؟!
مهدی تاج در مجمع عمومی سالیانه هیات فوتبال خوزستان که امروز (پنج‌شنبه) در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: در بخش‌های مختلف فوتبال شرایط خوبی حاکم است و در حال‌ حاضر چالش ما در بخش بین‌المللی است.

وی ادامه‌ داد: همچنین چالش اصلی ما بحث درآمد فوتبال است که فرمول شناخته شده‌ای دارد اما در ایران به دلایل مختلف فاقد این فرمول هستیم و نمی‌توانیم درآمد اصلی را کسب کنیم و تا زمانی که این درآمد هم حاصل نشود با چالش مواجه هستیم.

رییس فدراسیون فوتبال در ادامه، اظهار کرد: در حال‌ حاضر وضعیت ما به طور مثال مانند یک تاکسی است که ۷۰ درصد مسافران خود را به‎صورت رایگان جابه‎جا می‌کند و با ۳۰ درصد چه کاری می‌توان انجام داد؟! پس برای این معضل باید چاره‌ای بیاندیشیم و طبق برنامه ششم توسعه قرار شده است سازمان صدا و سیما و حوزه ورزش نشستی با یکدیگر داشته باشند که ما به این موضوع بسیار امیدوار هستیم.

تاج خاطرنشان‌کرد: اگر درآمد فوتبال مشخص نشود، در یک سال آینده با چالش مواجه می‎شویم و شاید شروع لیگ آینده نیز به این موضوع بستگی داشته باشد. تمام باشگاه‌ها نیز درآمدزایی ندارند، ضمن اینکه هزینه‌ها سنگین است. اگر باشگاه‌ها هم درآمد کافی نداشته باشند ادامه راه سخت است و ما سه سال زمان داریم که بدهی‌های باشگاه‌ها تسویه شوند. ضمن اینکه AFC و فیفا نیز روی بدهی‌های خارجی خیلی جدی پیگیر هستند. همچنین برای بدهی‌های داخلی سه سال زمان داده بودیم که یک سال آن گذشته است.

وی همچنین بیان‌ کرد: در خصوص فصل نقل‌ و انتقالات هم باید گفت‌ که مانند قدیم نیست که باشگاه‌ها قرارداد می‌بستند و پرداخت نمی‌شد؛ در حال‌ حاضر هر باشگاه باید قرارداد خود را پرداخت کند، ضمن اینکه باید مالیات را نیز تسویه کند. ما در نظر داشتیم که تیم‌های بدهکار در لیگ شرکت نکنند. سال گذشته هم می‎خواستیم این کار را انجام بدهیم ولی اگر این موضوع اجرایی می‌شد، دیگر تیمی در لیگ نداشتیم و لیگ برگزار نمی‎شد.

رییس فدراسیون فوتبال ادامه داد: ما بر این اساس اعلام کردیم سال گذشته 30 درصد بدهی‌ها، امسال 30 درصد و سال آینده نیز 30 درصد دیگر پرداخت شود و در نهایت بدهی‎ها به حداقل برسد. همچنین بهترین راه این است که حق پخش تلویزیونی پرداخت شود. در حال حاضر پول زیادی در فوتبال هزینه می‎شود و حقوق فوتبال باید داده شود و اجرای آن نیز قانونی شود که این به سود حاکمیت و دولت است.

وی بیان کرد: خوشبختانه فدراسیون استانداردسازی را شروع کرده است. همچنین بخش درآمدزایی باید زودتر اتفاق بیافتد و اگر این مهم محقق نشود، فوتبال دچار اشکالاتی خواهد شد. همچنین استانداردسازی در تیم‎های ملی و باشگاه‎ها شروع شده و صدور مجوزهای حرفه‎ای در حال اجرا است. به هرحال باید دست به دست هم دهیم و اراده‌ای در کشور برای حل این موضوع وجود داشته باشد و به سمت بحث مکانیزم کردن ورزشگاه‎ها نیز باید برویم. همچنین بحث امنیتی ورزشگاه‌ها از جمله عدم پرتاب ترقه در دستور کار ما است.

تاج در ادامه خاطرنشان‎کرد: خوزستان در توسعه فوتبال کشور سهم بی‎بدیلی دارد و هیچ استانی به اندازه خوزستان در این مهم سهم نداشته است. همچنین سهم خوزستان در تیم‎های ملی پایه و همچنین در بخش دارایی زیاد است که از این بابت خوشحال هستیم که خوزستان بازوی پرتوانی برای کشوراست.

وی بیان کرد: وضعیت فوتبال کشور در هیچ دوره‏ای این قدر خوب نبوده است و شرایط خوبی داریم وان‌شاالله که این شرایط را پایدار کنیم.

رییس فدراسیون فوتبال در ادامه با قدردانی از اداره‎کل ورزش و جوانان خوزستان به دلیل حمایت از تیم استقلال خوزستان، گفت: این اداره‎کل به‎صورت جدی از استقلال خوزستان حمایت داشته است.

وی همچنین در خصوص بلیت‎فروشی ورزشگاه‎ها هم، عنوان کرد: بلیت‎فروشی سال‎ها است که توسط سازمان لیگ انجام می‎شود یا در استان‎ها توسط هیات فوتبال صورت می‎گیرد اما اگر صاحبان اصلی آن این ماموریت را انجام دهند، ما و هیات‎های فوتبال از اینکار دست می‎کشیم.

تاج در ادامه نیز عنوان کرد: از اعضای مجمع تقاضا دارم که پیشنهادهای کارساز خود را که می‎تواند برای هیات فوتبال خوزستان موثر باشد، به آقای طالقانی ارایه دهند. خوزستان یکی از استان‎هایی است که فوتبال کشور نیز از آن انتظار ارایه راه‎حل مناسب برای توسعه فوتبال در سطح کشور را دارد؛ پس همه از ورزش خوزستان و فوتبال آن انتظار دارند.

رییس فدراسیون فوتبال بیان کرد: فدراسیون کار جدی را برای فوتبال بانوان آغاز کرده است و روز گذشته نیز یک جلسه مفصل برای فوتسال بانوان برگزار کردیم. در بخش تیم‎های ملی این بخش در حال کار هستیم و انتظار داریم که هیات‎های فوتبال استان‎ها نیز به بخش بانوان اهمیت دهند و برای آن برنامه‎ریزی کنند.

وی در ادامه خاطرنشان‎کرد: سهم ما در مسوولیت‎های اجتماعی زیاد است و فیفا نیز آن را به ما ابلاغ کرده است. همچنین ما در این راستا هر هفته از لیگ را به یک روز نام‎گذاری کرده‎ایم و همچنین ما مکلف هستیم برای مبارزه با اعتیاد، تبلیغ کنیم و دو سال است که این کار را انجام می‎دهیم و فوتبال حتما باید مقابل اعتیاد بایستد.

تاج در ادامه با اعلام یک خبر، گفت: کشور را به 9 منطقه تقسیم کردیم و سال آینده کارهای خوبی در بخش مسابقات پایه می‎افتد و قراراست مسابقات استانی را دوباره در سال آینده در رده‎های پایه آغاز کنیم و این کمک می‎کند که تمام فوتبال کشور دیده شود و اگر استعدادی وجود دارد که تاکنون دیده نشده است، با این کار شرایط حضور او در فوتبال اتفاق می‎افتد که این پیشنهاد کی‌روش هم بود و با این کار می‎توانیم مدعی شویم که خوب‎های فوتبال را دیده‎ایم.

رییس فدراسیون فوتبال بیان کرد: همچنین هدفمان این است که تیم‎های پایه براساس یک مکانیزم و استاندارد فوتبال بازی کنند و این استاندارد مشخص است وهمچنین برای آن دسته از افرادی که در باشگاه وجود دارند و جذب نشدند، مسابقاتی را در سال آینده تدارک دیده‎ایم.

تاج با درخواست از استاندار خوزستان و مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان، گفت: اگر قرار است سال آینده نیز جام‎حذفی در خرمشهر برگزار شود، لازمه کار این است که ورزشگاه خرمشهر وضعیت خوبی داشته باشد. خرمشهر شهر مقاومت و نماد سربلندی کشور است و برای برگزاری فینال جام‎حذفی باید ورزشگاه آن آماده شود و چمن آن شرایط خوبی داشته باشد و اگر اینگونه نباشد سازمان لیگ مجبور است که تصمیمات جدیدی بگیرد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار