تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۴
کد خبر: ۱۴۰۶۱۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار اهواز:
طرح تامین امنیت طلافروشی های اهواز تدوین می شود
فرماندار اهواز با اشاره به بررسی طرح مقابله با تیراندازی در شورای تامین این شهرستان گفت: طرح تامین امنیت طلافروشی های اهواز در حال تدوین است
فرماندار اهواز با اشاره به بررسی طرح مقابله با تیراندازی در شورای تامین این شهرستان گفت: طرح تامین امنیت طلافروشی های اهواز در حال تدوین است.

اسماعیل ارزانی بیرگانی سه شنبه تعطیلی طلافروشی های کیان و کوی علوی به دلیل ناامنی را رد کرد و افزود: اداره اماکن بر اساس قانون تنها طلافروشی هایی را تعطیل می کند که فاقد پروانه باشد.

وی با اشاره به نشستی که با اتحادیه صنف طلافروشی ها در فرمانداری برگزار شده اظهار کرد: تامین امنیت طلافروشی ها در شورای تامین شهرستان مطرح شده و طرح امنیت آن قرار است در شورای تامین مصوب شود که اتحادیه این صنف در حال تدوین این طرح است.

وی حادثه سرقت طلافروشی در کوی علوی را باعث هوشیاری در این زمینه دانست و تاکید کرد: با توجه به حساسیت و در معرض خطر بودن مغازه های طلافروشی، مالکان باید استانداردهای امنیتی را کاملا رعایت کنند.

ارزانی بیرگانی با بیان اینکه برخی معتقد به طرح تجمیع طلافروشی ها در یک منطقه هستند گفت: این طرح در شورای تامین مطرح شده اما ما مخالف جمع شدن طلافروشی ها در یک منطقه هستیم زیرا این مساله باعث جذب مشتری به هسته مرکزی شهر و ایجاد ترافیک سنگین می شود در حالی که می توان با ایجاد امنیت، طلافروشی هایی را در محله های مختلف ایجاد کرد تا مردم نیازی به سفر به مرکز شهر نداشته باشند.

فرماندار اهواز همچنین درباره تیراندازی های اخیر در کوی سیاحی و کوی مندلی اظهار کرد: این حوادث به دلیل درگیری های طایفه ای اتفاق افتاده و افراد کاملا شناسایی شده و موضوع در حال بررسی است.

به گفته وی، با بزرگان این طایفه ها مذاکراتی شده تا این درگیری متوقف شود.

وی با بیان اینکه طرح مقابله با تیراندازی در شورای تامین در حال بررسی و تصویب است افزود: در صورت تصویب این طرح با هرگونه تیراندازی اعم از تیراندازی در درگیری یا تیراندازی در مراسم برخورد می شود.

ارزانی بیرگانی اضافه کرد: بر اساس این طرح میزبان هر مراسم متعهد به جلوگیری از تیراندازی می شود و در غیراینصورت، مورد بازخواست قرار می گیرد.

بر اساس این گزارش، اخیرا اخباری در شبکه های اجتماعی مبنی بر تعطیلی مغازه های طلافروشی در کوی علوی و کیان توسط اداره اماکن نیروی انتظامی منتشر شده است.

شامگاه چهارم آذر امسال، یک مغازه طلافروشی در کوی علوی مورد سرقت مسلحانه قرار گرفت و فروشنده در این حادثه کشته شد.

همچنین در یکی دو ماه گذشته اهالی کوی سیاحی و کوی مندلی از تیراندازی در این محله ها به شدت انتقاد کرده و خواستار ورود مسئولان برای برخورد با متخلفان شده اند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار