تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۲
کد خبر: ۱۴۲۴۶۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کاظم نسب:
در باغ وحش ها استانداردهای حداقلی هم رعایت نمی‌شود
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس فعالیت باغ وحش های بدون مجوز را نشانه ضعف نظارت و بی توجهی سازمان حفاظت محیط زیست دانست و بر لزوم تعطیلی هرچه سریع تر این مراکز تاکید کرد
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس فعالیت باغ وحش های بدون مجوز را نشانه ضعف نظارت و بی توجهی سازمان حفاظت محیط زیست دانست و بر لزوم تعطیلی هرچه سریع تر این مراکز تاکید کرد.

جواد کاظم نسب الباجی در رابطه با اظهارات مسئولان محیط زیست مبنی بر برخورد قانونی با مراکز غیر استاندارد نگهداری از حیات وحش، گفت: فعالیت بی ضابطه باغ وحش ها و مراکز نگهداری از حیوانات نشانه ضعف نظارت و بی توجهی سازمان محیط زیست است.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه سازمان محیط زیست در رابطه با محیط زیست کشور شعاری عمل می کند، گفت: نیاز است سازمان حفاظت محیط زیست بر اساس قانون از فعالیت باغ وحش هایی که استانداردهای زیست محیطی را رعایت نمی کنند جلوگیری  و نسبت به تعطیلی آنها اقدام کند زیرا حقوق حیوانات در چنین فضاهای غیراستانداردی نادیده گرفته می شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم با تاکید بر لزوم نظارت مداوم سازمان حفاظت محیط زیست بر فعالیت باغ وحش ها و مراکز نگهداری از حیوانات و پرندگان، گفت: رئیس سازمان حفاظت محیط زیست باید نسبت به تعطیلی باغ وحش های بدون مجوز اقدام و در کنار این با نظارت مستمر بر فعالیت باغ وحش‌ها و مراکز نگهداری از حیات وحش مسئولان این مراکز را ملزم به رعایت استانداردها کند.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس دهم،  از شرایط نامناسب باغ وحش‌های کشور انتقاد و بر لزوم ساماندهی این مراکز تاکید کرد و افزود: سازمان حفاظت محیط زیست نباید باغ وحش ها را به حال خود رها کرده و نظارتی بر فعالیت آنها نداشته باشد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه استانداردهای تعریف شده برای باغ وحش های کشور با استانداردهای جهانی فاصله دارد، تصریح کرد: متاسفانه استانداردهای حداقلی هم در مراکز نگهداری از حیات وحش کشور هم اعمال نمی شود.
:
:
:
آخرین اخبار