تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۲
کد خبر: ۱۴۴۹۶۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس:
قطعی آب و برق در خوزستان نتیجه ضعف عملکرد برخی مسئولان
قطعی آب و برق در برخی شهرهای استان خوزستان نتیجه ضعف عملکرد برخی مسئولان تشخیص داده شد
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با یادآوری گزارش کمیسیون انرژی پیرامون بحران اخیر ریزگردها و قطعی آب و برق در خوزستان، گفت: قطعی آب و برق در برخی شهرهای استان خوزستان نتیجه ضعف عملکرد برخی مسئولان تشخیص داده شد.

اسدالله قره خانی درباره محتویات گزارش کمیسیون انرژی پیرامون بحران اخیر ریزگردها و قطعی آب و برق در خوزستان، افزود: در این گزارش سابقه تاریخی ریزگردها و نحوه مقابله با آن مورد توجه قرار گرفته است.

نماینده مردم مردم علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در گزارش مذکور به کانون‌های داخلی و خارجی که عامل بروز ریزگردها است اشاره شده که عمدتا این ریزگردها از کانون های خارجی بوده اما ریزگردهای اخیر منشاء داخلی داشته است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: کانون‌های داخلی بروز ریزگردها تقسیم بندی شده که بخشی از آن در ارتباط با تالاب‌ها است و بخشی دیگر به بیابان زایی اختصاص دارد، از سویی دیگر کمبود بارش‌های فصلی و عدم مالچ پاشی نیز در بروز ریزگردها بی تاثیر نبوده است.

وی یادآور شد: از سویی دیگر معضل ریزگردهای اخیر باعث قطعی آب و برق در برخی شهرهای استان خوزستان شد که اثرات منفی به همراه داشت لذا در این گزارش اشاره شده که آیا مباحث مدیریتی و سهل انگاری ها باعث بروز قطعی آب و برق شده یا خیر.

قره خانی با بیان اینکه راهکارهای در نظر گرفته شده برای رفع معضل ریزگردها در گزارش کمیسیون انرژی در نظر گرفته شده است، تاکید کرد: بخشی از این راهکارها در بودجه سنواتی و بخشی نیز در برنامه‌های توسعه باید مورد توجه قرار گیرد ضمن آنکه بخشی از راهکارها نیز به نحوه مدیریت اجرایی بستگی دارد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تاکید کرد: وزارتخانه‌های نیرو، نفت و کشاورزی از دستگاه‌هایی هستند که در رفع معضل ریزگردها نقش مهمی دارند از سویی دیگر نقش دیپلماسی بین المللی نیز حائز اهمیت است که این می تواند مربوط به گفت وگوی منطقه‌ای باشد زیرا عمدتا در کشور عراق، عربستان و بخشی هم سوریه است.

قره خانی درباره ضعف عملکرد مسئولان در بروز ریزگردهای اخیر استان خوزستان، یادآور شد: واقعیت آن است که اگرچه در گذشته ریزگردها در استان خوزستان زندگی مردم را با مشکل مواجه کرده بود اما هیچ‌گاه شاهد قطعی آب و برق نبودیم درحالی که وزارت نیرو باید بازدیدهای دوره‌ای کوتاه مدت و مستمری انجام می داد تا شست و شوی مقره‌ها زودتر اتفاق می افتاد که کار به قطعی برق و آب نمی کشید.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی افزود: از سویی دیگر تهیه موتور برق‌ها قبل از وقوع حادثه می توانست مانع از قطعی حداقل آب در برخی شهرهای استان خوزستان شود.
:
:
:
آخرین اخبار