تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۰ - ۲۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۵۶۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اعتبارات خسارت سیل بهبهان به فرمانداری نرسید
فرماندار بهبهان گفت: برای پرداخت خسارت های ناشی از سیل در این شهرستان پول اعتبارات که برای این کار تصویب شده به دست ما نرسیده است.

فرهاد باذلی محبوب در گفتگو با مهر با اشاره به خسارات وارده شده به بهبهان در سیل 29 آبان ماه اظهار کرد: خسارات سنگینی بر ما وارد شد. زیر ساختهای مجموعه شهرستان به خصوص در بخشهای تشان و مرکزی دچار خسارات اساسی شدند و مبلغی نزدیک به 60 میلیارد تومان به ما خسارت وارد شد که شاید بخشی از ابعاد این حادثه را هنوز نتوانسته ایم به طور دقیق بررسی کنیم.

وی افزود: بعد از حادثه تلاشهای فراوانی شد تا توانستیم به خانواده های آسیب دیده به خصوص آنهایی که عزیزانشان را در این حادثه از دست داده بودند رسیدگی شود ولی کافی نبود هنوز بخش زیادی از کارهایی را که برای مردم خصوصا افراد آسیب دیده در این باره باید صورت می گرفت باقی مانده است.
 
باذلی محبوب عنوان کرد: البته با تلاشهای استاندار و تعامل خوب وزارت کشور و معاونت راهبردی ریاست جمهوری و معاون اول رئیس جمهور تصمیمات خوبی برای جبران این خسارتها گرفته شده است.

فرماندار بهبهان با بیان اینکه برای اجرایی کردن آنها یک مرحله از قسط اولمان را گرفته ایم و در حال برنامه ریزی برای اجرای مرحله اول دریافت این خسارتها هستیم، تصریح کرد: ما روی نحوه اجرایی کردن اعتبارات مشکل داریم، احساس ما این است کسانی که مسئولیت پاسخگویی در مقابل این حوادث را دارند دستشان خالی است.

باذلی محبوب عنوان کرد: در نامه ای که وزیر کشور برای ما ارسال کرد هفت ردیف برای جبران خسارات در نظر گرفته شده که شامل تسهیلات برای بازسازی اماکن روستایی، اعتبارات هزینه ای، اعتبارات بلاعوض برای بازسازی واحدهای روستایی، اعتبارات بلاعوض معیشتی، اعتبارات تملک و دارایی برای تاسیسات زیر بنایی، اعتبارات هزینه ای، اعتبارات بلاعوض برای خودروهای خسارت دیده و تسهیلات ویژه برای خودروهای خسارت دیده است.

وی افزود: در حال حاضر مشکل ما این است که اعتبارات بر اساس ردیفهای پیش گفته به ما واگذار نمی شود و بخش عمده ای از این اعتبارات را به شکل اعتبارات عمرانی یا پروژه ای به ما واگذار می کنند که این اعتبارات نمی تواند مشکلات مردم را پوشش دهد در یک جمله ما برای جبران خسارتهای وارده به مردم دستمان بسته است، پول مصوب داریم اما برای هزینه کردن آنها دچار مشکل هستیم.

باذلی محبوب ادامه داد: باید مجوزهای لازم از طریق معاونت راهبردی ریاست جمهوری صادر شود و ردیفهایی که از طرف معاونتهای مختلف به ویژه معاونت عمرانی استانداری به ما ابلاغ می شود باید به نحوی باشد که این خسارتها را بتواند پوشش دهد و ما بتوانیم مشکلات مردم را حل کنیم.
:
:
:
آخرین اخبار