تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۸
کد خبر: ۱۴۸۶۷۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سرقت ، در صدر جرائم در شوش
سرقت ، بیشترین آمار جرائم را در این شهرستان شامل می شود که این آمار بالا ناشی از مشکلات اقتصادی است
 دادستان عمومی و انقلاب شوش گفت: سرقت ، بیشترین آمار جرائم را در این شهرستان شامل می شود که این آمار بالا ناشی از مشکلات اقتصادی است.

مصطفی نظری روز چهارشنبه به مناسبت هفته قوه قضائیه بیشترین سرقت در این شهرستان را سرقت مسلحانه ، سرقت به عنف و نیز کیف قاپی و سرقت های خرد عنوان کرد و افزود:بعد از سرقت ، ضرب و جرح بیشترین آمار جرم در این شهرستان را شامل می شود.

وی همچنین از تشکیل 2 هزار و 83 پرونده در این راستا در دادسرای شوش خبر داد و گفت:یکی از مهمترین آسیب های اجتماعی در این شهرستان اعتیاد است که تمام گروه های سنی به ویژه جوانان را تهدید می کند.

نظری افزود:پارسال 45 کیلوگرم انواع مواد مخدر در شهرستان شوش کشف شده و در این رابطه نیز 280 نفر دستگیر شدند ضمن اینکه میزان مواد مخدر کشف شده در شهرستان شوش طی سه ماهه نخست امسال بیش از 50 کیلوگرم و افراد دستگیر شده در این رابطه نیز 45 نفر بوده اند.

دادستان عمومی و انقلاب شوش با اشاره به کشف 681 لیتر انواع مشروب الکلی و دستگیر 20 نفر در این رابطه گفت: در سه ماهه نخست امسال نیز 76 لیتر انواع مشروبات الکلی در این شهرستان کشف شده است.

وی در ادامه با تشریح عملکرد دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان شوش با 9 قاضی شامل دادستان ، 2 بازپرس، 6 دادیار بیان کرد:کشف جرم ، تعقیب متهمان ، انجام تحقیق ، حفظ حقوق عمومی و اقامه دعوی ،اجرای احکام کیفری و دیگر وظایف قانونی از دیگر وظایف دادسراست.

وی گفت:پارسال 11 هزار و 544 پرونده اعم از سرقت ، تصادف، ضرب و جرح و حوادث کار وارد دادسرای عمومی و انقلاب شوش شده که با احتساب پرونده های باقی مانده از سال قبل تعداد 11 هزار و 788پرونده مختومه شده و 2 هزار و237 پرونده نیز در حال رسیدگی است.

نظری گفت:تعداد 11 هزار و 544 پرونده باقی مانده از سال گذشته در دادسرای شوش با تلاش کارکنان اکنون به 2 هزار و 237 پرونده کاهش یافته است.

** برخورد قضایی با 16 کشاورز متخلف به دلیل ایجاد آتش سوزی

دادستان عمومی و انقلاب شوش با اشاره به تذکر مکرر به کشاورزان مبنی بر ممنوع بودن آتش زدن بقایای مزارع گندم گفت:در این رابطه 16 نفر به دستگاه قضایی معرفی شده و پرونده آنها در حال رسیدگی است.

**کشف 254 قبضه اسلحه جنگی و شکاری در شوش

نظری گفت: پارسال 42 قبضه اسلحه جنگی و 212 قبضه اسلحه شکاری در شهرستان شوش کشف شد ضمن اینکه طی امسال نیز تاکنون 35 قبضه اسلحه جنگی و شکاری در این شهرستان کشف شده است.

وی از رسم غلط تیراندازی در مجالس شادی و عزا به عنوان یک معضل جدی در این شهرستان نام برد و گفت:آمارها حکایت از کاهش این رسم غلط دارد اما با توجه به صدمات جانی و مالی و اعتراض گسترده شهروندان در این زمینه لازم است تلاش جدی تری برای جلوگیری از این رسم غلط انجام شود و مشارکت مردم در این زمینه بسیار کارساز است ضمن اینکه دستگاه قضایی نیز با همکاری نهاد انتظامی و امنیتی مصمم است با مشارکت مردم این معضل را ریشه کن کند.

دادستان شوش بیان کرد:افرادی که اقدام به نگهداری و حمل اسلحه می کنند تحت تعقیب قضایی و انتظامی قرار می گیرند و مجوز دارندگان سلاح مجاز نیز باطل و اسلحه آنان ضبط خواهد شد.

نظری تاکید کرد:استفاده از سلاح های مجاز و مجوز دار در مجالس غیر قانونی است و برخوردهای قانونی شامل این سلاح ها و دارندگان آنها نیز می شود.

وی از شیوخ و بزرگان طوایف و اقشار مختلف مردم خواست افرادی را که دارای سلاح هستند به دستگاه قضائی معرفی کنند.

نظری گفت:پارسال نیز به منظور ارتقا امنیت عمومی و برخورد با عوامل تیراندازی در مجالس چند نفر دستگیر و ضمن صدور احکام قاطع شامل حبس و تبعید برای آنان مجوز حمل سلاح آنها نیز باطل شد.

وی مشارکت مردم دراین زمینه را بسیار مهم دانست و گفت:شهروندان ضمن خودداری از این اقدام غلط درمجالس با اطلاع رسانی به دستگاههای امنیتی و انتظامی ، مسوولان ذیربط را درراستای ارتقاء امنیت ونظم عمومی یاری کنند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار