تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۷
کد خبر: ۱۴۷۰۹۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر خبر داد:
رشد 68 درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بندرخرمشهر
مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر از رشد 68 درصدی تخلیه و بارگیری کالا در این مجتمع بندری خبر داد
مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر از رشد 68 درصدی تخلیه و بارگیری کالا در این مجتمع بندری خبر داد.

عادل دریس صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اعلام این خبر طی گزارشی در خصوص عملکرد دو ماهه مجتمع بندری خرمشهر اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون عملیات تخلیه و بارگیری بیش از 212 هزار و 471 تن کالا در این بندر به ثبت رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد 68 درصدی را نشان می‌دهد.

وی در ادامه افزود: در این مدت بیش از 57 هزار تن کالا از بندر خرمشهر به مقصد عراق و 69 هزار تن کالا به مقصد کویت بارگیری شد که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب افزایش 12 برابری و 11 درصدی داشته است.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر یادآور شد: طی بیست روز اخیر بیش از 45 هزار و 342 تن محموله کلینکر از بندرخرمشهر به بندر ام القصر عراق صادر شد که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته نشان از رشد 113 درصدی دارد.

دریس با اشاره به رشد 79 درصدی عملیات تخلیه و بارگیری کانتینر در بندرخرمشهر اضافه کرد: طی این مدت عملیات تخلیه و بارگیری بیش از 12 هزار و 282 TEU کانتینر در این مجتمع بندری انجام شد.

به گفته وی در این بازه زمانی بیش از 209 هزار و 750 مسافر از طریق پایانه بین‌المللی خلیج فارس بندرخرمشهر جابجا شده‌اند که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته نشان از رشد 14 برابری دارد.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون تردد بیش از 14 هزار دستگاه وسیله نقلیه سنگین و پهلوگیری 383 فروند شناور زیر هزار تن و بالای هزار تن در بندرخرمشهر به ثبت رسیده است.

دریس اظهار داشت: همچنین طی دو ماهه سال جاری تخلیه و بارگیری بیش از 2 هزار و 394 دستگاه خودرو در بندر خرمشهر به ثبت رسیده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته از رشد 34 درصدی برخوردار است.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار